Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av puppan
Wow vad fina emmy :love:
Av mly
puppan skrev:Wow vad fina emmy :love:
Tack, de gröna har jag använt och de är supersköna, de andra blev klara i natt och ska användas under dagen är tanken, verkligen jätte kul att sy, hade tänkt att göra mig av med de sista små tygbitarna såhär...

Jag vet ju att det finns många här som sytt trosor därför frågar jag er, är det dumt att sy i interlock, blir det för slappt?

Sen har jag en fråga till, är Ottobres creative workshop något att ha när det gäller barn tröjor? vill sy till A men jag tycker det är så svårt att hitta rätt modell...
Av Marine78
:tumup:
Ja på båda frågorna ;-)
Tycker interlocken töjer sig och tappar formen en del = inget vidare när det gäller underkläder.
Creative mönstrena är bra som grund. Men jag har t o m förlängt dem,framför allt den tightare modellen.

emmy_ackevik skrev:
Tack, de gröna har jag använt och de är supersköna, de andra blev klara i natt och ska användas under dagen är tanken, verkligen jätte kul att sy, hade tänkt att göra mig av med de sista små tygbitarna såhär...

Jag vet ju att det finns många här som sytt trosor därför frågar jag er, är det dumt att sy i interlock, blir det för slappt?

Sen har jag en fråga till, är Ottobres creative workshop något att ha när det gäller barn tröjor? vill sy till A men jag tycker det är så svårt att hitta rätt modell...
Av mly
Marine78 skrev::tumup:
Ja på båda frågorna ;-)
Tycker interlocken töjer sig och tappar formen en del = inget vidare när det gäller underkläder.
Creative mönstrena är bra som grund. Men jag har t o m förlängt dem,framför allt den tightare modellen.

emmy_ackevik skrev:

Kanske får ta och införskaffa det mönstret då, orkar inte med fler dåliga försök med tröjor till A...
Attans också att inte interlock blir bra, men det va ungefär som jag trodde, jag har ett jätte gulligt tyg i rosa med princessor eller nått på som hade blivit så fint, det är så lite kvar att det inte räcker till något annat...
Av mly
Knyttet & K skrev:Jättefina Emmy! Jag har köpt resår idag och tänkte testa att sy trosor jag med :D
Har du bara fållat benöppningarna?
Tack! Japp benöppningarna är bara fållade och ovankanten är kantad med singel jersey, rejeält sträckt...
Användarens profilbild
Av carro83
kasebana skrev:
carro83 skrev:I lördags jobbade jag till kl 18...hem å slängde mig i soffan...kl halv nio kom jag på att...VISST FAN...dop i morgon och jag har ju inte sytt något än! Hoppade ner i duschen och sen upp å började klippa...mönster hade jag klart iaf så sen körde jag på i fyra timmar! Gjorde klart det sista på söndagmorgonen! Resultatet till mitt lilla fadderbarn blev såhär:
Bild
Vad fint! Snyggt att ena ärmen och benet är i avvikande färg. Är det en lite grövre muddväv som du använt?

Tack alla! :D
Inte bara ärmen som är svart utan hela ryggen oxå! På ryggen sitter ett D i grått och på byxorna sitter det en svart stjärna baktill! :)
Jag tror inte ens att det är muddväv om jag ska vara ärlig! Jag har köpt tyget på tradera för rätt längesedan nu men jag tyckte att det passade så himla bra till detta!

Jag har dock inte använt totaly stabel när jag gjort mina applikationer...har bara strukit fast med vlisofox innan jag sytt!
Användarens profilbild
Av tweed
jag har sytt :vågen: Det blir så sällan nu och jag är så ringrostig så det tar massa tid, men den här fick jag klart igår.
BildBild
Den ska till ett par kompisars son, men jag var tvungen att testa storleken på E, och nu måste han ju också få en, när han var så fin i den :loving:
Användarens profilbild
Av glis
emmy_ackevik skrev:Behöver lite hjälp ang tvättråd, har sytt massa bodysar i jersey med lycra nu, såg på jny;s hemsida att det inte skulle torktumlas, hur gör ni?
Jag har ingen så jag behöver inte komma ihåg. Jag tvättar allt hemsytt i 40 grader för att jag är rädd om det, jag hade nog inte tumlat.
Av mly
glis skrev:
emmy_ackevik skrev:Behöver lite hjälp ang tvättråd, har sytt massa bodysar i jersey med lycra nu, såg på jny;s hemsida att det inte skulle torktumlas, hur gör ni?
Jag har ingen så jag behöver inte komma ihåg. Jag tvättar allt hemsytt i 40 grader för att jag är rädd om det, jag hade nog inte tumlat.
Då kanske jag ska hoppa över torktumlaren, har bara haft den sen jul så jag är inte så erfaren...
Användarens profilbild
Av tweed
emmy_ackevik skrev:
glis skrev:
Då kanske jag ska hoppa över torktumlaren, har bara haft den sen jul så jag är inte så erfaren...
Du får tänka på att det är skitdyrt med el :wink: Jag försöker hålla mig till att tumla underkläder och sånt smått som är jobbigt att hänga, och lakan :whut:
  • 1
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?