Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
jag får inte till ryggsäckarna längre!!!!! får helpanik, joar drar bara ner benen rakt ner, det e OMÖJLIGT att få till en bra påse i rumpan, utan tyget glider upp på ryggen på han å jag får gå å dra och dra (hur säkert ser det ut på stan?!) pch knytningen blir lösare och lösare för varje gå ng också så jag få gå å hålla i sjalen, hur ska jag göra? jag måste dra åt mer i överänden på sjalen och mindre i underändåen misstänker jag men hur gör jag för att få till det?? Eller är det bara omslutet som gäller när han för så med benen närj ag ska knyta?
Användarens profilbild
Av mammahappy
Minns att jag läste i nån tråd för ett tag sen om nån som hade liknande problem. Å fick ett tips om att när man har korsat tyget under rumpan å ska dra fram å knyta så tar man tyget över benen å inte under benen. Man typ "låser fast" dom å då har barnet svårare att "sparka sig loss".
Användarens profilbild
Av Panakeia
förstår hur du menar.....men blir det inte en osäkrare knytning då iom att man inte får kors under rumpan utan alla lager ligget uttanpå?
Av luxia
Sandra skrev:förstår hur du menar.....men blir det inte en osäkrare knytning då iom att man inte får kors under rumpan utan alla lager ligget uttanpå?
Det låter osäkert att korsa i ert fall, så du kan ju alltid testa lite hemma.
Användarens profilbild
Av Malin
Tyvärr, mina barn gör likadant, det är omslutet som gäller här...
Användarens profilbild
Av Imse
Har du prova knyta wiggleproof? Maria åker ur omslutenx, bara wiggleproof går. Jag är inte så bra på å skriva svenska, men ta en titt på http://www.thebabywearer.com/forum Sök på wiggleproof, då skall du finna knytinstruktioner på wiggleproof.

Kan prova at förklara:
Sätt barnet på ryggen och på med sjalen som när du knyter ryggsäck.

Sätt vänstre sjaländen mellan benen ochså tar du den högre bakom ryggen, under barnets högra ben och upp mellan barnets ben, sprida sjalen utöver ryggen och över til din vänstre axel.

Sätt sjaländen mellan benen, ochså tar du den vänstre ändan och gör det samma.

Så tar du ändarna bakom ryggen( denna gången över barnets ben, över rumpan altså) och korsar dom och tilbaks under barnets ben och knyta på magen. Om Sjal är för kort till det sista, så tar du bara sjaländarna under barnets ben och knyter där utan at korsa dom.

Detta tycker jag är den mest bekvämma ryggknytningen!
Användarens profilbild
Av Anso
Imse skrev:
Sätt vänstre sjaländen mellan benen ochså tar du den högre bakom ryggen, under barnets högra ben och upp mellan barnets ben, sprida sjalen utöver ryggen och över til din vänstre axel.
Å, det lät avancerat att få upp sjalen på axeln igen, måste prova!! :D
Användarens profilbild
Av maimiti
Jag gör ju så att jag drar tyget så långt ut mot knävecken jag kan innan jag korsar ändarna under rumpan och över benen. På det viset låser jag fast tyget under rumpan så att det inte kan glida upp på ryggen... Vill minnas att jag visade det på förra sjalträffen, men du kanske inte såg?
Användarens profilbild
Av Panakeia
jo, jag såg maggan, men det går inte med joar, jag får inte ut tyget så långt....nje, det vberkar som det är nån omslutenvariant som för gälla men min lille vildbasing.....eller nått.....vi får se!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?