- sön feb 26, 2012 11:40
Jag har haft en Pognae och tycker den var bekvämare än den Ergo jag provat (fast det finns väl rätt många olika Ergo?). Axelbanden är rätt tjocka, ordentligt vadderade. Har ingen erfarenhet av spädbarnsinlägget dock.
Gillade den men tycker att den blev lite låg i ryggen, men då har jag ett ganska långt barn som gärna hänger bakåt när hon kan. Annars går det ju utmärkt att större barn sitter i den. Titta på bilder på den, stora barn sitter ju med armarna en bra bit ovanför. Är säkert helt okej, men har man en ettåring som hellre hänger så långt bakåt hon kan och pendlar med armarna (hellycklig, inte så att hon ville ner) blir det inte jättebekvämt. Annars inget att klaga på. På min kompis i ungefär samma längd som din man men betydligt större (han väger nog runt 100 kilo) hamnade bröstspännet lite högt och gick tyvärr inte att dra ner. Det funkade absolut, men jag vet inte om han hade trivts med selen om han skulle bära mycket. Tror inte ni borde få det problemet i och med att han är så mycket smalare.
Clara 110201