Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

emmy_ackevik skrev:
Trulsamin skrev:Här kommer bild på en sjal på blockning :)

Jag tycker att när jag la den i blöt såg det ut som en skål med björnbär, såg jättemumsigt ut
Å så fin! När jag ser alla fina sjalar här vill jag sticka sjalar men jag hatar det när jag väl gör det...
Det som faktiskt var bra med revontulin var att den var så pass lättstickad så efter några varv behövde man inte kolla mönstret längre förutom för att veta vilket varv man var på. Det var en enkel soffstickning som man inte behövde tänka så mycket på vad man gjorde. Fast sista varven var bra långa och jag längtade efter att få blocka den... Men å andra sidan så var det så nervöst om garnet skulle räcka så jag hann inte tänka på att det var långa varv i slutet :roll:
Användarens profilbild
Av glis
ellla skrev:
glis skrev:JKnitLite heter den. Verkar enkel och odramatisk. Den andra hade så mycket funktioner att man inte såg mönstret...
Hmm... Jag provar den andra lite så får vi se :)
Nu är jag lite missnöjd med J knit lite, det man har zoomat försvinner när man hoppar mellan sidor som tex när man stickar mönstrade vantar och har insidan och utsidan på olika sidor. Annars är det jag använt just odramatiskt och enkelt.
Användarens profilbild
Av ellla
glis skrev:
ellla skrev:
glis skrev:JKnitLite heter den. Verkar enkel och odramatisk. Den andra hade så mycket funktioner att man inte såg mönstret...
Nu är jag lite missnöjd med J knit lite, det man har zoomat försvinner när man hoppar mellan sidor som tex när man stickar mönstrade vantar och har insidan och utsidan på olika sidor. Annars är det jag använt just odramatiskt och enkelt.
Men man är tvungen att bli medlem nånstans typ?
Användarens profilbild
Av Mosan
binaem skrev:Nu är kurbitsmössan klar - efter kortet togs blötte jag och drog lite samt virkade två varv i kanten för att få ett mer distinkt avslut - nu sitter den som gjuten

Bild

Har nu påbörjat en nu sjal - Annies
Superfin! :vågen:
Användarens profilbild
Av Mosan
Vad fin sjalen är Trulsamin! :love:
Användarens profilbild
Av glis
ellla skrev:
glis skrev:
ellla skrev:
Men man är tvungen att bli medlem nånstans typ?
Inte för att bara läsa PDF:er och markera vilken rad man är på. Men det verkar finnas någon koppling till något forum/sällskap/företag eller vad det är.
Kaffemoster skrev:Vad finns det för spetsgarner i riktigt knalliga färger?
Zauberball har ju lacegarn:
Bild

Ella Rae har en hel del knalliga garner
Bild Bild Bild

Fleece artist har några
Bild

Handmaiden :love:
Bild

Kauni
Bild

Grignasco har rätt knalliga enfärgade, ja det finns massor, gå in på garnkorgen och gå igenom deras sortiment, många av märkena har ju sorter som heter specifikt lace så det är lätt att hitta...
Trulsamin skrev:Här kommer bild på en sjal på blockning :)

Jag tycker att när jag la den i blöt såg det ut som en skål med björnbär, såg jättemumsigt ut
Åh, jag har köpt garn att sticka en sjal av och det känns nästan som att det skall få bli en revontuli igen trots allt. SÅ fin!
Kaffemoster skrev:Vad finns det för spetsgarner i riktigt knalliga färger?
Nytt från 3 stickor, i cashmere.
Bild

Hon brukar ha handfärgat spetsstickningsgarn också, men det var slut just nu. Pratar man med henne kan hon säkert göra något knalligt. Exempel på färger, fast i andra kvaliteter:

Bild
Bild
Bild
Av mly
sofin skrev:
emmy_ackevik skrev:Jag har precis blivit med facebook, tänkte efterlysa lite tips om sticktrådar..
Online Stickcafé är trevligt :D Det finns på den här länken http://www.facebook.com/groups/125866200796666/ så där kan du ansöka om att gå med i gruppen.
Tack, ska genast göra det..
  • 1
  • 238
  • 239
  • 240
  • 241
  • 242
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?