- tor okt 11, 2007 08:59
Nu går banne mig maskinerna varma. Varenda kväll så sitter jag och syr. Jag har flera grejer som inte är riktigt klara, bland annat så ska jag fixa en klänning till dottern till deras maskerad i morgon och då ska kjolen fästas på livet och så ska det till något kring halsen också, men det börjar närma sig.
Här är nattens skörd...
Först en omlottklänning. Tyget är från 70-talet och mönstret från början av 70-talet. Helfodrad, så den är faktiskt vändbar. Knäpps på axlarna.

En likadan, fast med turkost foder

Denna omgångs favorit tror jag. Det är en gardin som har fått sätta livet till och Ellen blev väldigt glad i "gubba".

En snabbis-kjol. Mjuk babycord och mudd i midjan. Observera fållen med turkos söm. Lite nöjd med den....

//Kaja
Här är nattens skörd...
Först en omlottklänning. Tyget är från 70-talet och mönstret från början av 70-talet. Helfodrad, så den är faktiskt vändbar. Knäpps på axlarna.

En likadan, fast med turkost foder

Denna omgångs favorit tror jag. Det är en gardin som har fått sätta livet till och Ellen blev väldigt glad i "gubba".

En snabbis-kjol. Mjuk babycord och mudd i midjan. Observera fållen med turkos söm. Lite nöjd med den....

//Kaja