Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
kvarnvik skrev::gaah: Jag KAN inte sticka! Jag är så trött, orkar inte gå och hämta stickningen och sätta igång, många förlorade kvällar nu :| nej, jag är inte gravid :wink:
Skickar en styrkekram! Gör det inte om du inte vill. Det måste vara roligt annars blir det inget bra...
Trulsamin skrev:Vet ni vad jag skulle vilja ha mönster på! Jag skulle vilja ha mönster på en sån där fyrkantig kofta med bara två ärmar som sitter lagom. Jag förstår ju själv att själva koftdelen borde inte vara några problem att sticka, ett fyrkantigt stycke ska jag väl klara av i rätt storlek. MEN! Jag har ingen aning om hur jag ska sticka för att få dit ärmhål och ärmar och hade därför känt att ett mönster hade varit lämpligt. Är det någon som vet var man kan hitta dylikt?
Det här kanske? :D

http://www.jarbo.se/i2/sites/jarbo/file ... 33_low.pdf
Användarens profilbild
Av tweed
emmy_ackevik skrev:
kvarnvik skrev::gaah: Jag KAN inte sticka! Jag är så trött, orkar inte gå och hämta stickningen och sätta igång, många förlorade kvällar nu :| nej, jag är inte gravid :wink:
Skickar en styrkekram! Gör det inte om du inte vill. Det måste vara roligt annars blir det inget bra...
Jag gick och tog fram fritt etter fanaärmen ut påsen som inte har packats upp sedan mellandagsstickningen och stickade klart stjärndiagrammet som ska vara längst ner på ärmen. Men imorse när jag tittade på den upptäckte jag att jag har dragit för hårt i trådarna som går bakom i övergångarna mellan stickorna på magic loopen. Så nu vet jag ett tillfälle när det inte är någon höjdare med ML :? Bara att ta upp och göra om.
Upptäckte att mitt inte så lokala citygross är välsorterade på tidningar :vågen: Förutom att jag hittade ottobre som typ inte finns någonstans i närheten hade de interweave knits, så jag köpte ett nummer och ska drömma mig bort lite ikväll, det var jättefina modeller i den :loving:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
emmy_ackevik skrev:
Jag gick och tog fram fritt etter fanaärmen ut påsen som inte har packats upp sedan mellandagsstickningen och stickade klart stjärndiagrammet som ska vara längst ner på ärmen. Men imorse när jag tittade på den upptäckte jag att jag har dragit för hårt i trådarna som går bakom i övergångarna mellan stickorna på magic loopen. Så nu vet jag ett tillfälle när det inte är någon höjdare med ML :? Bara att ta upp och göra om.
Upptäckte att mitt inte så lokala citygross är välsorterade på tidningar :vågen: Förutom att jag hittade ottobre som typ inte finns någonstans i närheten hade de interweave knits, så jag köpte ett nummer och ska drömma mig bort lite ikväll, det var jättefina modeller i den :loving:
Heja heja kom igen nu med fanan! Jag vill försvara ML lite och säga att det är iaf bättre än alternativet strmpstickor, då har man fyra ställen att dra för hårt i istället för två... :P Öva upp handlaget!

Sticktidningar är utmärkt som motivationshöjare när man har dålig stickmojo. :vågen: Jag brukar bläddra runt bland mina ravelryfavoriter och det tar inte lång tid innan jag har massor med sticklust igen.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:
emmy_ackevik skrev:
Heja heja kom igen nu med fanan! Jag vill försvara ML lite och säga att det är iaf bättre än alternativet strmpstickor, då har man fyra ställen att dra för hårt i istället för två... :P Öva upp handlaget!

Sticktidningar är utmärkt som motivationshöjare när man har dålig stickmojo. :vågen: Jag brukar bläddra runt bland mina ravelryfavoriter och det tar inte lång tid innan jag har massor med sticklust igen.
Som tur är är jag ju numera så välutrustad på stickfronten att jag har en jättejättekort rundsticka som passar för ändamålet :lol:
Användarens profilbild
Av MuuM
Jag ska inte sticka en kavaj, jag ska sticka en patentstickad kofta. Nästa vecka köoer jag garn. :love:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:
emmy_ackevik skrev:

Som tur är är jag ju numera så välutrustad på stickfronten att jag har en jättejättekort rundsticka som passar för ändamålet :lol:
Gillar du den alltså? Jag har provat men kom snabbt fram till att jag stickar med handlovarna också och inte bara fingrarna...
Användarens profilbild
Av tweed
ellla skrev:Om det blir för hårt mellan färgbytena när man stickar flerfärgat kan man sticka med avigsidan ut. :tumup:
Men förlorar man inte hela poängen med att sticka runt då? Dvs får sticka mönstret avigt hela tiden?
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:
ellla skrev:Om det blir för hårt mellan färgbytena när man stickar flerfärgat kan man sticka med avigsidan ut. :tumup:
Men förlorar man inte hela poängen med att sticka runt då? Dvs får sticka mönstret avigt hela tiden?
:hmm: :iagree: :notworking:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev: Gillar du den alltså? Jag har provat men kom snabbt fram till att jag stickar med handlovarna också och inte bara fingrarna...
Ja, det funkar bra, tycker jag. Dessutom gick det fortare när man inte behövde hålla på och dra fram stickan hela tiden :D
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:Åh, några fler som är vakna redan :vågen:
Sen länge... ;)
  • 1
  • 223
  • 224
  • 225
  • 226
  • 227
  • 291

Tycker det låter som att du verkligen beh&o[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?