Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Mariaj
Hej! Har köpt en baby bundler till mitt kommande barn. Första gången jag testar sjal :)
Min fråga är: NÄR kan man börja bära bebisen i den? Jag hade tänkt börja med korta stunder redan när vi kom hem från BB men i instruktionerna stod det att man bar från 4 veckors ålder :?
Någon med erfarenhet från baby bundlern som vet?
Användarens profilbild
Av Suskiv
Du kan börja bära redan på BB om du vill. Man kan nämligen bära i vagga med Baby bundlern.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag tycker inte heller det bör finnas några hinder för att använda den direkt. Står det från 4 veckor? Det har jag aldrig tänkt på. Jag tror inte du behöver begränsa till korta stunder heller.
... och jag har burit min lilla Malin i den sedan den anlände med posten. Hon var bara några dagar gammal då.

Malin trivs bäst att sitta mage mot mage i omslutet kryss. Hon vill inte gärna ligga i vagga.

Om jag bär henne i sjalen kan hon sova i timmar, men hon vaknar nästan direkt om jag lägger ner henne. Hon har ju varit i "famnen" på mig länge tidigare.

Jag önskar att jag haft sjalen redan på BB. Ta du med den dit. Om inte annat för att "knyta" lite stöd runt dig när du ska amma. Jag satt och "snodde" in mig i landstingets lakan, men tror nog att att det varit både skönare och smidigare med trikåsjalen.
Användarens profilbild
Av Pallas
Mariaj skrev:Hej! Har köpt en baby bundler till mitt kommande barn. Första gången jag testar sjal :)
Min fråga är: NÄR kan man börja bära bebisen i den? Jag hade tänkt börja med korta stunder redan när vi kom hem från BB men i instruktionerna stod det att man bar från 4 veckors ålder :?
Någon med erfarenhet från baby bundlern som vet?
Såhär står det i mina instruktioner:

"For babies less than a month, use the newborn position on the package--
this is the one with the baby´s feet tucked up facing the mom"

De menar alltså en upprätt position med benen uppdragna som en groda,
precis som de låg i magen. Vi bar Viktor i liggande vagga
direkt när han kom hem från neonatalen efter två veckor. Han vägde då 2400 gram.
Såhär såg det ut (knytning: X-omslut II):

Bild
Användarens profilbild
Av April
Mmmm... Jag vill också bära en liten bebis så där!
För de som inte vet, ser det ut som att du fått stor
byst :wink:

Kram
Senast redigerad av April den fre sep 17, 2004 14:14, redigerad totalt 1 gånger.
Av gocka
... hur det ser ut när man redan har stor byst... :D

Malin vill helst sitta upprätt som tur är, så då tror alla att jag gått över tiden och fortfarande är gravid istället. Alla tycker så synd om mig.:wink:
Användarens profilbild
Av Pallas
April skrev: För de som inte vet, ser det ut som att du fått stor
byst :wink:
Hahahaha jaa, jag har faktiskt fått den kommentaren en gång av en kassörska i mataffären. Han kollade länge och väl och sen fick han syn på Viktors fot som smitit lite varpå han kläckte ur sig med en lättnadens suck: "Oh, it´s a baby in there! I thought to myself: -that was the weirdest shaped breasts I´ve ever seen!" :lol:
Användarens profilbild
Av April
Oh, it´s a baby in there! I thought to myself: -that was the weirdest shaped breasts I´ve ever seen!
:lol: :lol: :lol: Oj, oj - vad jag skrattar! UNDERBAR kommentar!!!

Kram
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?