Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Juliusdotter
Har givit mig i kast med att göra en supermario filt, den röda flugsvampen som tk81 gjort och visat tidigare i tråden. Men jösses vad många rutor det är, 396! och jag har bara gjort 80 st så här långt. Måste nog ta lite stick paus någon dag.
Användarens profilbild
Av Faegis
Åh, jag gör en jättestor tass här! Jag brukar virka hur mycket som helst, och även om det blivit mindre nu när jag fått barn så har jag just fått in tekniken för att virka samtidigt som jag ammar så nu ska jag kunna komma igång igen.
Användarens profilbild
Av puppan
imsel skrev:Hur kan man virka ett iPhone"skal"? Nån som har nån ide?
Eller vet vars man kan hitta mönster?
Alltså inte ett fodral, utan ett skal.
Har inte riktigt råd med ett skal just nu men vill ha nåt som skyddar.
Lite också för att jag är rädd att det ska börja klia på händer och fingrar(har nickelallergi)
Det har jag sett någonstans. Ska se om jag kan lyckas googla mig till vart...
Användarens profilbild
Av imsel
puppan skrev:
Lite också för att jag är rädd att det ska börja klia på händer och fingrar(har nickelallergi)
Det har jag sett någonstans. Ska se om jag kan lyckas googla mig till vart...
:eld:

Jag googlade men hittade ingenting, bara massa fodral. Svår att veta va man ska googla på också :?
Användarens profilbild
Av Faegis
Alltså ett skal med en öppning för skärmen? jag trodde det skulle vara jättesvårt att få det att sitta kvar, eftersom en iphone har så små kanter omkring skärmen, men googlade ändå runt och hittade ett mönster som verkar funka: http://crochetkitten.blogspot.com/2010/ ... -cozy.html
Och dessutom några bilder på lyckade exempel:
Ett hårigt: http://www.flickr.com/photos/smartacus/3702476056/
Ett grönt: http://www.madeit.com.au/detail.asp?id=270863
Och ett monstrigt: http://mira-kajihiko.deviantart.com/art ... skin&qo=34
Användarens profilbild
Av imsel
Jag vill ju bara ha nånting till den tills jag har råd att köpa en ny.
Funderade först om det går att göra bara runt kanterna.. Men det skulle nog inte hållas alls.. (göra sån bara för att det är enkelt :wink: )
Iallafall till när jag sitter med telefonen en längre stund. Kommer vara utan min laptop i en vecka nu..
Användarens profilbild
Av imsel
Allvarligt, hur håller man reda på allt när man virkar?! :whut:
Försöker virka en mössa..
Hittade nån beskrivning som hette sverres mössa.

Svårast när det är tex 2fm i varje maska, 1fm i varannan (eller hur man nu beskriver det :lol: ) och det ska bli tex 30 maskot till slut.
Jag ser ju liksom inte när nästa varv börjar. Och måste alltså hålla reda på hur många maskot jag gjort samtidigt som jag ska komma ihåg att göra varannan 1 resp 2 fm :?

Tror jag kommit 4 varv och är redo att ge upp för jag kan inte hålla reda på allt.

Nu sista varvet skrev jag upp efter varje maska så det skulle bli rätt antal :roll:
Nästa varv fattade jag inte ens:1 fm i varje och 2fm i var tredje :hmm:
Alltså 1 fm, 1fm, 2fm, 1fm, 1fm, 2fm osv.. Eller?
Användarens profilbild
Av melon
Jag brukar sätta i en markering så jag vet var jag är. Sedan är det bara att träna på att se hur minskningar och ökningar ser ut, det underlättar också. Markeringen brukar bestå av uppläggningstråden som jag bara lägger över den första maskan på varvet och sedan virkar jag över den så den fastnar där. När jag kommer till den nästa gång (om jag virkar runt alltså) så har jag virkat ett varv. Då drar jag ur tråden och virkar över den på det nya varvet.
Användarens profilbild
Av imsel
kvarnvik skrev:Jag brukar trä in ett gem i första maskan på varvet, så vet jag när jag har kommit runt.
:urule:
Tänkte att jag skulle behöva nån markering, men jag kom inte fram till vad jag kunde använda :lol:
Ska prova med gem :tumup: eller vad jag nu hittar..
Användarens profilbild
Av Trulsamin
imsel skrev:Allvarligt, hur håller man reda på allt när man virkar?! :whut:
Försöker virka en mössa..
Hittade nån beskrivning som hette sverres mössa.

Svårast när det är tex 2fm i varje maska, 1fm i varannan (eller hur man nu beskriver det :lol: ) och det ska bli tex 30 maskot till slut.
Jag ser ju liksom inte när nästa varv börjar. Och måste alltså hålla reda på hur många maskot jag gjort samtidigt som jag ska komma ihåg att göra varannan 1 resp 2 fm :?

Tror jag kommit 4 varv och är redo att ge upp för jag kan inte hålla reda på allt.

Nu sista varvet skrev jag upp efter varje maska så det skulle bli rätt antal :roll:
Nästa varv fattade jag inte ens:1 fm i varje och 2fm i var tredje :hmm:
Alltså 1 fm, 1fm, 2fm, 1fm, 1fm, 2fm osv.. Eller?
Jag sätter en garnbit i första maskan på varje varv, annars är det omöjligt att komma ihåg var man är.
Användarens profilbild
Av imsel
Tack för era tips! :D
Det där med garnet var ju en smart grej :tumup:

Provade bara en liten säkerhetsnål igår, och det funkade ju bra.

Men jag har ändå lite svårt att hålla reda på hurdana maskot jag precis gjort :roll:
Inte ser jag heller, så jag måste dra upp några för att se..
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?