Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av petwol
Har sett en japansk bok (finns även på finska) med mönster på tunikor på en massa sybloggar. Bara för att jag just är påväg att beställa en så hittar jag inte någon av bloggarna :roll: Någon som vet vilken jag menar? Vad heter den?
Användarens profilbild
Av tweed
petwol skrev:någon du kan rekomendera?
Inte så här på rak arm, jag har inte sytt något ur dem och har dem inte tillgängliga just nu, är inte hemma på hela veckan.
Av Smultronbarn
Här finns den på bibblan, jag har precis lånat hem dem. :tumup: Fattar inte ett smack av beskrivningarna, men ska försöka rita av ett mönster nästa vecka.
(Undrar dock varför de flesta flickorna på bilderna ser så dystra ut...är det inte kul att gå i fina hemsydda tunikor? :hmm: )
Av petwol
Smultronbarn skrev:Här finns den på bibblan, jag har precis lånat hem dem. :tumup: Fattar inte ett smack av beskrivningarna, men ska försöka rita av ett mönster nästa vecka.
(Undrar dock varför de flesta flickorna på bilderna ser så dystra ut...är det inte kul att gå i fina hemsydda tunikor? :hmm: )
Klart jag måste kolla där :tumup: vi ska ju dit i eftermiddag. De brukar kunna ta hem allt med fjärrlån om inte annat :vågen:
Av Smultronbarn
petwol skrev:
Smultronbarn skrev:Här finns den på bibblan, jag har precis lånat hem dem. :tumup: Fattar inte ett smack av beskrivningarna, men ska försöka rita av ett mönster nästa vecka.
Klart jag måste kolla där :tumup: vi ska ju dit i eftermiddag. De brukar kunna ta hem allt med fjärrlån om inte annat :vågen:
Fjärrlån! :vågen: Man brukar också kunna föreslå bokinköp till sitt bibliotek.
Fast just nu är Gbgs-exemplaret av tunikorna hemma hos mig. 8)
Av Smultronbarn
Nu ska det komma en ny fin mösterbok av samma författare - men på engelska! 131 spänn enligt adlibris! :vågen:

Stylish Dress Book: Wear with Freedom av Yoshiko Tsukiori

Fick inte in nån bild, men den finns i länken om man vill.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0804843155
Av Smultronbarn
kvarnvik skrev:
Smultronbarn skrev:Nu ska det komma en ny fin mösterbok av samma författare - men på engelska! 131 spänn enligt adlibris! :vågen:

Stylish Dress Book: Wear with Freedom av Yoshiko Tsukiori

Fick inte in nån bild, men den finns i länken om man vill.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0804843155
Det är samma :D
Är det? Hurraaa!!! :vågen: (Jag höll på att bli knasig av att försöka översätta de finska mönstren med en liten reseordbok.) :hellu:

Tack kvarnvik! :urule:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Oh, blir den översatt till engelska?! Underbart! :vågen:

Själv har jag den på finska och sydde utifrån bilderna då jag inte förstår mer än kangas och tunikat, typ... :lol:

Gillar iaf att de har samma grundmönster till många av modellerna vilket ofta gör det möjligt att ex. byta ärmar mellan modellerna om man vill utan att behöva kunna ett dyft om mönsterkonstruktion. :tumup:
Användarens profilbild
Av Fryle
Ni som har boken: Hur stora storlekar finns det? Jag skulle behöva 42/44, men min erfarenhet av asiatiska storlekar är att deras XL motsvarar vår M eller så. :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?