Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Anton&Isaksmamma
Jag behöver lite goda råd från er erfarna bärare!
Min lille gosse på 16 månader har inte blivit buren så mycket i sjal, mest när han var pyttis och då i en moby wrap. Buren blir han gärna, men är som sagt inte van med sjal.
Min äldsta son bar jag jättemycket, men de nästföljande har det blivit mer vagn, men nu känner jag mig redo igen :-)
Jag skulle nu vilja kunna bära med honom i skogen och då på ryggen. Vad skall jag välja i denna djungel? En bärsele eller en långsjal. Om sjal hur lång behöver jag?
Jag behöver något som avlastar bra, eftersom jag lätt får ont i ryggen. Jag vill kunna bära minst 30 minuter, gärna längre.
Tack på förhand!!
Av Hell Cat
de flesta vävda sjalar avlastar bra, det har snarare med knytningen att göra. Det finns dock olika tjocklekar och vissa märken är smalare än andra. Vissa har skroddade ändar och vissa har avsmalnande ändar. Själv föredrar jag en tunn, mjuk och ingosad sjal (=begagnad) och avsmalnande ändar. Till ryggbärande behöver jag ha en sjal på ca 4,2 m, jag knyter alltid omslut. Till ryggsäcksknytning behöver nog inte sjalen vara lika lång.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jag tycker att selar och sjalar har sina olika fördelar! :D

En välknuten vävd sjal avlastar helt klart bäst om du frågar mig. Jag tycker även att sjalar har en fördel i att de anpassar sig efter bäraren jmfrt medselar där det gäller mer att hitta den modell/märke som passar just en själv.
Selar har dock fördelen att de (iaf enl. mig) är lättare att ta av och på när man är ute utan att selen/sjalen släpar i backen när man ryggknyter. Det går dock att knyta ryggknyt utan att sjalen släpar i marken, men det är lite meckigare än med en sele.

Ang. längd på sjal så beror det på hur stor du själv är, om du kommer att bära utanpå ytterkläder o så. Har förstått att många tycker att 4,2m är den perfekta ryggknytslängden. Själv är jag dock lång och föredrar därför sjalar på sissådär 4,7m för att slippa vara supernoga när jag knyter och för att sjalen ska räcka även om jag har en tjock tröja eller jacka på mig under.

Kanske inte något riktigt klart svar, men lite ledtrådar iaf? :wink:
Av Anton&Isaksmamma
Tack, snälla,för era svar :heart:
Det verkar som det blir en sjal för min del då :)
Nu gäller det bara att hitta en fin till bra pris!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?