Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av solängel
Vi har gjort t-shirts med fot- & handavtryck (vi = jag, Snusibulingen & Kate) till våra barns pappor som farsdagspresent!

Har tyvärr inga bilder, men så här gjorde vi:

Tvätta valfri t-shirt (eller slips, skjorta, vad-du-vill). Se till att inte pappan stjäl den från tvättlinan :wink:
Köp textilfärg.
Om du vill ha text, köp självhäftande bokplast, skriv ut valfri text på datorn och för över på plasten. Klipp ut med nagelsax/skär med skalpell. Kom i håg att spara "hålen". Det går såklart att måla med pensel på frihand om man hellre vill det.
Klipp en kökssvamp i fyra delar.
Stöppla färg på bebisens fot. Enklast om man hjälps åt, en håller bebisen & en stöpplar på färgen. Då är det lättast att få trycket snyggt placerat utan kladd också. Tryck foten (eller handen) mot tyget. Kom i håg att lägga en tidning inuti tröjan om färgen går igenom. Gör så många tryck du vill ha.
Klistra fast textmallen där du vill ha den, kom i håg att klistra dit hålen också. Stöppla färg över texten, dra bort plasten och pilla bort hålen.
Låt torka och fixera färgen med strykjärn enligt anvisningarna.

Har ju tyvärr inga bilder men det blev jättefina tröjor! Kate gjorde även en barntröja så att far & son matchar! :D Det är dock enklast om man är iaf två personer som hjälps åt, annars blir det lätt färg på helt andra ställen än på tröjorna :lol:
Av luxia
Hmmm... Undras om jag ska hinna med att fixa det? Det var ett jättebra tips! (Är lite mot sånadär jippodagar, men om man tar en befintlig tröja och bara tjongar dit en fot, så kan väl ingen misstycka. :D ) Jag ska nog försöka fixa det, tror jag!
Användarens profilbild
Av Gladalaxen
Det här kanske kan va nåt till en annan gång? http://www.tryckomaten.se/
Nu hinns det väl inte med till fars dag tyvärr...
I stockholm finns det en affär på Götgatan med lösa bokstäver man kan stryka på valfritt plagg, det kanske kan va en slags kompromiss?
Användarens profilbild
Av puppan
Jag har gjort precis likadant, fast i datorn. :D
Tog Kajsas fotavtryck och scannade in dem så att de bildar ett spår över texten 'Här går en stolt pappa' och skrivit ut på T-shirt-papper. Har dock inte strykit fast det på tröjan ännu, men jag hoppas verkligen att det blir bra!
Användarens profilbild
Av Jennelii
Carina80 skrev: Kate gjorde även en barntröja så att far & son matchar! :D
Är det pappans fotavtryck på den? :D Nä förlåt är lite trött såhär på kvällskvisten :D
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Jag kan ju knäppa en bild på den stolta pappan då tröjan blivit hans på söndag, så kan jag lägga in det här sedan.
Ja min sambo lyckades ju sno åt sig en av Kates och mina tshirtar och var så glad att jag köpt nya vita tröjor åt honom :D som han kunde ha under vitskjortan!!!! :D Fick lov att tvätta en ny vit till och tokgömma dem...... :roll:
Användarens profilbild
Av puppan
så här blev min:

Bild

Det som ser ut som små streck på bilden är märken från klamrarna som satt i tidningen jag hade emellan när jag strök.
Jag hoppas verkligen att de försvinner i tvätten sedan.
Användarens profilbild
Av Tabby
Åhhh...vad fint.
Av luxia
Sådärja! Nu har vi varit och köpt t-shirt och textilfärg! :) Vilken tur att pappan är bortrest till imorgon förmiddag och att jag ska åka hem till hans föräldrar och syster så att jag kan få lite hjälp. Jättetack för tipset, det kanske kommer ett foto så småningom, om det blir något att ha. :D
Användarens profilbild
Av Satouta
Jag stal oxå din ide...

Hittade en v-ringad t-shirt i kanonfin kvalite på H&M.
Sedan iväg till Panduro och hittade färgen "shimmer ash 73".
Penslade de stora barnens händer och lillans fot och tryckte till...

Glittrar i sotfärg.
Bara att stryka och packa in.

Supertack!

(då är det bara min far kvar... vill han ha mina avtryck på en skjorta tro :lol: )
Av luxia
Satouta skrev:(då är det bara min far kvar... vill han ha mina avtryck på en skjorta tro :lol: )
Haha. Det där gjorde min sambo och hans systrar:

Bild

Till vänster är min sambo med vår sons fötter och till höger är sambons far med tre barns fötter. (Färgen är blåmetallic-svart.)
Av Petra
luxia skrev:Bild

Till vänster är min sambo med vår sons fötter och till höger är sambons far med tre barns fötter. (Färgen är blåmetallic-svart.)
Härligt. Ser läckert ut med dom stora fötterna. :lol:
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
Så här fin blev sambons tröja och han är så stolt över den!
Bild
Användarens profilbild
Av maimiti
Men hallå. Den här tråden har ju jag totalt missat :oops:
Häftiga tröjor :P
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?