Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
melon skrev:
Mosan skrev:
melon skrev:
Knyttet & K skrev:melon - Jag tror jag hittat åtminstone den gröna bland dina favoriter :tumup:

Jag tror att jag ska satsa på den gröna, för den vill jag nog helst ha.
Den gröna, den röda och den grå finns också med bland mina, jag kanske fick dem från dig? :lol: Den grå vill jag gärna sticka med det ska tydligen gå åt upp till 1800m och det är jättemycket för en kofta så jag vet inte om jag orkar.

Den gröna är jättefin! Följ magen du :heart:
Jag gjorde av med 12 nystan, har jag för mig. Köpte tio på en butik i Säter som skulle stänga 70 % off men kompletterade med två i efterhand.
12 nystan vad? :lol: Metrarna är mer intressant än antal nystan. Och så vill jag se bild!
Vilka krav du har. 12 nystan Drops Alpacka. Jag fick det till 2007 meter nu när jag räknade och då gjorde jag den mycket längre än vad som står i beskrivningen. Säkert 10 cm. Jag kan se om jag kan ta en bild, svårt när det är så mörkt ute och koftan är svart.
Användarens profilbild
Av MuuM
Ponyo skrev:Min stickglädje har varit borta länge. Men nu är den tillbaka. Jag bara älskar att sticka på min upprepade svart-vita tröja. Nu ska den bli i hundtandsmönster, och den är så rolig att sticka på. Faktiskt första stickningen som jag njuter av att sticka. Annars ser jag bara målet framför mig.
Du är himla konstig du, Ponyo! :heart: Det är ju själva stickningen som är målet. Inte alls skoj att bli klar! ;-)
Användarens profilbild
Av Mosan
Mosan skrev:
melon skrev:
Mosan skrev:
melon skrev:
Knyttet & K skrev:melon - Jag tror jag hittat åtminstone den gröna bland dina favoriter :tumup:

Den gröna, den röda och den grå finns också med bland mina, jag kanske fick dem från dig? :lol: Den grå vill jag gärna sticka med det ska tydligen gå åt upp till 1800m och det är jättemycket för en kofta så jag vet inte om jag orkar.

Jag gjorde av med 12 nystan, har jag för mig. Köpte tio på en butik i Säter som skulle stänga 70 % off men kompletterade med två i efterhand.
12 nystan vad? :lol: Metrarna är mer intressant än antal nystan. Och så vill jag se bild!
Vilka krav du har! :lol: 12 nystan Drops Alpacka. Jag fick det till 2007 meter nu när jag räknade och då gjorde jag den mycket längre än vad som står i beskrivningen. Säkert 10 cm. Jag kan se om jag kan ta en bild, svårt när det är så mörkt ute och koftan är svart.
Edit: hag stickade med dubbelt garn så ca 1000 m om man räknar sticklängd. :D
Användarens profilbild
Av melon
Mosan skrev:
Mosan skrev:
melon skrev:
Mosan skrev:
melon skrev:

Vilka krav du har! :lol: 12 nystan Drops Alpacka. Jag fick det till 2007 meter nu när jag räknade och då gjorde jag den mycket längre än vad som står i beskrivningen. Säkert 10 cm. Jag kan se om jag kan ta en bild, svårt när det är så mörkt ute och koftan är svart.
Edit: hag stickade med dubbelt garn så ca 1000 m om man räknar sticklängd. :D
Tack för svaret! 1000m alltså, så bra för det är ju inte så himla farligt :D
Användarens profilbild
Av Mosan
Bild
Bild 1
Användarens profilbild
Av Mosan
Bild
Bild 2

De blev lite skrafsiga bilder. 8)
Användarens profilbild
Av Mosan
Tack! :D
Jag skulle vilja sticka en bröstvärmare att ha på sig ute nu när det är kallt. Är det någon som har något tips eller förslag hur jag ska göra?

Jag är en ganska van stickerska och kan sticka både med rundsticka och strumpstickor.
Av Ponyo
MiaMaria skrev:Jag skulle vilja sticka en bröstvärmare att ha på sig ute nu när det är kallt. Är det någon som har något tips eller förslag hur jag ska göra?

Jag är en ganska van stickerska och kan sticka både med rundsticka och strumpstickor.
Har du sök efter bolero på garnstudio? De har en del utan ärmar också.
Av Ponyo
Köpte mer malabrigo Lace på garnkorgen i förrgår. Ska bli en Diamond till svägerskan. I hallonröd/cerise.

Köpte även fler kablar till addi click. Stickade ett dygn på knit pros pga saknaden av en kabel, och vilken skillnad. Den skruvade upp sig, lossnade från fästet och hade sig.
Jag är nöjd med addi click! :D
Användarens profilbild
Av ellla
Ponyo skrev:Köpte mer malabrigo Lace på garnkorgen i förrgår. Ska bli en Diamond till svägerskan. I hallonröd/cerise.

Köpte även fler kablar till addi click. Stickade ett dygn på knit pros pga saknaden av en kabel, och vilken skillnad. Den skruvade upp sig, lossnade från fästet och hade sig.
Jag är nöjd med addi click! :D
Jag tycker kablarna är lite hårdare, det är det enda negativa!
  • 1
  • 217
  • 218
  • 219
  • 220
  • 221
  • 291

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?