Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SaraLj
glis skrev:Jag trodde aldrig att det hör skulle hända, men jag måste erkänna: jag virkar! Anmäler mig härmed till tråden.

Jag har börjat på ett gäng african flowers som jag väl skall sy ihop till något vad det lider...
Jag med! Började för ca 14 dagar sedan...:-) Jag som ALLTID varit en renodlad stickare. Erkänner att det är riktigt kul att virka också. Min tidigare virkning har har tidigare hållit sig till någon lite detalj eller kant på något stickat (samt en och annan lite gubbe (arigumi??).
Användarens profilbild
Av glis
SaraLj skrev:
glis skrev:Jag trodde aldrig att det hör skulle hända, men jag måste erkänna: jag virkar! Anmäler mig härmed till tråden.

Jag har börjat på ett gäng african flowers som jag väl skall sy ihop till något vad det lider...
Jag med! Började för ca 14 dagar sedan...:-) Jag som ALLTID varit en renodlad stickare. Erkänner att det är riktigt kul att virka också. Min tidigare virkning har har tidigare hållit sig till någon lite detalj eller kant på något stickat (samt en och annan lite gubbe (arigumi??).
Skönt att man inte är ensam :oops:

Jag orkar inte läsa igenom hela tråden så jag frågar istället: går det att virka ihop mormorsrutor/ hexagoner? Skall de sys ihop vet jag inte om det någonsin kommer bli av... Tips?
Användarens profilbild
Av SaraLj
glis skrev:
SaraLj skrev:

Skönt att man inte är ensam :oops:

Jag orkar inte läsa igenom hela tråden så jag frågar istället: går det att virka ihop mormorsrutor/ hexagoner? Skall de sys ihop vet jag inte om det någonsin kommer bli av... Tips?
Jag virkade ihop för första gången i går. :-) Jag gjorde en ny startlop och stack virknålen genom maskorna och virkade vanliga maskor (rutorna med avigsidan utåt). (gör man så blir det en tydlig avigsida på det man fogar samman men i mitt fall så spelade det inte så stor roll.
Jag tar gärna emot andra tips på hur man fogar samman på andra sätt.
Användarens profilbild
Av imsel
Tips på böcker att låna på biblioteket?
Finns det kanske nån bok med lite olika saker i, typ enklare grejer man kan börja med.
Användarens profilbild
Av mattlo
jag tycker om boken galen i garn! den har både stick- och virkmönster, och är färgglad och behändig storlek :loving:
Användarens profilbild
Av mattlo
förresten. testade just att virka med strumpbyxe-trasa i varv nummer 20 eller så i trasmattan. så himla skönt att virka i :loving:
Av lilla trasdockan
Jag brukar köpa akrylgarn. Billigt och funkar att virka allt i
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Sjalette skrev:Vilket garn är bäst att virka i egentligen? Jag har ett lager restgarner som jag köpt och gillar, men dom kommer ju ta slut så småningom.. så, vilket garn tycker ni är billigast och bäst att virka med/i?
bomullsgarn gillar jag allra bäst att virka i... Acrylgarn kan gå men jag HATAR när det gnisslar och gnäller om virknålen mot garnet så acrylgarn brukar väljas bort...
Användarens profilbild
Av mattlo
Trulsamin skrev:
mattlo skrev::gaah: :cry: Min matta har börjat buckla sig och bli superful. :evil:
Ökar du för mycket?? Det brukar kunna vara anledningen...
Jag gör nog det. :evil: Tack för svar. :heart:
Användarens profilbild
Av imsel
mattlo skrev::gaah: :cry: Min matta har börjat buckla sig och bli superful. :evil:
:|
Går det inte att fixa till lite efteråt? Om man har den under nåt tungt eller nåt? :hmm: *hoppas*
Användarens profilbild
Av imsel
Trulsamin skrev:Imsel, hur går det ???
Åh, tänker nån på mig :loving: :loving:

Det går bra, tror jag :lol:
Har gjort 4 mormorsrutor hittills, 2 hann jag med idag :tumup:
Men jag har några småproblem.. när jag gjorde dom första så kollade jag en sida med beskrivning i text och bilder, och ett klipp på youtube, och dom gjorde lite olika. Tex så sa den ena att man skulle göra en luftmaska mellan stolparna (och 3 i hörnen, men det ska båda) och den andra 2 luftmaskor.

Och när man börjar på nytt varv, ska den första stolpen vara 3 luftmaskor eller vanlig stolpe direkt?
Användarens profilbild
Av imsel
Trulsamin skrev:
Sjalette skrev:Vilket garn är bäst att virka i egentligen? Jag har ett lager restgarner som jag köpt och gillar, men dom kommer ju ta slut så småningom.. så, vilket garn tycker ni är billigast och bäst att virka med/i?
bomullsgarn gillar jag allra bäst att virka i... Acrylgarn kan gå men jag HATAR när det gnisslar och gnäller om virknålen mot garnet så acrylgarn brukar väljas bort...
Jag köpte 2 billiga acrylgarn på ÖB idag, och efter en stund så kände jag också det där gnisslet..och känner precis som du :| men jag får väl avända det ändå. Just nu iallafall.
  • 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?