Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag håller på och stickar denna och har nu beslutsångest kring om jag ska blocka styckena innan jag stickar resårkanten runt halsöppningen...
Hur skulle ni göra?
är det förresten någon som har en snutt av fint färgskiftande garn över? Ganska tunt. Jag vill sticka in mina hörlurar men det känns lite trist med enfärgat och det enda jag har är ett Kaunigarn men det har nog för långa färgskiftningar.
Knyttet & K skrev:är det förresten någon som har en snutt av fint färgskiftande garn över? Ganska tunt. Jag vill sticka in mina hörlurar men det känns lite trist med enfärgat och det enda jag har är ett Kaunigarn men det har nog för långa färgskiftningar.
Jag har nog en snutt av nått, ska kolla imorgon om du påminner mig ;)
emmy_ackevik skrev:Gjorde ett inlägg i köp byt och sälj tråden men testar här med, är det någon som skulle vilja köpa garn på netto åt mig? De hade inte så mycket på mitt netto...
De hade inte supermycket kvar här heller men vilket är du ute efter? De har två rena ullgarner just nu, ett enfärgat i olika färger och ett snabbskiftande. Det hade de inte kvar det i grönt skiftande tror jag men de andra hade de igår. Det andra ullgarnet hade de lite mer av.
emmy_ackevik skrev:Det snabbskiftande i orange lila cerise, blir jätte fint och jag kom på hur mycke som helst som jag vill sticka av det å de hade bara 6 nystan här. Maddemoa skulle kolla i morgon, men det är ju inte säkert att de har där heller...
Jag kollar imorgon med och köper vad de har och om du nu inte skulle vilja ha det eller Maddemoa hittar osv så behåller jag det själv och om du vill ha det så skickar jag det till dig :tumup:
Av mly
Trulsamin skrev:
emmy_ackevik skrev:Det snabbskiftande i orange lila cerise, blir jätte fint och jag kom på hur mycke som helst som jag vill sticka av det å de hade bara 6 nystan här. Maddemoa skulle kolla i morgon, men det är ju inte säkert att de har där heller...
Jag kollar imorgon med och köper vad de har och om du nu inte skulle vilja ha det eller Maddemoa hittar osv så behåller jag det själv och om du vill ha det så skickar jag det till dig :tumup:
Vad du är underbar!!!
emmy_ackevik skrev:
Trulsamin skrev:
Vad du är underbar!!!
Vi ska inte ropa hej innan vi sett att de har nått kvar av det ;)
Av mly
Trulsamin skrev:
emmy_ackevik skrev:
Trulsamin skrev:
Vad du är underbar!!!
Vi ska inte ropa hej innan vi sett att de har nått kvar av det ;)
Näe visserligen inte. Men bara att du vill göra det för mig är helt underbart!
Användarens profilbild
Av Totte
Trulsamin skrev:
glis skrev:
Trulsamin skrev:
glis skrev:Satt just och slösurfade lite bland spetsstickade saker på Ravelry och blev lite sugen på en kofta med spetsdetaljer. Sedan tänkte jag efter hur de som fanns där ser ut och så bestämde jag mig för att inte göra någon för jag är för tjock. Jag vill inte sticka saker som visar hur magen hänger över livremmen som på en gubbe :(

Tur att jag har ganska många projekt som inte berörs av den här nya insikten :?

Du och jag Glis, Du och jag! Jag längtar efter att gå ner i vikt så att jag kan sticka till mig själv för just nu känns det inte minsta roligt...

Skönt att inte vara ensam. Jag hade hoppas att kilona skulle lätta som sist jag ammade, men nu minsann sitter de! Det är väl åldern. För det kan väl inte vara Brieosten som Totte glömde här efter stickträffen i mellandagarna?

Tror inte alls på brieosten, den är väl supernyttig ;) Här hemma är det snarare alla goda kakor, choklad, chips och läsk :hide:

Totte "glömde" ingenting, Totte lämnade kvar med flit :wink: Totte har också problem med gubbmagar nämligen 8)

Däremot har jag tittat på koftor, och tänkt att det var BRA att de gick isär för då förvillar linjerna ögat bort från allt det där som ryms under koftan... Kan dock se att ni har en poäng med dilemmat mitt fram... Detta nya sätt att se det skulle iof i stort sett tömma mina favoriter och kön på Ravelry--vilka är klart överlastade just nu :Hahaa: Jag kanske skulle komma en bit på vägen om jag köpte nya tröjor i rätt storlek...

Oavsett, härligt att vara här. Har läst ikapp nu :D
Användarens profilbild
Av Totte
Jo, förresten; jag har stickat in mina hörlurssladdar. Jag använde påtdockan och hade sån tur att kontakten var liten så att jag kunde sticka ner sladden genom påtdockan. När sladden delade på sig fortsatte jag att virka med fasta maskor.
Användarens profilbild
Av tweed
Totte skrev:Jo, förresten; jag har stickat in mina hörlurssladdar. Jag använde påtdockan och hade sån tur att kontakten var liten så att jag kunde sticka ner sladden genom påtdockan. När sladden delade på sig fortsatte jag att virka med fasta maskor.
Jag har en elev på jobbet som håller på att sticka in sina på det viset. Hon hade ramlat och slagit i handen förra veckan så hon kunde bara använda en hand ordentligt.
  • 1
  • 220
  • 221
  • 222
  • 223
  • 224
  • 291

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?