Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maddemoa
imsel skrev:Tack!

Fattar inget av den där beskrivningen..
"virka en luftmaska,
virka en fastmaska
i samma maska
virka tre luftmaskor....."
:hmm: :siishah:

Blir galen :?
Funderar på att skita i nån sån blomma och bara göra en enkel :|
Blir inte lika snyggt men jag Lyckas ju inte med en enda..
Det är första maskan på varvet, gör en luftmaska och sedan en fastmaska i första maskan.
Användarens profilbild
Av imsel
Maddemoa skrev:

"virka en luftmaska,
virka en fastmaska
i samma maska

Det är första maskan på varvet, gör en luftmaska och sedan en fastmaska i första maskan.
Tack :puss:
Ska försöka..
Användarens profilbild
Av Maddemoa
imsel skrev:
Maddemoa skrev:

"virka en luftmaska,
virka en fastmaska
i samma maska

Tack :puss:
Ska försöka..
Jag hade inte gjort den utan bara kört på med bågarna direkt :hide: men så har jag svårt att hålla mig till vad som verkligen står i mönster också.
Hjota till om du behöver hjälp när det är dags att göra "nästa blomma" om du inte förstår :heart:
Av SusannaK
Trulsamin skrev:
imsel skrev:
Trulsamin skrev:
SusannaK skrev:
Maddemoa skrev:
SusannaK skrev:jag har en virkfråga... virkar en rundel av tygrester ska bli en matta, men den blir aldeles böljig och vågig och böljig inte alls platt..ökar jag för mkt eller för lite då?
Blir den vågig ökar du för mycket om den blir skålad ökar du för lite :tumup:

Jättetack!
Här har du ett mönster som du kan kolla för att öka lagom mycket!

chain - luftmaska
sc - fast maska
st - maska

(om du behöver det, skrev för säkerhets skull)
Skulle det vara en länk med eller :roll: :wink:
Nääää, det låter väl onödigt :Hahaa: :Hahaa: :Hahaa:

http://goodtimesithinkso.blogspot.com/2 ... tions.html
vilken bra tutorial!
Användarens profilbild
Av Trulsamin
SusannaK skrev:
Trulsamin skrev:
imsel skrev:
Trulsamin skrev:
SusannaK skrev:
Maddemoa skrev:
SusannaK skrev:jag har en virkfråga... virkar en rundel av tygrester ska bli en matta, men den blir aldeles böljig och vågig och böljig inte alls platt..ökar jag för mkt eller för lite då?
Blir den vågig ökar du för mycket om den blir skålad ökar du för lite :tumup:

Jättetack!
Här har du ett mönster som du kan kolla för att öka lagom mycket!

chain - luftmaska
sc - fast maska
st - maska

(om du behöver det, skrev för säkerhets skull)
Skulle det vara en länk med eller :roll: :wink:
Nääää, det låter väl onödigt :Hahaa: :Hahaa: :Hahaa:

http://goodtimesithinkso.blogspot.com/2 ... tions.html
vilken bra tutorial!
Ja men visst är den :) Jag gillar när det är mycket bilder, det gör det mer begripligt för det mesta :tumup:
Användarens profilbild
Av imsel
Den här beskrivningen på mössa tyckte jag var så himla bra och enkel:
http://www.icakuriren.se/Hem-Tradgard/H ... res-mossa/
Det är den jag gått efter när jag gjorde mössan i bloggen :tumup:
Jag gjorde visserligen ett varv till med ökning, alltså varv 21: 1 fm i varje och 2 fm i var 13.
Hade jag haft ett normalstort huvud hade den passat perfekt :lol:
jag har litet huvud så den blev aningens för stor..

