Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Jag är lite knäpp :whut:
Kom till omslag i stickbeskrvningen och kände mig :hmm:
Googlade på omslag, och såg att det var lika med yo. Då klarnade det.
yo kan jag ju. :fnissa:

Så går det när man bara stickar på engelska.
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Jag är lite knäpp :whut:
Kom till omslag i stickbeskrvningen och kände mig :hmm:
Googlade på omslag, och såg att det var lika med yo. Då klarnade det.
yo kan jag ju. :fnissa:

Så går det när man bara stickar på engelska.
:lol: :lol:
Av Ponyo
Nej, nu fastnade jag :help:

sticka 5 m rätt, lyft den 2:a m på höger st över den 1:a m, lyft den 3:e m över den 1:a m, lyft den 4:e m över den 1:a m, lyft den 5:e m över den 1:a m (= 1 m kvar).
Användarens profilbild
Av ellla
Ponyo skrev:Nej, nu fastnade jag :help:

sticka 5 m rätt, lyft den 2:a m på höger st över den 1:a m, lyft den 3:e m över den 1:a m, lyft den 4:e m över den 1:a m, lyft den 5:e m över den 1:a m (= 1 m kvar).
Sticka fem maskor och dra den över varandra, en i taget. Alså, sticka ihop fem maskor.
Av Ponyo
glis skrev:Låter ju mysko, skall du sticka ett knorv?
Ingen aning. :hmm:
Och inget kan jag se på bilden heller. Jag stickar hellre efter en bild än en stickbeskrivning, så detta blev lite svårt. Testade på ett sätt, där alla maskor (förutom första)träddes genom första. Men ska det verkligen se ut så?
Av Ponyo
ellla skrev:

Sticka fem maskor och dra den över varandra, en i taget. Alså, sticka ihop fem maskor.
Men man ska göra det från höger. Hur kan man sticka först då?
Användarens profilbild
Av ellla
Ponyo skrev:
ellla skrev:

fast det beror väl på hur du tolkar 1:a maskan. Är det den första du stickade eller den första på stickan? Jag tänkte att det var den första på högra stickan och att den andra således sitter till höger om den första.
Användarens profilbild
Av Fryle
ellla skrev:
Ponyo skrev:
ellla skrev:

fast det beror väl på hur du tolkar 1:a maskan. Är det den första du stickade eller den första på stickan? Jag tänkte att det var den första på högra stickan och att den andra således sitter till höger om den första.
Jag tänker att du stickar fem maskor, sedan räknar du masknummer från spetsen och in på stickan, så att den som är närmst spetsen blir kvar på stickan när de fyra följande lyfts över den.
Användarens profilbild
Av ellla
Fryle skrev:
ellla skrev:
Ponyo skrev:
ellla skrev:

Jag tänker att du stickar fem maskor, sedan räknar du masknummer från spetsen och in på stickan, så att den som är närmst spetsen blir kvar på stickan när de fyra följande lyfts över den.
Bra förklarat Fryle!
Jag fick visst med mig en härva Drops Lace hem när jag varit i Vällingby.

Men vad ska jag sticka för sjal??
(Vernal Equinox ligger iofs bra till - för visst behöver man en tredje sån, i en tredje vinröd nyans...? :oops:)
Användarens profilbild
Av glis
Kaffemoster skrev:Jag fick visst med mig en härva Drops Lace hem när jag varit i Vällingby.

Men vad ska jag sticka för sjal??
(Vernal Equinox ligger iofs bra till - för visst behöver man en tredje sån, i en tredje vinröd nyans...? :oops:)
Finns det garnaffär i V-by? Vardå? Skall "hem-hem" nästa helg...
  • 1
  • 212
  • 213
  • 214
  • 215
  • 216
  • 291

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?