Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
melon skrev:Det känns som ett ultimat "skicka till nån annan som gör klart och älskar den"-projekt! Om du nu inte vill ha garnet till nåt annat alså....ellla skrev:Min är färdig, jag vill bara inte sy ihop och använda denmelon skrev:Ja, min är inte heller färdig... Bakstyket har jag kommit halvvägs på... Men den är mysig som filt!!ellla skrev:Och min Sylvi som är stickad i naturull som är väldigt likt eskimo ligger som UFO och skäms just för att den är för tung...solängel skrev:Jag virkade en vågfilt till Alma när hon låg i magen. I Eskimo.Min sylvi. Är mysig som filt!
Faktiskt blev jag glatt överraskad, för även om det är tjockt, så blev det väldigt lagom till en bebisfilt. Och Eskimo, som ju brukar noppa bara man tittar på det, men filten är inte alls noppig, trots att den använts i tre år nu. Kanske beror det på att den är virkad.
Men en stor filt i Eskimo... njae, det tror jag inte på. Det blir nog både tungt och dyrt.En dag ska jag sticka om sylvi i ett tunnare garn.
Trulsamin skrev:snyggt!
Jag har stickat min första I-cord
ellla skrev:Min Sylvi blev stor som ett hus, jag satt i tvättstugan som hör till min övernattningslägenhet och tumlade den en hel kväll. Det enda som hände var att den blev lite luddigare och att mina tennisbollar blev mycket luddigare. Jag gav bort henne till en kanska stor kompis, tyvärr är jag inte säker på att Sylvi var stor nog för det... Verkar vara en problematisk modell det där...melon skrev:Det känns som ett ultimat "skicka till nån annan som gör klart och älskar den"-projekt! Om du nu inte vill ha garnet till nåt annat alså....ellla skrev:Min är färdig, jag vill bara inte sy ihop och använda denmelon skrev:Ja, min är inte heller färdig... Bakstyket har jag kommit halvvägs på... Men den är mysig som filt!!ellla skrev:Och min Sylvi som är stickad i naturull som är väldigt likt eskimo ligger som UFO och skäms just för att den är för tung...solängel skrev:Jag virkade en vågfilt till Alma när hon låg i magen. I Eskimo.Min sylvi. Är mysig som filt!
Faktiskt blev jag glatt överraskad, för även om det är tjockt, så blev det väldigt lagom till en bebisfilt. Och Eskimo, som ju brukar noppa bara man tittar på det, men filten är inte alls noppig, trots att den använts i tre år nu. Kanske beror det på att den är virkad.
Men en stor filt i Eskimo... njae, det tror jag inte på. Det blir nog både tungt och dyrt.En dag ska jag sticka om sylvi i ett tunnare garn.
Trulsamin skrev:Haha, så disträ jag ärJag är ju inne på din blogg ofta men jag kopplade inte ditt nick till din blogg
Trots att jag en gång i tiden var med och röstade på vilket namn du skulle ha på bloggen
![]()
Jiny skrev:Jag skulle behöva lite hjälp att välja garn(sort). Jag vill sticka den här:Jag håller på med en tröja i det här: http://www.garnkorgen.se/product_info.p ... ts_id/4983 (fast mörkblått). Det är nog ungefär rätt i kvalitet enligt beskrivningen och mycket prisvärt för att vara tweedgarn. Det är 9% akryl i det, och 1% viskos. Jag som hatar akryl men älskar tweed tycker att det funkar. Akrylen gör ju faktiskt att det håller bättre, och kanske blir det lite bättre fall i, det passar ju bra till din kjol...
http://www.knitty.com/ISSUEdf10/PATTcarnaby.php
Jag skulle vilja att den blir rätt så stadig. Och så vill jag gärna hitta någon färg/kvalitet så att den blir lite Tweed-lik.
Jag är rätt så nybörjare på att sticka större saker, jag pysslar annars mest med sockor och vantar och en och annan mössa. Men då kör jag mina favoritgarner och där är det ju inte heller så noga. Men den här kjolen måste bli bra känner jag.
Så tips? Gärna om det går att beställa över nätet någonstanns ifrån och isåfall var?
glis skrev:stor som ett hus kan man inte beskylla min för att bli. Hade gärna haft den lite längre. tror jagellla skrev:Min Sylvi blev stor som ett hus, jag satt i tvättstugan som hör till min övernattningslägenhet och tumlade den en hel kväll. Det enda som hände var att den blev lite luddigare och att mina tennisbollar blev mycket luddigare. Jag gav bort henne till en kanska stor kompis, tyvärr är jag inte säker på att Sylvi var stor nog för det... Verkar vara en problematisk modell det där...melon skrev:Det känns som ett ultimat "skicka till nån annan som gör klart och älskar den"-projekt! Om du nu inte vill ha garnet till nåt annat alså....ellla skrev:Min är färdig, jag vill bara inte sy ihop och använda denmelon skrev:Ja, min är inte heller färdig... Bakstyket har jag kommit halvvägs på... Men den är mysig som filt!!ellla skrev:Och min Sylvi som är stickad i naturull som är väldigt likt eskimo ligger som UFO och skäms just för att den är för tung...solängel skrev:Jag virkade en vågfilt till Alma när hon låg i magen. I Eskimo.Min sylvi. Är mysig som filt!
Trulsamin skrev:Haha, så disträ jag ärFörresten, GRATTIS!!!Jag är ju inne på din blogg ofta men jag kopplade inte ditt nick till din blogg
Trots att jag en gång i tiden var med och röstade på vilket namn du skulle ha på bloggen
![]()
glis skrev:Jiny skrev:Jag skulle behöva lite hjälp att välja garn(sort). Jag vill sticka den här:Jag håller på med en tröja i det här: http://www.garnkorgen.se/product_info.p ... ts_id/4983 (fast mörkblått). Det är nog ungefär rätt i kvalitet enligt beskrivningen och mycket prisvärt för att vara tweedgarn. Det är 9% akryl i det, och 1% viskos. Jag som hatar akryl men älskar tweed tycker att det funkar. Akrylen gör ju faktiskt att det håller bättre, och kanske blir det lite bättre fall i, det passar ju bra till din kjol...
http://www.knitty.com/ISSUEdf10/PATTcarnaby.php
Jag skulle vilja att den blir rätt så stadig. Och så vill jag gärna hitta någon färg/kvalitet så att den blir lite Tweed-lik.
Jag är rätt så nybörjare på att sticka större saker, jag pysslar annars mest med sockor och vantar och en och annan mössa. Men då kör jag mina favoritgarner och där är det ju inte heller så noga. Men den här kjolen måste bli bra känner jag.
Så tips? Gärna om det går att beställa över nätet någonstanns ifrån och isåfall var?
solängel skrev:Tack så mycketTrulsamin skrev:Haha, så disträ jag ärFörresten, GRATTIS!!!Jag är ju inne på din blogg ofta men jag kopplade inte ditt nick till din blogg
![]()
![]()
Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?