Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:Åh, några fler som är vakna redan :vågen:
Sen länge... ;)
jaja, men här :D
Ville du ha stickor?
Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
ellla skrev:Om det blir för hårt mellan färgbytena när man stickar flerfärgat kan man sticka med avigsidan ut. :tumup:
Men förlorar man inte hela poängen med att sticka runt då? Dvs får sticka mönstret avigt hela tiden?
:hmm: :iagree: :notworking:
Nej, man stickar från rätsidan men har avigsidan utåt. Då tar ju alla flotteringar den långa kurvan runt och det drar inte ihop sig. Men du hade väl bara det problemet i kanterna? Då tycker jag det funkar bra att vika upp stickorna så att vajern ligger rak i kanten.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
ellla skrev:Om det blir för hårt mellan färgbytena när man stickar flerfärgat kan man sticka med avigsidan ut. :tumup:
Men förlorar man inte hela poängen med att sticka runt då? Dvs får sticka mönstret avigt hela tiden?
Nej, man stickar från rätsidan men har avigsidan utåt. Då tar ju alla flotteringar den långa kurvan runt och det drar inte ihop sig. Men du hade väl bara det problemet i kanterna? Då tycker jag det funkar bra att vika upp stickorna så att vajern ligger rak i kanten.
Jaha.
Ja, jag hade bara problemet i kanterna, men nu funkar det bra på lilla rundstickan. Tyvärr måste jag spurtplugga och packa idag, må-to i Lkpg, så jag hinner inte sticka mer nu :|
Användarens profilbild
Av ellla
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
Nej? Hur tänker du nu?

Jag försöker förklara mig igen:

Alså, vänd utåin på din stickning. Och så kollar du hur det ser ut. Då märker du att du stickar precis som vanligt, men har arbetet mellan dig och stickorna istället för bakom.

Prova. Inga aviga maskor i onödan alls!!!!
Användarens profilbild
Av tweed
ellla skrev:
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
Nej? Hur tänker du nu?

Alså, vänd utåin på din stickning. Och så kollar du hur det ser ut. Då märker du att du stickar precis som vanligt, men har arbetet mellan dig och stickorna istället för bakom.

Jo, jag fattade på melons beskrivning :lol:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
ellla skrev:
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
Nej? Hur tänker du nu?

:lol:
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
kvarnvik skrev:
ellla skrev:
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
Nej? Hur tänker du nu?

:lol:
Vad bra!
Användarens profilbild
Av Mosan
Ge mig tips på ert bästa sockmönster! :D
Användarens profilbild
Av HPe
Mosan skrev:Ge mig tips på ert bästa sockmönster! :D
Svårt! Har stickat så mycket sockor så nymera är instruktionen borta och jag stickar bara "på känn".
Har däremot nånstanns (...) en gammal beskrivning på "träsko sockor" med möster på hälen. :heart:
Flyttar om några veckor, kan kika efter det om jag hittar det nånstanns, om du vill. :tumup:
Användarens profilbild
Av AnKa
Tjoho, nu är vantarna till Arvid nästan klara. Bara tummar kvar och sätter jag mig ikväll så blir de ju klara.
Jag är faktiskt förvånadsvärt nöjd med mitt projket och med resultatet. Kanske att jag fastnar för det här med stickning.
Annars gör jag ju smycken vilket är jättekul men kräver konstant koncentration och att man sitter rakt upp och ner vid arbetsbord. Det är ju bra på sitt vis men jag gillar det eviga mantrat med stickning och att jag kan mysa framför brasa eller TV och så är det ju lättare att ta med sig.

funderar nu på att prova mig på att sticka en sjal till mig själv. Någon som har tips på nybörjar-sjal-mönster?
Användarens profilbild
Av Mosan
HPe skrev:
Mosan skrev:Ge mig tips på ert bästa sockmönster! :D
Svårt! Har stickat så mycket sockor så nymera är instruktionen borta och jag stickar bara "på känn".
Har däremot nånstanns (...) en gammal beskrivning på "träsko sockor" med möster på hälen. :heart:
Flyttar om några veckor, kan kika efter det om jag hittar det nånstanns, om du vill. :tumup:
Nu hittade jag ett på drops, det får bli det! :tumup:
Användarens profilbild
Av Mosan
emmy_ackevik skrev:Ska du sticka typ raggsockar?
Precis! Har raggi från järbo garn!
  • 1
  • 224
  • 225
  • 226
  • 227
  • 228
  • 291

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?