Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
mammagumman skrev:@glis: btw har jag en västbodräkt som jag ärvt sv min mormor. Hur går det för dig? Blev det en sån?
Har du? Coolt! Jag har inte kommit igång alls.
Melon: vad fin den blev!
Användarens profilbild
Av melon
mammagumman skrev:Åh den ÄR så fin! Såg den på FB och ställde en massa frågor men hittar förstås svaren här :)

Skicka genast ett pressmeddelande till Hemslöjden etc (om du gillar publicitet) för det där är vad alla folksräktsälskare (som jag tex) önskar sig eftersom sen är nätt och fin och känns väldigt mycket lättare att använda än de "gamla" dräkterna!

Helt ljuvlig! Du är jätteduktig! Inte bara på att sy utan även på form :heart: :heart: :heart:
Tack! Jag ser inte din kommentar på fb :hmm:
Hemslöjd var en jättebra idé, jag har fått tips om att kontakta en norsk tidning som heter Bunad också. Jag är nöjd med att jag fick den sådär nätt, den ser inte lika tantig ut :mrgreen:
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev::shock: Melon!
Det var det snyggaste jag sett på mycket länge! :vågen:

Håller med om att du bör kontakta Hemslöjden.
Och vilken fin miljö du fotograferat i!
Tack! Det är de gamla lokstallarna i Borås som nu är ombyggt till mäss/konsertlokaler.
Användarens profilbild
Av sus
Jösses, va snygg!

Hör byxorna med den röda kanten till dräckten så att säga, eller var det bara något du tog på dig för att det var kallt ute?
Användarens profilbild
Av tweed
Melon; jag har nog sagt det förut, men jag säger det igen, du är min idol :urule:
Användarens profilbild
Av melon
sus skrev:Jösses, va snygg!

Hör byxorna med den röda kanten till dräckten så att säga, eller var det bara något du tog på dig för att det var kallt ute?
Det är strumpor. Jag har tänkt att sticka röda bunadsstrumpor med flätor på som jag ska ha till men jag har inte hunnit än :lol:
Användarens profilbild
Av sus
melon skrev:

Det är strumpor. Jag har tänkt att sticka röda bunadsstrumpor med flätor på som jag ska ha till men jag har inte hunnit än :lol:
Det såg lite "naket" ut, mellan kängan och det röda bandet, så jag trodde det var svarta tights med en röd kant nertill. Men det är alltså ljusa strumpor med en röd kant upptill?
Användarens profilbild
Av Amiechan
melon skrev: Bild

Alltså, stickad tröja i ull (spedetröja) med kanter av thaisiden. Klänning med liv i linne fodrat med linne och tunn ull som är skuren i två kvartscirklar och rynkade på linnelivet. Livstycke av kläde fodrat med linne. Motivet är från Jelsabunaden och hyskorna och hakarna är gjorda av TennPer från Norge :wink:
Underbart melon! :tumup: Jag blir inspirerad att göra något eget...
Användarens profilbild
Av melon
sus skrev:
melon skrev:

Det såg lite "naket" ut, mellan kängan och det röda bandet, så jag trodde det var svarta tights med en röd kant nertill. Men det är alltså ljusa strumpor med en röd kant upptill?
Japp, randiga blingostrumpor i cerise och rött.
Användarens profilbild
Av glis
glis skrev:
mammagumman skrev:@glis: btw har jag en västbodräkt som jag ärvt sv min mormor. Hur går det för dig? Blev det en sån?
Alltså, jag vill inte på något vis vara framfusig eller okänslig, men OM du skulle vilja sälja västbodräkten är jag intresserad beroende på storlek och pris.
Användarens profilbild
Av mammagumman
glis skrev:
glis skrev:
Alltså, jag vill inte på något vis vara framfusig eller okänslig, men OM du skulle vilja sälja västbodräkten är jag intresserad beroende på storlek och pris.
Ja! Då får jag sälja i smyg ;) PMar!
Användarens profilbild
Av ylvut
Verkligen jättefin klänning :love:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?