Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Pyrets mamma
Jag har bara burit första barnet i vävd EasyCare och innan KAM kängurutröja. :tumup: Nu sitter jag och försöker välja trikåsjal till andra bebisen :heart: som är alldeles nyfödd. Eller egentligen är det en månad sedan hon föddes men hon kom i vecka 31 och eftersom hon är prematur är hon nu som nyfödd (väger idag 2,7). Men vilken djungel! Jag vill ha tips. Hur ska jag kunna välja? Vilken trikåsjal tycker du är bäst? Jag har sett att flera rekommenderat Moby Wrap men hittar den inte att köpa. Hjälp mig! :)
Användarens profilbild
Av yonohanna
Om du vill kan du kolla mina trikåsjalar som jag ska sälja:
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 7&t=201344

edit: jag tog bort annonsen. men det va 2 mobys o en orange/turkos randig, o en lila med prickar. Är du intresserad kan du pm:a :tumup:
Senast redigerad av yonohanna den tor mar 01, 2012 13:47, redigerad totalt 1 gånger.
Av Ponyo
Eftersom din lilla väger så lite, och du har en sommar framför dig så skulle jag rekommendera en Sino. Den är tunn, och därför svalare. Men den ger inte lina bra stöd lika länge som en moby.
Användarens profilbild
Av kristinek
Jag gillar Wrapsody Bali Stretch just för att den är sval och avlastar bra länge.
Nu är den ju bred vilket kan vara drygt om man är ovan, men tänker att du ju burit i Easycare innan. Känns ju mer hanterbart när den är tunn också. Nu har jag ju iofs inte testat Sino och det kanske är mysigare för en så liten...
Användarens profilbild
Av sumire
Jag har bara testat Sino, och den är jättebra! Mitt råd är alltså inte jätteväl underbyggt, men ibland brukar jag själv bara vilja ha ett enkelt svar, så här får du ett: :wink: köp en Sino! Den är mysig och avlastar bra. Min bebis väger ca 7 kg, och det är inte ens i närheten av problem, tycker jag.
Användarens profilbild
Av tuviluvis
Jag kan rek en aldoria bambu. Det var väldigt mjuk och skön att bära med precis när de är så små. Min N vägde strax över 2,4 när vi åkte hem fr bb och jag använde den direkt :tumup: dock så övergick jag till vävd sjal när han var några mån, jag tyckte de vävda sjalarna hade bättre bärkomfort :wink: (och min gosiga girasol var nästan lika mjuk)

Edit: eftersom den är gjord i bambu är den förutom mjuk också sval :tumup:
Användarens profilbild
Av Lady A
Jag har en Aldoria Bambu Soft och kan verkligen rekommendera den till en nyfödd. Vi har myst med den många timmar, lilla M och jag :heart: !
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?