Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Stark
Jag hade tänkt sy en tröja till C i enfärgad lila trikå, sånt där sweatshirttyg. Eftersom tröjan skulle bli ganska mörk tänkte jag lätta upp det hela med en applikation, men har ingen aning om hur man gör. Och är för lat för att sätta igång och googla och leta igenom alla dåliga sidor för att hitta de superbra, så jag hoppas på er kunskap/sparade favoritsidor. :tumup:

Jag har hört att det finns något som man behandlar tyg med (spray?) som gör att tyg inte fransar sig. Vet någon vad jag pratar om?

Sen ahr jag hört att det finns något som jag stryker fast applikationen med. Stämemr det? Och vad är det jag använder då? Jag frågade i en affär här och de tyckte fliselin (eller vad det nu heter), men en tant sa att det blir för stumt på trikå så hon rekommenderade något annat som ajg inte riktigt förstod vad det var.

Hur syr jag fast allt? Vanligtvis, på stumt tyg, brukar jag använda väldigt fin sicksack och sy precis på kanten av applikationen för att sy fast den. Jag har inte provat detta på jersey så jag vet inte om det blir för "hårt" och att tyget bubblar sig.

Hmm, något mer jag borde tänka på?
Användarens profilbild
Av semla
Man kan stryka på nåt som heter totally stable på baksidan tröjan som stabiliserar, det är lite pappersaktigt, sen drar man bort det när applikationen är färdig. Då är i alla fall tyget man ska sy fast applikationen på stabilt. Problemet är att om själva applikationen är stretchig så kan ju den dra sig när man syr fast den. Då kan man använda vlisofix som man först stryker på baksidan av applikationen, sen drar man bort ett lager och så kan man stryka på det på tröjan, och till sist sy fast med en tät sicksack. Jag har inte provat vlisofix själv ännu, utan kört utan, och då har applikationen blivit lite bubblig. Med vlisofix kanske själva applikationen blir lite stum men om den inte är jättestor gör det ju inget.

Edit: Hittade en bra beskrivning på min favorit-syblogg:
http://kokalal.blogspot.com/2008/02/app ... uiden.html
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?