Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Isadora
Att bära underlättar jättemycket. Och gör mindre ont än att bära i bara famnen är min upplevelse. Småbebisar hamnar ju högt upp och stör inte såret på något vis. Man får ju bära barnet, och absolut inte tyngre än så.
Användarens profilbild
Av LillaG
Jag hade inga problem att bära i sjal efter snitt. Det var ju bara att se till att knytningen hamnar ovanför såret. Och som Isadora skriver, man får ju bära barnets vikt.
Av kelaren
Jag tyckte att det gjorde ont på magen av knuten i början (på bb) men efter första veckan har det inte varit problem. Undviker dock att bära mycket då både läkaren och sjukgymnasten avrådde från det (promenader och så) Pappan är fortfarande hemma och då får han bära när hon behöver närheten.
Av Kyltsi
Jag klarade inte av att bära i varken vävdsjal eller i trikåsjal för än 2månader efter snittet. Innan dess kändes det riktigt obehagligt. Så jag bar bara i ringsjal till en början.
Av Isadora
När första barnet föddes viste jag inte om något annat än BabyBjörn, och en sådan tar man ju liksom inte med till BB. Jag köpte Sjal när han var 9 månader. Jag hann aldrig bli riktigt kompis med den innan jag blev gravid igen, och då orkade jag inte bära. När nr 2 kom tog det väl några veckor innan jag blev riktigt kompis med sjalen, så jag bar i en Gluexkäfer bärsele. När nr 3 föddes var jag van vid att bära, och knöt fast henne 12 timmar efter snittet, samma sak med nr 4. Men Minstingen föddes på kvällen, så då väntade vi tills på morgonen med att sjalbärandet. Sjalen har helt klart gjort att jag kunnat vara mer aktiv. Jag har också sluppit lyfta tungt, tex babyskyddet eller vagnen upp och ned för buss, trappor etc.
Användarens profilbild
Av LillaG
Jag snittades med 2an, och bar även #1 så jag var helt inne på det. Hade såklart sjal med mig till bb :app: .

Men vad intressant att höra så olika erfarenheter av bärande med snitt.
Av Kyltsi
Mamma Eli skrev:Tack för svar! Intressant höra. Hade ni erfarenhet av att bära i sjal innan?
Agnes är mitt enda barn, men jag har sjalat mina syskonbarn en hel del innan :)
Användarens profilbild
Av Kristina
Mamma Eli skrev:Tack för svar! Intressant höra. Hade ni erfarenhet av att bära i sjal innan?
Yes. Tredje sjalbarnet, andra nyfödingen jag sjalade. :)
Av surftrollet
Jag hade inte erfarenhet av att bära i sjal innan, och det tog 6 dagar innan jag vågade/orkade pröva. Det funkade bra, hela paketet hamnade högre upp än snittet. Då var jag överväldigad av hur bra det fungerade.
Användarens profilbild
Av fabriksmoln
Jag sjalade så fort jag kunde stå på benen och tyckte det var bättre än att bära i armarna. Förda bebisen och jag hade inte provknutit innan. Övade mig på BB innan jag satte i henne :tumup:
Användarens profilbild
Av Siania
Jag bar mitt första barn i sjal från det hon var 9 månader. När andra föddes med snitt var det inga problem för mig att bära henne i trikåsjal redan på BB. Hon älskade det också från första stund. :loving: Jag knöt högt upp på magen så snittet blev inte alls utsatt för obehag pga det. För mig var det betydligt mindre obehagligt att bära i sjal än att sträcka ut armarna och putta på en vagn.
Av Kyltsi
Kyltsi skrev:Jag klarade inte av att bära i varken vävdsjal eller i trikåsjal för än 2månader efter snittet. Innan dess kändes det riktigt obehagligt. Så jag bar bara i ringsjal till en början.
Jag insåg just att det mesta av obehaget kan ha berott på de stora vätskefyllda blåsorna jag hade runt snittet pga att jag reagerade allergiskt mot tejpen de satt över snittet.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?