Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av miriel
Alla ni sygalna, var får ni tag i tråden? Har ni några bra (och gärna billiga) tips på var man kan få tag i roliga färger på overlocktråd?

Och vad är en bra bas att börja med? Vilka färger är bäst "till allt"...

:D
Av belinda
Jag vet inte omde är så billiga, men jag vet att det finns massa olika färger overlocktråd på Textilcentrum i Sumpan :D
Användarens profilbild
Av Anso
*tass*
Sååå, du har också drabbats av overlock :twisted: ?! :D
Jag gillar att blanda färger i sömmarna, ser lite skojigt ut.
Den sömmen maskinen syr längst ut till vänster bör ju vara i samma färg som tyget man syr i eftersom det är den tråden man kan skymta ifrån framsidan på plagget. Annars spelar det ingen roll utan jag blanar hej vilt med de andra tre trådarna om det nu bara är 4-trådig overlock jag ska sy.

Standardfärger är väl i så fall svart, naturvitt, blått, rött och grönt?
Beror ju på vad man syr i för tygfärger. Och enligt mig då så behöver man nu absolut inte 4 stycken i varje färg utan säg, 2 av varje färg för då kan man ju blanda som man vill.

Någon som är kunnigare än "overlocksnybörjarAnso" får gärna rätta mig om jag är helt ute och vimsar.
:)
Senast redigerad av Anso den tor okt 11, 2007 20:16, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Kaja
Stoff&Stil har bra priser. 39 kronor för en 5000-metersrulle och typ 33 om man köper 10 eller fler. Vilket man gör. Frakt tillkommer. Passa på att bunkra andra sybeehör också. De är billiga på knappar, dragkedjor, kantband osv. Muddväv också.

//Kaja
Användarens profilbild
Av florin
Här köper jag tråd!!! Äsch, ni får en länk till sysidan...

Jätte bra kvalité och många fina fäger, för att inet tala om prserna :app: 25:- för en 5000-kona är jätte billigt!!!! Märket är DOR-TAK och jag har sytt med dem i flera år på vanlga maskinen och med deras ovelocktråd sedan 1,5 år tillbaks. Är jätte nöjd! DEras vanliga tråd är oxå otroligt billig, å det braiga är att man kan köpa samma nyans som på overlocktråden, om man tex syr med tvillingnål när man fållar blir det toppen-snyggt :vågen:

Å Bibbi är toppen att ha å göra med!

http://www.sysidan.se/company/view.htm?ID=10
Av trusis
jag fick själv tips om 4 rullar för 100 kr på syfestivalen i sollentuna.

vet dock varken vilket märke eller antal meter :roll:
Användarens profilbild
Av florin
Anso skrev:*tass*
Sååå, du har också drabbats av overlock :twisted: ?! :D
Jag gillar att blanda färger i sömmarna, ser lite skojigt ut.
Det sömmen maskinen syr längst ut till vänster bör ju vara i samma färg som tyget man syr i efters om det är den tråden man kan se skymta ifrån framsidan på plagget. Annars spelar det ingen roll utan jag blanar hej vilt med de andra tre trådarna om det nu bara är 4-trådig overlock jag ska sy.

Standardfärger är väl i så fall svart, naturvitt, blått, rött och grönt?
Beror ju på vad man syr i för tygfärger. Och enligt mig då så behöver man nu absolut inte 4 stycken i varje färg utan säg, 2 av varje färg för då kan man ju blanda som man vill.

Någon som är kunnigare än "overlocksnybörjarAnso" får gärna rätta mig om jag är helt ute och vimsar.
:)
Du har så rätt!!! Men jag tycker dte ser så fint och proffsigt ut med alla i samma färg :lol:
Användarens profilbild
Av miriel
Man kan alltid lita på sjalbarn! :heart:

Tack för alla tips, ska genast titta runt och se vad som behövs. :D

[quote=florin]Å Bibbi är toppen att ha å göra med! [/quote]

Ringde henne precis och hon verkar jättetrevlig!

[quote=Anso]Sååå, du har också drabbats av overlock Twisted Evil ?! Very Happy [/quote]
:hide: Det ser inte bättre ut... vad mycket kul man kan göra (när den samarbetar) dvs jag har lärt mig trä den rätt.... :lol:
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
*tass*
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?