Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av anilov
:help:
Har just fått ett mejl från en kompis i Vietnam, som ska skicka råsiden till mig. Jag är ingen van sömmerska, och nu är det frågan om kvantiteter som jag är osäker på. Till en enkel tvådelad lång klänning alt. ärmlös, rak långklänning, tror ni fem meter sidentyg räcker? Jag tänkte be henne om fem meter rött råsiden, tre meter orange och tre meter chockrosa, det borde väl räcka att sy någon topp, en klänning och ett par väskor, eller?
Av majo0322
Fem meter borde räcka, tycker jag, om det är normal bredd på tyget. Jag sydde en kjol till min balklänning av en dryg meter rutigt siden (så det var mönsterpassning och sånt, och jag satte kilar bak för att kunna gå och dansa i den), och en överdel borde inte ta mycket mer än en meter. Du är iofs längre än jag, men inte mer än att tre meter tyg mer borde bli tillräckligt ;)

Snyggt med röd långklänning!
Användarens profilbild
Av Kaja
Snabbmått är att man mäter hur lång klänningen ska vara på kroppen. Säg att du är 1,70 så behöver du 1,70 för ett smalt fodral och 2x1,70 för en bredare klänning. Eftersom du är osäker på exakt modell och det lär vara svårt att komplettera, så skulle jag hellre ta i lite i överkant. Det beror också lite på om det är full bredd (1,40) eller smalare bredd (quilttyger har till exempel 1,10 ofta).

Så, det låter väl bra.

//Kaja
Användarens profilbild
Av anilov
:tumup:

Tack så mycket, då skickar jag iväg beställningen då som jag har tänkt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?