Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Som rubriken säger så har jag lite problem men jag vet inte om det är jag, knytningen eller ungen som är problemet :hmm:

Skulle gärna bära japanskt ibland för att variera axel (jag är högerhänt och bär oftast barnet på vänster höft) men vi får inte riktigt till det...A är en fruktansvärt nyfiken unge som tar varje chans att luta sig lååångt framåt (när vi går ner för trappan håller jag henne om höft/midja, hennes huvud och framkropp är nere vid trappstegen nånstans...) och när jag försöker bära henne japanskt så lutar hon sig så långt framåt att hon kunde trilla ut och det blir ingen avlastning alls för mig då jag måste hålla i henne stenhårt.

När jag har henne i vanlig ringsjalsknytning är det ju liksom tyg på alla sidor och hon kan inte luta sig ur den, som bonus kan jag stoppa in hennes armar och axlar när jag vill slippa vevande armar som försöker ta tag i allt :wink:

Jag har noga läst de fina instruktionerna i miriels bildserie, sjalen är åtdragen, tyget mellan oss uppdraget och jag tycker jag gör allt rätt, men hon sitter verkligen inte bra. Kanske det är så att knytningen inte passar små klåfingriga barn?
Axel :loving:

Javisst är det olika! Men jag undrar ändå om jag faktiskt gör något fel, eller om det är A som är ovanligt klåfingrig. Försökte fota för att visa hur hon hänger ut ur sjalen, men det var svårt då jag inte hade någon som kunde hjälpa mig att ta bilder. Men kanske det går att se något på de två suddiga bilderna? (hon ser ledsen ut men det var hon inte, bara nyfiken...)
Hon sträcker sig alltså ut ur sjalen och skulle utan vidare ramla om jag inte höll fast henne. Någon som ser något uppenbart fel?

BildBild
Efter ett tufft fälttest här hemma - Joel sitter just nu japanskt och stuffar järnet till Folk & Rackare, det är så att jag nästan trillar omkull, haha! - kan jag konstatera att knepet för stadighet är att se till att ungens arm på den sidan där man har sjalen på axeln sticker ut (usel webcam-bild):
Bild

Så fort han sätter sig med armarna åt det "öppna" hållet blir det instabilt.
SCSI skrev:Efter ett tufft fälttest här hemma - Joel sitter just nu japanskt och stuffar järnet till Folk & Rackare, det är så att jag nästan trillar omkull, haha! - kan jag konstatera att knepet för stadighet är att se till att ungens arm på den sidan där man har sjalen på axeln sticker ut (usel webcam-bild):
Bild

Så fort han sätter sig med armarna åt det "öppna" hållet blir det instabilt.
Jag håller med. Jag bar D japanskt en hel del i transporter mellan saker. Och bak-armen MÅSTE ut på andra sidan.

För mig var japanskt jättebra vid snabbtransporter, snabbärande. Men det krävde antingen en unge instoppad i vinteroverall och ordentligt inkilad i sjalen, eller en samarbetsvillig unge. :D
Åh tack för input! Med tuffa fälttester och allt :app:
Det låter logiskt att armen måste ut där på sidan, då sitter man ju faktiskt mage mot mage och ungen torde hållas på plats...så om man har ett icke-samarbetsvilligt barn som min A då, så går det helt enkelt inte... När hon ser något intressant (det är typ allt det) så drar hon loss båda armarna och lutar sig framåt åt det öppna hållet.
Humle skrev:Går det att få dra upp tyget om ryggen till den sidan där benet sticker ut.
Nej det går inte att dra upp mera, tyget går till ringarna bakpå min rygg, jag har gjort "fickan" där barnet sitter så djup som möjligt men det räcker inte.

Äsch vi får helt enkelt öva mera tror jag! I början protesterade hon lite i de andra sjalarna också, men efterhand så satt hon stilla och lät mig knyta in henne utan bråk. Så om jag fortsätter variera mellan japanskt och vanligt ringsjalsbärande så kanske hon lär sig att sitta still nån dag 8)
Hade tänkt skriva en egen liknande tråd, men hoppar in här. När man stoppat ut armen på ena sidan. Ska man då försöka dra åt lite till för att förhindra att båda armarna lätt hamnar på samma sida?

Nu går jag och håller i honom med ena handen stundtals :rodna:.

Har precis börjat använda ringsjal lite då å då...
SCSI skrev:rejält påbylsad unge utomhus
DET har jag upptäckt också. Ute funkar det bra! Hon sitter still och tittar runt då. Inne var det bara att ge upp, hon är för nyfiken och lutar sig fram heeela tiden. Då går det bättre att ha henne på höften på "traditionellt" ringsjalssätt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?