Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av corona
I helgen gav jag min symaskin en rejäl omgång. Hon skruvades isär, borstades, penslades, oljades och putsades. Invändigt och utvändigt. Och se på ***, hon går som en klocka!! :siishah:

Jag måste erkänna att jag inte trodde att den gamla skördetröskan kunde bli piggare än så, trots att jag inte servat den på en sisådär 4-5år :oops: Men det gjorde underverk :vågen:

Så, hem och serva med er! Smörj din maskin, putsa stickorna, räta upp vävstolen...

Och kniiip lite samtidigt. Det ena måste ju inte utesluta det andra :this:
Av corona
Cisco skrev::respekttilldig:
Min hade verkligen behövt det!! Men vågar man verkligen skruva isär den? Tänk om man inte minns vilken del som ska gå vart sen :roll:
På min är det ett lock på sidan, ett lock på toppen och så den där metallplattan under pressarfoten som skall skruvas loss.
De sitter med 1-2 skruvar var. Inga problem att få på plats igen :tumup:
Jag lämnade faktiskt in min OL på service i onsdags. Jag har haft den i drygt två år och köpte den begagnad så det behövdes nog.
...och glöm inte knipa samtidigt! :wink: (Började genast när jag såg rubriken... ) :tumup:

Jag borde verkligen serva min maskin också. Brukar mest damma av den lite där undertråden sitter. En nt lampa behövs å så kanske lite symaskinsolja. :notes: Eller går det med nån annan olja? :hmm: Städade syskrinet här om veckan i alla fall, det var behövligt! :D

Tack för bra tips och påminnelse! :vågen:
I did it :vågen: Skruvade där det fanns skruvar, fram med gammal tandborste och putsade och borstade. Nu funkar den som en riktig liten darling! Den kunde nog behöva lite smörjning också dock. Måste man ha någon speciell olja månntro? :hmm:
Tjoho!!
Av corona
Cisco skrev:I did it :vågen: Skruvade där det fanns skruvar, fram med gammal tandborste och putsade och borstade. Nu funkar den som en riktig liten darling! Den kunde nog behöva lite smörjning också dock. Måste man ha någon speciell olja månntro? :hmm:
Tjoho!!

Jag köpte symaskinsolja på ica för strax över tian...men det kanske fungerar med andra oljor också?
Jag har fått lära mig av en symaskinsreparatör att man ska vara snål med oljan. En hel del av trilskande maskiner som kommer in har fått en oljeöverdos. 5-56 rekommenderade han att man använder, men bara lite då.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?