Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Har knåpat tygmat i några veckor inför ett tvåårskalas och smörgåsarna, chokladbollarna, jordgubbarna, glassen, m.m. gjorde succé! :vågen: Förutom att födelsedagsbarnet var nöjt fick jag ägna en lång stund åt att beskriva för övriga gäster hur jag gått tillväga och en fyraåring lekte länge fascinerad med maten. Härligt när det blir så uppskattat. :D

Inga foton att lägga ut dessvärre... har inte förevigat presenten innan den gavs bort...
Användarens profilbild
Av yonohanna
Va kul när det blir så uppskattat :app:
Men hur gjorde du dom? Jag blev sugen att göra till min tjej :D
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
yonohanna skrev:Va kul när det blir så uppskattat :app:
Men hur gjorde du dom? Jag blev sugen att göra till min tjej :D
Ska berätta lite när jag kan sitta vid riktiga datorn och surfa! :wink: Kan nog ta lite bilder sen också på sånt vi har hemma sen förut.

Lite kort sydde jag typ tekakor i filt, klippte hårt bröd av tjock filt och ostbitar av filt, klippte sallad i olika grön och dekorerade med sömmar så den skulle se mer verklig ut. Använde vliesofix som är dubbelhäftande och strök ihop vitt på grönt med "frön" klippta i det vita så det blev gurkskivor. Lika med vitt och gult som äggskivor. Hade rädisor på någon macka också. Gjorde både med fast pålägg och löst, alltså lösa bitar eller påsydda/strykta. Just ja, paprika klippt ur tjock filt också!

Virkade jordgubbar och chokladbollar. Sydde strut av dubbel filt med mellanlägg som jag dekorerade med raksöm så den fick ett våffelmönster innan jag klippte till en halvcirkel och rundade ett hörn och sydde ihop för hand till en strut. Virkade kulor till.

Sydde wienerbröd av velour, beige tyg i botten, gult mindre som fyllning, tät sicksack som garnering.

Stekt ägg av filt med stoppad gula.

Det var nog det... ska skriva hit lite länkar sen! :tumup:
Användarens profilbild
Av yonohanna
Gu va snäll du e som försöker hjälpa mej!!
Jag är så villig att lära mej, men lite lost i tygvärlden ibland :lol:
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
yonohanna skrev:Gu va snäll du e som försöker hjälpa mej!!
Jag är så villig att lära mej, men lite lost i tygvärlden ibland :lol:
:D Bara roligt! Det finns så mycket man kan göra och man kan göra det jättelätt för sig om man vill! Såg någonstans tips om att bara klippa ut siluetten av en glass med en massa olika färger på kulor som man sen helt enkelt la på tallriken och lekte med. Så kan man ju göra av mycket om man är ovan att sy!

Superlätt är ju till exempel hårda mackor av tjock filt. Bara att klippa ut en rektangel och så är brödet klart! <Sen klipper du några hål på en mindre rektangel och där har du ost. Lite mjukt flikig klippning på grönt blir sallad. Bara filt och sax behövs! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?