Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Vinterhumlan
glis skrev:
Vinterhumlan skrev:Gaah :whut:
Denna tråd i kombination med en promenadpolonäs förra helgen gör att jag troligtvis kommer att ställa mig på dansgolvet imorgon efter tio års uppehåll... Vi får väl se var detta slutar :lol:
Åh, promenadpolonäs... grattis! Det är om inte annat fantastisk motion att dansa.
Japp! Så nu efter tre timmars dans är det läge för en dusch 8)
Användarens profilbild
Av Amiechan
Vinterhumlan skrev:
glis skrev:
Vinterhumlan skrev:Gaah :whut:
Denna tråd i kombination med en promenadpolonäs förra helgen gör att jag troligtvis kommer att ställa mig på dansgolvet imorgon efter tio års uppehåll... Vi får väl se var detta slutar :lol:
Åh, promenadpolonäs... grattis! Det är om inte annat fantastisk motion att dansa.
Japp! Så nu efter tre timmars dans är det läge för en dusch 8)
Vad kul! :D
Användarens profilbild
Av melon
Jag är på gång med mina planer! :vågen: Det blir en dräkt inspirerad av Skåne, svenskt sjuttonhundratalsklädskick och den norska Jelsabunaden. Jag kommer inte kunna kalla den varken bunad eller folkdräkt men vad gör det, den blir precis som jag vill ha den!

Hittills har jag sytt en ullklänning med linliv och börjat på livstycket i ull som ska få ett broderi på ryggen, från Jelsabunaden. Och så håller jag på och stickar spedetröjan som ska vara underst i hela rasket. Den stickas på stickor 2.0 och jag har tre veckor på mig att göra den klar innan hela dräkten ska redovisas i skolan... :whut:

Bild

Denna dräkt har jag tänkt på länge, och äntligen är den snart här.
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:Det är så coolt att du gör din egen! Skall bli jättekul att se.
Jag tycker också det ska bli skoj att se :lol:
Användarens profilbild
Av Stark
melon skrev:
Ja, du måste verkligen ta kort och visa när den blir klar melon! Jag önskar jag kunde göra något liknande.
Användarens profilbild
Av melon
Cilia skrev:
melon skrev:
Ja, du måste verkligen ta kort och visa när den blir klar melon! Jag önskar jag kunde göra något liknande.
Självklart! Jag hoppas snön ligger kvar tills dess för en svart dräkt i februarimörker blir inte lätt att ta kort på annars :lol:
Användarens profilbild
Av melon
Varning för bildoverload :mrgreen:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Alltså, stickad tröja i ull (spedetröja) med kanter av thaisiden. Klänning med liv i linne fodrat med linne och tunn ull som är skuren i två kvartscirklar och rynkade på linnelivet. Livstycke av kläde fodrat med linne. Motivet är från Jelsabunaden och hyskorna och hakarna är gjorda av TennPer från Norge :wink:
Av gurkan
Melon
:urule: :urule: :urule: :urule: :urule:
Användarens profilbild
Av Stark
Marion skrev:
gurkan76 skrev:Melon
:urule: :urule: :urule: :urule: :urule:
:iagree: Jättefint!
:iagree:
Användarens profilbild
Av mammagumman
Åh den ÄR så fin! Såg den på FB och ställde en massa frågor men hittar förstås svaren här :)

Skicka genast ett pressmeddelande till Hemslöjden etc (om du gillar publicitet) för det där är vad alla folksräktsälskare (som jag tex) önskar sig eftersom sen är nätt och fin och känns väldigt mycket lättare att använda än de "gamla" dräkterna!

Helt ljuvlig! Du är jätteduktig! Inte bara på att sy utan även på form :heart: :heart: :heart:
Användarens profilbild
Av Fryle
:shock: Melon!
Det var det snyggaste jag sett på mycket länge! :vågen:

Håller med om att du bör kontakta Hemslöjden.
Och vilken fin miljö du fotograferat i!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?