Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av imsel
Jag lyckades faktiskt med en mobilväska (beskrivningen på drops hemsida) :vågen:
Eller ja..jag gjorde bara typ halva :lol:
Men jag ville bara se så att det blev rätt, ville inte slösa mammas ullgarn på nåt som jag aldrig kommer använda.

Mamma sa att jag får virka en halsduk till henne med det garnet. jag vet dock inte hur allvarlig hon var :lol:

Provade idag att göra mobilväska med 2 andra tunnare garner, (både med strl 3,5 och 4 på nålarna) men.... :gaah: Det gååår inte! Vet inte om det är garnen (ena var "melerad"..typ med småtrådar virade runt garnet..nån som fattar? :lol: och en typ polyester) eller att jag bara inte kan virka med så tunna ännu, eller om garn och nål inte passar ihop :hmm:

Så nu vet jag inte vad jag ska göra.. Har inte råd med garn just nu. Men vågar jag göra en halsduk..eller typ sjal åt mamma? :hmm:
Användarens profilbild
Av mattlo
jag har inte virkat nån sjal än.. hm.

däremot har jag börjat virka en badrumsmatta! lite bucklig blir den men jag är ändå glad över hur bra (och snabbt!) det går, trots att jag inte kan hålla anvisningar (typ "öka en maska var fjärde på fjärde varvet") utan kör lite på känn.... http://mattlopysslar.blogspot.com/2012/ ... matta.html :vågen:
Användarens profilbild
Av imsel
Nämnde jag att den bör vara enkel :Hahaa: :oops:
Fast de på dina länkar sjalette kanske är enkla??

Jag har ju bara precis lärt mig luftmaskor och fastmaskor :roll:
Användarens profilbild
Av imsel
toffslan skrev:jag har inte virkat nån sjal än.. hm.

däremot har jag börjat virka en badrumsmatta! lite bucklig blir den men jag är ändå glad över hur bra (och snabbt!) det går, trots att jag inte kan hålla anvisningar (typ "öka en maska var fjärde på fjärde varvet") utan kör lite på känn.... http://mattlopysslar.blogspot.com/2012/ ... matta.html :vågen:
Kommer bli såå snygg! :app:
Nåt sånt hade jag också kunnat tänka mig att prova på sen :D
Användarens profilbild
Av puppan
JAg hade inte börjat med en sjal som första projekt, det hade känts för stort och jag hade bara gett upp.

Ett mobilfodral tyckte jag lät bra, eller en mössa.

Du kankse kan efterlysa restgarner i ge bort-tråden?
Användarens profilbild
Av imsel
Jo, hade jag köpt garnet själv så hade jag inte gjort det till att börja med.. Det var bara det att detta var mammas garn som jag tog(fick) och hon nämnde halsduk..
Hon köpte visserligen garnet för mer än ett år sen, men hade tänkt att sticka en halsduk eller nåt till sig själv..

Jag har provat virka med de andra garnerna jag fick (bara några billiga gamla) en det bara gåår inte! De är för tunna eller jag vet inte vad :|
Användarens profilbild
Av Trulsamin
imsel skrev:Men herregud, hur avslutar man? Alltså fäster så man kan klippa tråden :shock:
Man virkar sista maskan, klipper av tråden en ordentlig bit ifrån och sen bara drar man ut öglan så att ändan åker ut ur förra maskan så att det som var öglan runt nålen nu är en lång rak bit bara... fattar du min förvirrade förklaring :Hahaa:
Användarens profilbild
Av imsel
Trulsamin skrev:
imsel skrev:Men herregud, hur avslutar man? Alltså fäster så man kan klippa tråden :shock:
Man virkar sista maskan, klipper av tråden en ordentlig bit ifrån och sen bara drar man ut öglan så att ändan åker ut ur förra maskan så att det som var öglan runt nålen nu är en lång rak bit bara... fattar du min förvirrade förklaring :Hahaa:
:hellu: kanske :lol:
Jag gjorde lite på eget sätt när ingen svarade direkt :roll: men det var bara en dock össa så jag tänkte att detändå inte spelar så stor roll :mrgreen:
Användarens profilbild
Av glis
Jag trodde aldrig att det hör skulle hända, men jag måste erkänna: jag virkar! Anmäler mig härmed till tråden.

Jag har börjat på ett gäng african flowers som jag väl skall sy ihop till något vad det lider...
Användarens profilbild
Av imsel
Här är resultatet av min virkning hittills:

Bild

Den var egentligen tänkt till en lite större docka.. Först blev den för stor, då drog jag upp hälften, och sen blev den för liten, men eftersom jag visste att Noa hade en mindre docka så gjorde det ingenting :lol:

Jag vet bara inte vilket håll det är tänkt ska vara utåt :hmm:
Ena sidan är ju som..randig, och den andra..bubblig(?)

Här är andra sidan:
Bild
Användarens profilbild
Av mattlo
:vågen: Vad fin Imsel! Mycket finare än mina första försök till mormorsrutor, som var det första jag virkade... :fnissa:
Användarens profilbild
Av imsel
Tack :mrgreen:

Nu har jag gjort 2 varv på en mormorsruta (eller ja 3 st med ett varv också..bytte garn 2 ggr) och dragit upp hela också :roll:
Precis i början på andra varvet så hade jag råkat dra i en maska för mycket..det blev helkonstigt..

Men nu vet jag iallafall hur man gör 2 varv på en mormorsruta :lol:

Får prova igen imorgon. Börjar jag på en ny nu så kommer jag hålla på tills den är klar.. dvs hela natten. Inte så bra kanske.
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?