- tis jan 24, 2012 11:39
Jag bär inte så ofta nu för tiden, men idag ville Agnes åka Mei-tai till förskolan och jag tyckte att det var en bra idé då vi var lite sena (både slippa klä på och få gå i mitt tempo
). Vid grinden träffade vi en mycket förvånad mamma, man såg liksom på henne att hon verkligen inte förstod. "Varför gör ni sådär?" var frågan. Jag sa att hon inte ville gå och tänkte att det var väl en rimlig förklaring, men hon såg fortfarnade lika förundrad ut. Efter en liten stund insåg jag att hon nog aldrig sett ett bärskydd förut, och antagligen inte ett 15-kilos barn på magen heller.
Hennes barn satt förresten i vagnen när de gick dit, det har Agnes inte gjort en enda gång. Såklart är det hon som drar vagnen (eller en dockvagn, eller en pulka, eller vad som helst som nu får henne att gå med på att ta sig dit den morgonen). Att hon skulle sitta i vagnen finns inte ens i min värld, den ska ju bara med för att de sover där på dagen

Hennes barn satt förresten i vagnen när de gick dit, det har Agnes inte gjort en enda gång. Såklart är det hon som drar vagnen (eller en dockvagn, eller en pulka, eller vad som helst som nu får henne att gå med på att ta sig dit den morgonen). Att hon skulle sitta i vagnen finns inte ens i min värld, den ska ju bara med för att de sover där på dagen

Mamma till Agnes, född -09, och Selma född -16