- tor feb 16, 2012 14:10
Och smart att sätta dit huvan med knappar, då kan jag sätta dit en i efterhand om jag saknar det, har inte bestämt mig för om jag tror det behövs när jag ska ha vaddering i nacken och vikbart så att det blir bättre stöd för de mindre barnen (och tillåter större barn att se bättre).
Smart! Går ju också utmärkt att kombinera med onbag!
kristinek skrev:Lite snabbt, här är den(huvan ska sättas dit idag med knappar så man kan byta typ av huva om man tröttnar).Så fint!
Vissa sömmar är allt annat en raka, men den funkar.
Bärbild har jag inte fått till än, svårt att ta kort på sig själv...

Maddemoa skrev:Svampp skrev:Jag har fickor som fästs med tryckknappar på midjebältet på hybriden som jag sydde. Knäpper fast dem efter att jag har knutit.
Ytterligare ett önskemål är nån form av ficka/or. Denna/dessa bör rymma mobil, plånbok, nycklar och extra napp (nåt mer??). Olika idéer jag har är:
1. Fickor på axelbanden, som hamnar nånstans strax över brösthöjd. Detta för att lätt kunna nå mobil osv utan att behöva hjälp eller att ta av MT. En eller två fickor på varje axelband, så får man dela upp prylarna.
2. En "väska" med band som man har hängandes bak på ryggen och fäster med nån slags spännen fram på bröstet för att lättare kunna ta på och av, kan då vara lite större. Själva väskan skulle se upp ungefär som en påse med långa remmar och nåt spänne längst ut på ändarna. Frågan är om man skulle behöva sätta nån slags remmar längst ner i hörnen också som man kan dra fram mot höfterna och fästa i midjebandet? Annars kanske det blir väldigt svajigt?
3. Ungefär som alternativ 2, men för att hänga fram. Remmarna blir nere istället för att kunna dra ner till exempelvis midjebandet och fästa och fästena uppe sitter istället direkt på överdelen av väskan.
Hoppas nån fattar hur jag menar! Verkar något/några av alternativen vettiga? Kan kan tänka sig att kombinera några av dem? Kan ju vara bra att kunna ta med nån blöja eller liknande nån gång ibland också. Är det för svårt att göra nåt sånt här när man är rätt ovan att sy?
Smart! Går ju också utmärkt att kombinera med onbag!
Alice 100825 bärs mest i en Gås, ibland i en Kanga och ibland i Manduca.
När hon var liten bars hon i Looma Sino och sen i en underbar röd Easycare...
När hon var liten bars hon i Looma Sino och sen i en underbar röd Easycare...