Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lynnis
Är ny på det här med sjalar :lol: Har en ergo och en easyhug sedan tidigare och nu vill jag ha en långsjal. Provade en bb-sling som kändes bra men har ju inget att jämföra med. Vill inte ha en för tjock och stel...

Tips???
Av Emmiez
Är det till nyfödd du tänker på?

Till mig säger alla att man skall ha trikåsjal till nyfödd :-)
finns bland annat på www.babyheaven.se :-) dom har tre sorter.
Av Aelia
Dt finns många fler att välja mellan än 3.
Om det är elastiska du gillar så finns det några att välja mella. Jag tycker om sino och marimekko panelsjal är bäst. Tunna och väldigt sköna, och sååå fina (marimekko iaf, har 2)
När det gäller vävda sjalar tycker jag att dus ka gå efter färg du gillar.
Jag personligen älskar easycare och didymos sjalar.Mindre om stork och hoppe. Men det finns de som tycker tvärtom :wink: Så mitt tips är att köpa den färg du vill ha.
Användarens profilbild
Av verre
om det är vävd långsjal du tänker på så är storkenwiege är bra... de randiga sägs vara lite mjukare än de enfärgade..

bebina är mjuk och bra också..
Av lynnis
Tack för era svar. Min kille är 3,5 månad nu...
Användarens profilbild
Av sacha42
Aelia skrev:Dt finns många fler att välja mellan än 3.
Om det är elastiska du gillar så finns det några att välja mella. Jag tycker om sino och marimekko panelsjal är bäst. Tunna och väldigt sköna, och sååå fina (marimekko iaf, har 2)
När det gäller vävda sjalar tycker jag att dus ka gå efter färg du gillar.
Jag personligen älskar easycare och didymos sjalar.Mindre om stork och hoppe. Men det finns de som tycker tvärtom :wink: Så mitt tips är att köpa den färg du vill ha.
:iagree:
Av Aelia
lynnis skrev:Tack för era svar. Min kille är 3,5 månad nu...
hur mycket väger han?
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
precis, välj den sjal du tycker är finast! de flesta diagonalvävda sjalrna är nog ganska likvärdiga. så får du väl testa dig igenom olika märken sen =)
jag köpte en easycare som första vävda, men den är abolut inte min fovorit. tycker bättre om storken då, fast jag vet inte om den är min favorit heller :D
Användarens profilbild
Av Scharlott
Eftersom vilken bärsjal som är "bäst" mycket är en smakfråga är mitt tips är att gå på sjalträff 8) Där kan du prova många olika sorters sjalar, och dessutom få hjälp med knytningarna. Sedan kan du välja den bärsjal som du tycker är bäst.

Finns även en hel del synpunkter att ta del av här på SjalBarn under recensionerna (kolla dessa rubriker på forumet).

Lycka till i valet av bärsjal! :D
Av lynnis
Tack för era svar. Bor i södra skåne och letat efter träffar men inte hittat någon :( Provade som sagt en bb-sling när jag var på babyheaven och köpte ergon och som ett första intryck kändes den bra men det är ju också den enda jag testat. Känns klumpigt att bära inne med ergon och i dag kastade sig killen bakåt i easyhugen och trillad ur!! Fångade dock honom på vägen ner men fy vad otäckt det kändes!!! I bland kan han sitta länge inne och i bland vill han inte alls men jag tror ändå att en långsjal kan funka...?
Av nea
Var i södra skåne bor du? Jag bor typ mitt mellan Ystad och Lund, mitt ute i ingenstans :) Tänkte att om du bor nära så får du gärna prova någon av mina långsjalar. Jag har en Calin Bleu linne och en skrynklig (vet ej märke) och en hemmasydd. Sen har jag två ringsjalar om du vill testa det, och en Patapum. Jag har ingen "riktig" vävd (typ didy, hoppe, stork, easy) men om du bara vill testa långsjal så är du välkommen!

/Linnea
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
verre skrev:om det är vävd långsjal du tänker på så är storkenwiege är bra... de randiga sägs vara lite mjukare än de enfärgade..
:this: Jag tycker nog precis tvärt om, att de enfärgade är mycket gosigare (och så himla vackra i tyget).

Storchenwiege (Stork) Leo kan varmt rekommenderas. Mjuk, följsam och lättknuten, men ändå stadig. Inte en av de allra tunnaste.

Personligen gillar jag sjalar med sneda ändar bäst, och dit hör Storkarna och Hoppediz. Easy har raka ändar vet jag.

De nya Hoppediz är också mjuka och fina redan från början. Lite "glesare" vävda än Storkarna, fast tråden är lite grövre.
Av lynnis
tack för era svar!

Nea: låter som vi bor i närheten av varandra..... jag bor i Blentarp.
Av nea
Haha, vad är sannolikheten!? Jag bor typ fem kilometer utanför Blentarp :D Ågerup heter det, några hus...

Men vad roligt, vi får ju absolut ta och ses. Är det ditt första barn? Jag har en kille som är 5 ½ månad, mitt första.

Pma gärna (så att jag inte tappar bort tråden) om du vill ses så är jag inte hemma i helgen, men i början på nästa vecka kan jag!

/Linnea
Användarens profilbild
Av Pruttisens mamma
Om du inte är helt duktig (lät ju lite nedlåtande det där. Förlåt, så var det inte menat) på att knyta så tycker jag en med sneda ändar är bra att börja med. Jag tyckte det underlättade att få till knuten. de med raka ändar blir det mer tyg i knuten av och kan upplevas som lite bökigt innan man är van. Lycka till med valet, det är inte lätt må du tro :wink:
Jag har nog inte hittat rätt ännu...på gott och ont
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?