Nu funderar jag på hur jag ska göra om jag virkar en mössa åt någon annan (med normalstort huvud :lol: ), ska jag göra den där extra ökningen, eller skita i den? :hmm:
Jag bad mamma prova och hon tyckte den satt bra.. men den kanske töjer sig lite sen?
Det är acrylgarn jag gör med.
Användarens profilbild
Av lullbubb
Jag har precis tagit klivet in i virkvärlden, började med det så populära projektet mormorsrutor. Är snart klar med min första, och den är ju milt sagt lite bucklig. Har kört på med tre luftmaskor mellan varje stolpgrupp om tre, har inget mönster i övrigt. Men så läste jag någonstans att det bara ska vara tre emellan i hörnen? Hur många ska det då vara emellan på sidorna? Det måste ju ändå bli ett hål för nästa varvs stolpar att få plats i? Jag lutar åt att köra på med tre, ville mest kolla om det är totalfel :lol: Hoppas det gick att förstå :)
Användarens profilbild
Av imsel
lullbubb skrev:Jag har precis tagit klivet in i virkvärlden, började med det så populära projektet mormorsrutor. Är snart klar med min första, och den är ju milt sagt lite bucklig. Har kört på med tre luftmaskor mellan varje stolpgrupp om tre, har inget mönster i övrigt. Men så läste jag någonstans att det bara ska vara tre emellan i hörnen? Hur många ska det då vara emellan på sidorna? Det måste ju ändå bli ett hål för nästa varvs stolpar att få plats i? Jag lutar åt att köra på med tre, ville mest kolla om det är totalfel :lol: Hoppas det gick att förstå :)
Ja, det brukar bara vara tre i hörnen och en eller två på resten, du får nog prova och se vad som blir bäst på dina :D
Tror jag provat både en och två och jag har för mig att det blev bäst med en, men jag är inte säker :lol:
Har mest bara provat med olika garner så jag har inte fått ihop nåt med mormorsrutor :roll:

Har börjat med mössor istället 8)
Av mly
lullbubb skrev:Jag har precis tagit klivet in i virkvärlden, började med det så populära projektet mormorsrutor. Är snart klar med min första, och den är ju milt sagt lite bucklig. Har kört på med tre luftmaskor mellan varje stolpgrupp om tre, har inget mönster i övrigt. Men så läste jag någonstans att det bara ska vara tre emellan i hörnen? Hur många ska det då vara emellan på sidorna? Det måste ju ändå bli ett hål för nästa varvs stolpar att få plats i? Jag lutar åt att köra på med tre, ville mest kolla om det är totalfel :lol: Hoppas det gick att förstå :)
jag brukar göra två emellan och tre i hörnen, men alla gör olika...
Användarens profilbild
Av lullbubb
Attans då. Då är frågan om jag ska köra ett eget race med 3-3 eller se den här rutan som en övningsruta och göra "rätt" på nästa?

Edit: Jag börjar om! Tror det hade blivit svårt att få ihop rutorna sedan när de blev så vågiga.
Användarens profilbild
Av linafelicia
Jag brukar mest hänga i sticksnack-tråden för jag får lite ont i fingrarna av att virka men måste dela med mig av en riktigt rolig teknik. Näverkrokning
Ni här har kanske sett den tidigare men för mig var den ny och det var dessutom en riktigt bra youtube-tutorial.
http://www.youtube.com/playlist?list=PL ... ature=plcp
Jag håller på med en i två olika kaunigarner. Antagligen ska det bli en värmande sittlapp efter att jag tovat ihop den lite.
Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
Fint, linafelicia!
Det var länge sedan jag krokade...
Användarens profilbild
Av linafelicia
Fryle skrev:Fint, linafelicia!
Tack. Jag har bara gjort provlappar i krokning tidigare men liksom inte hittat någon användning för det men detta var verkligen roligt. Det konstiga är också att jag inte alls tilltalas av näverstickning trots att jag är nästan besatt av stickning. Men näverkrokning kunde jag inte låta bli att testa :-)
Användarens profilbild
Av melon
linafelicia skrev:Jag brukar mest hänga i sticksnack-tråden för jag får lite ont i fingrarna av att virka men måste dela med mig av en riktigt rolig teknik. Näverkrokning
Ni här har kanske sett den tidigare men för mig var den ny och det var dessutom en riktigt bra youtube-tutorial.
http://www.youtube.com/playlist?list=PL ... ature=plcp
Jag håller på med en i två olika kaunigarner. Antagligen ska det bli en värmande sittlapp efter att jag tovat ihop den lite.
Bild
Snyggt!! :love:
Användarens profilbild
Av Fryle
linafelicia skrev:
Fryle skrev:Fint, linafelicia!
Tack. Jag har bara gjort provlappar i krokning tidigare men liksom inte hittat någon användning för det men detta var verkligen roligt. Det konstiga är också att jag inte alls tilltalas av näverstickning trots att jag är nästan besatt av stickning. Men näverkrokning kunde jag inte låta bli att testa :-)
Men jag som gillar både krokning och näverstickning kanske blir fast om jag provar...
  • 1
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?