Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

När jag fick barn fick jag en del lite överraskande presenter från gamla bekanta som jag inte har så mycket kontakt med längre. En person hade köpt jättefint set med byxa och skjorta till exempel och nu ska hon själv få barn. Och då vill jag förstås ge bort en sjal! Den underlättade så mycket för mig första tiden och gjorde allt så mysig. Så jag funderar på att ge henne en Sino Looma, precis som jag hade.

Men samtidigt har jag hört att många tycker att det är dåligt att bära av olika anledningar. Och rent allmänt är folk ganska känsliga för att få råd av typen: Det här funkade för mig, testa du också! Man kan ju ha tänkt ut sitt föräldraskap ganska bestämt och jag vill ju inte trampa någon på tårna. Jag vill ju å ena sidan missionera lite, men samtidigt inte vara för påträngande.

Är det okej att ge bort sjal till någon man inte känner så väl? Vad skulle jag kunna skriva för hälsning i paketet, så att det känns inbjudande, men inte krävande (som att hon måste lära sig använda för min skull om hon själv tycker att det är krångligt och opraktiskt eller något annat). Några förslag?
Jag köpte ju en sjal till min granne i bäbispresent (och jag tror jag vet vad hon heter, så "bra" känner vi varandra). Jag köpte en beg Sino och skrev på kortet typ "hoppas det kan underlätta vid ev skrik-kvällar, vid disk och tvätt." Å sen skrev jag att den va köpt beg så hon behövde inte ha dåligt samvete om hon inte skulle komma överrens med den utan då kunde hon skänka den vidare till någon i sin BVC-grupp.

Kanske lite mer avlägset bekant än i ditt fall men hon blev jätteglad!
Om du skriver något i stil med det som FrokenG skrev så tycker jag inte att det skulle vara för påträngande. Det är en utmärkt idé att ge en bärsjal i bebispresent, men ibland uppskattas det först efter några veckor när de för första gången fick prova på riktigt- dvs när de har fått ont i ryggen från att bära utan sjal ;-)

Skriv något som "Här får ni en god vän i långa skriknätter eller på mysiga skogspromenader". Tycker också att det var en bra idé att skriva ett man får skicka vidare den i fall att man inte vill ha den.
Jag lånade ut min Sino till grannarna som nyligen fick barn men jag tror inte de Hr använt den enda gång (vad jag vet i alla fall) och det känns lite tråkigt eftersom jag vet hur mysigt och bra det är att bära, men samtidigt ser jag till att inte säga nåt- just för att inte skapa 'dåligt samvete' eller tvinga.
Så ge en sjal, men var beredd på att den inte används, och håll tummarna!
Jag tror att man hursomhelst helst uppskattar tanken! :tumup: :D
Man kan väl aldrig veta om nån gillar en present man ger. Det kan ju lika gärna hända att nån ogillar färgen om du ger kläder... Jag tycker att det är en jätte fin present och det är ju upp till den som får sjalen att använda den eller inte! Jag ska ge en sjal till en kompis som får barn snart som nog inte är så mycket inne på bärandet än, men hon kanske kommer att gilla det. Jag hade blivit väldans glad om nån hade gett oss en sjal, det visar mycket omtanke, kanske mycket mer än kläder eller en skallra 8)

P.S.: Sinon tillverkas inte längre, tror jag...
Det börjar närma sig nu så jag ska nog ta och skriva ihop något. Men är det några fler som har idéer, flika gärna in!

Jättebra konkreta tips som låter lättsamma och inte för påtvingande. :) Tack så mycket! Och kul att höra hur det gått ni som givit bort redan.

Köpte en Sino på Blocket, älskade verkligen Sinon, nästan så jag borde köpa en extra till mig själv inför nästa barn också nu när de inte finns nya längre...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?