Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gena
Har bara testat Ergo av dessa två. Jag gillade inte alls spädbarnsinlägget, det blev jättetjockt och klumpigt tyckte jag. Barnet gillade det dock och var nöjdare i Ergon än i sjalen!
Har bara provat ergon, men min man är ung lik din både längd och vikt, och han tycker den fungerar finfint :tumup:

Vi började dock inte använda ergon förrens N var några mån (fast N föddes ju 1 mån för tidigt), och då använde vi den utan spädbarnsinsats.
Jag har haft en Pognae och tycker den var bekvämare än den Ergo jag provat (fast det finns väl rätt många olika Ergo?). Axelbanden är rätt tjocka, ordentligt vadderade. Har ingen erfarenhet av spädbarnsinlägget dock.

Gillade den men tycker att den blev lite låg i ryggen, men då har jag ett ganska långt barn som gärna hänger bakåt när hon kan. Annars går det ju utmärkt att större barn sitter i den. Titta på bilder på den, stora barn sitter ju med armarna en bra bit ovanför. Är säkert helt okej, men har man en ettåring som hellre hänger så långt bakåt hon kan och pendlar med armarna (hellycklig, inte så att hon ville ner) blir det inte jättebekvämt. Annars inget att klaga på. På min kompis i ungefär samma längd som din man men betydligt större (han väger nog runt 100 kilo) hamnade bröstspännet lite högt och gick tyvärr inte att dra ner. Det funkade absolut, men jag vet inte om han hade trivts med selen om han skulle bära mycket. Tror inte ni borde få det problemet i och med att han är så mycket smalare.
tuviluvis skrev:Har bara provat ergon, men min man är ung lik din både längd och vikt, och han tycker den fungerar finfint :tumup:

Vi började dock inte använda ergon förrens N var några mån (fast N föddes ju 1 mån för tidigt), och då använde vi den utan spädbarnsinsats.
Vill bara lägga till att vi har fått pognaes nackskydd från finaste FrökenG, och det har vi satt på ergon, då sitter N väldigt bra, han brukar nu snart 4 mån sova väldigt gott på ryggen :tumup:
Vi hade en ergo från det att K var 3 månader. Med ett sådant inlägg som är ihopsytt med en liten kudde längst ner. Det funkade ganska bra, skulle inte vilja ha det när det är varmt ute för det blir ju väldigt tjockt.
Jag tycker personligen inte Ergon är så skön, har bara provat manduca utöver. Axelbanden stretade utåt på mig.. ville gärna glida ner och hänga längst ut på axeln på något sätt.
Vår ergo är också ekologisk och en fördel med det är att den var mjuk från början, andra ergos jag känt på har varit lite stela. Vet inte om det är så med alla ekologiska ergo?
gretasofia skrev:
HannaGerda skrev:Vi hade en ergo från det att K var 3 månader. Med ett sådant inlägg som är ihopsytt med en liten kudde längst ner. Det funkade ganska bra, skulle inte vilja ha det när det är varmt ute för det blir ju väldigt tjockt.
Jag tycker personligen inte Ergon är så skön, har bara provat manduca utöver. Axelbanden stretade utåt på mig.. ville gärna glida ner och hänga längst ut på axeln på något sätt.
Vår ergo är också ekologisk och en fördel med det är att den var mjuk från början, andra ergos jag känt på har varit lite stela. Vet inte om det är så med alla ekologiska ergo?
Är det ett sånt där nytt inlägg? Heart-to-heart eller vad det heter..?
Min man är ganska bredaxlad trots att han är smal, jag däremot har lite sluttande axlar och upplever att en del selar glider ner sådär som du beskriver. Jag har provat en Ergo en gång och den kändes bra, ganska lik vår Beco 4th. Manduca har jag provat för längesen, skulle vilja kunna prova igen men vi har ingen återförsäljare här så det känns som ett lotteri att köpa en, även om deras spädbarnsinlägg kanske är lite enklare...
Vet inte om det har med axlarna att göra i mitt fall.. jag har ganska breda axlar och raka, inte sluttande så man tycker ju att de borde hålla sig uppe :)
Ett sådant heart to heart är vårt inlägg som vi inte längre har kvar. Det var lätt att få upp barnet bra i det tycker jag dock.
gretasofia skrev:
Labyrint skrev:Jag har haft en Pognae och tycker den var bekvämare än den Ergo jag provat (fast det finns väl rätt många olika Ergo?). Axelbanden är rätt tjocka, ordentligt vadderade. Har ingen erfarenhet av spädbarnsinlägget dock.

Gillade den men tycker att den blev lite låg i ryggen, men då har jag ett ganska långt barn som gärna hänger bakåt när hon kan. Annars går det ju utmärkt att större barn sitter i den. Titta på bilder på den, stora barn sitter ju med armarna en bra bit ovanför. Är säkert helt okej, men har man en ettåring som hellre hänger så långt bakåt hon kan och pendlar med armarna (hellycklig, inte så att hon ville ner) blir det inte jättebekvämt. Annars inget att klaga på. På min kompis i ungefär samma längd som din man men betydligt större (han väger nog runt 100 kilo) hamnade bröstspännet lite högt och gick tyvärr inte att dra ner. Det funkade absolut, men jag vet inte om han hade trivts med selen om han skulle bära mycket. Tror inte ni borde få det problemet i och med att han är så mycket smalare.
Vad hade du för Ergo? Var det Pognae som var låg i ryggen? Har för mig att Pognae och Ergo har ganska lika mått...
Jag har bara provat Ergo, aldrig haft nån, så jag vet faktiskt inte vilken det var. Tror det var en lite äldre modell. Ja, jag upplevde Pognae som lite låg i ryggen, men inte hört nån annan klaga, misstänker att det beror på det barn jag har :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?