Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Svampp
Försöker förstå mig på MT-djungeln nu efter att ha provat en som var grymt (förvånansvärt!) skön. Stämmer det att man behöver olika storlek på sin MT beroende på hur stort barnet är? I så fall, om man vill ha en som passar från i alla fall 5-6 månader och sen helst upp till flera år, hur vet man vad som är rätt storlek då? Jag har en 1,5-åring nu, så måste jag kompromissa är det ju bättre om den passar från nu och uppåt än från t.ex. 5 månader till ca 2 år. Och vad är rimligt att lägga på en ny MT respektive en bra begagnad? Jag tycker priserna verkar variera vääldigt mycket och vet inte om det är nåt man ska se upp med med de billigare?
Användarens profilbild
Av Svampp
Tack för länken! Den var verkligen väldigt skön, men får nog leta efter någon begagnad om jag ska ha den, 1000 kr är tyvärr lite väl mycket över budget... om jag inte vinner på nån lott eller så ;) Vad är det förresten som gör att man inte kan ha toddler-modellen när barnen är lite mindre?
Användarens profilbild
Av husmodern
Ryggen är antagligen för hög och sittdelen för bred för barnet, kan jag tänka mig.
Användarens profilbild
Av Svampp
Ja, om sittdelen blir för bred kan det ju såklart bli knepigt. Men vad blir problemet med om ryggen är för hög? Mer än att barnet kanske inte ser så mycket som det vill?
Användarens profilbild
Av andasdans
Svampp skrev:Ja, om sittdelen blir för bred kan det ju såklart bli knepigt. Men vad blir problemet med om ryggen är för hög? Mer än att barnet kanske inte ser så mycket som det vill?
PÅ många MTer kan man ju rulla upp ryggdelen ett varv (eller fler kanske) på bältesdelen och på så sätt få kortare ryggdel. Är bara MTn tillräckligt mjuk så går det ju ofta också att skrynkla ihop den under rumpan på barnet, men det blir ju svårare om den är vadderad. ..och en vadderad MT ger förmodligen lite bättre stöd till ett större barn.. :wink:
Användarens profilbild
Av Sanna81
Det kan ju också vara så att man vill ha ett mer stretchigt och mjukt tyg till en liten bebis, medan man behöver ett stadigare som inte ger efter till ett större.
Användarens profilbild
Av Svampp
Tack allihop för era svar. Tror jag börjar få hygglig koll på hur det funkar =)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?