Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har ärvt min farmors jacka som hon när jag var liten alltid hade i sommarstugan och som har ett stort affektionsvärde för mig. Min barndoms farmor VAR den där jackan, den finns med i alla mina mentala bilder av henne. Den har ett speciellt batikat mönster med stora rundlar (så där 15-20 cm i diameter) i starka gröna/turkosa/lila färger på marinblå grund.
När jag fick hem jackan tänkte jag att jag skulle handtvätta den försiktigt eftersom den varit en slitjacka senaste åren och blivit lite smutsig, särskilt på ärmarna. Då visade de sig att färgen inte var vattenbeständig.
Jag har funderat på att kemtvätta, men färgen på ena armen har ju liksom fällt av. :( Dessutom tror jag inte jag kommer använda en jacka som inte tål regn.

Men jag vill använda den. Finns det något man kan sy?
Jag har tänkt på tygkasse, men den måste ju också tåla lite blöta liksom... Kudde passar den nog inte riktigt som i vårt hem...

Hjälp ni kreativa!
pif paf puf skrev:Spänna upp en fin bit av tyget som bild på väggen?
Ha en eller fler bitar som del av patchworkfilt?
Sälskabsväska om du använder sånt?Pocketbokomslag?
Scarf?
Solhatt?
Bra förslag! Men det fetade :hmm: . Jag använder antagligen inte sånt eftersom jag inte förstår vad det är...
dolvis skrev:
Scarf?
Solhatt?
Bra förslag! Men det fetade :hmm: . Jag använder antagligen inte sånt eftersom jag inte förstår vad det är...
Nej, det är också superdåligt skrivit. :Hahaa: Jag menar en sån liten väska som andra kvinnor har när de går på fest.
pif paf puf skrev:
dolvis skrev:
Scarf?
Solhatt?
Nej, det är också superdåligt skrivit. :Hahaa: Jag menar en sån liten väska som andra kvinnor har när de går på fest.
Hihi, såna har jag en hel bunt fina från den tiden jag gick på fina fester. Och kunde klä upp mig och räkna med att fortfarande vara lite snygg en timme senare... :lol: Eller rättare sagt, dottern har dem när hon leker att hon går på fina fester... eller att hon räddar tusen gosedjur i dem för de ingår i hennes glittriga superhjältedräkt. Typ.
dolvis skrev:
pif paf puf skrev:
dolvis skrev:
Scarf?
Solhatt?
Hihi, såna har jag en hel bunt fina från den tiden jag gick på fina fester. Och kunde klä upp mig och räkna med att fortfarande vara lite snygg en timme senare... :lol: Eller rättare sagt, dottern har dem när hon leker att hon går på fina fester... eller att hon räddar tusen gosedjur i dem för de ingår i hennes glittriga superhjältedräkt. Typ.
:fnissa:
Fryle skrev:Nu vet ju jag inte vad jackan är färgad med, men jag har med gott resultat använd fixmedel till textilfärger till plagg jag inte färgat själv, utan märkt att de fäller färg.
Intressant. Men ena ärmen känns liksom förstörd... Och den är rätt solkig så jag försöker nog tillverka något annat.
Kudde? Lampskärm? Tavla? Ta av ärmarna och göra en väst som du sedan kan spraya/spreja med nåt som gör att färgen håller?

Hoppas du hittar nåt fint sätt att vårda minnet av jackan! :heart:
Sofie skrev:Bokomslag?
Telefonfodral el likn

Väggbonad med fickor på för förvaring tex till hallen?
Detta var faktiskt väldigt träffande förslag, det första för att min farmor var en stor läsare. Arbetade som bibliotekarie och läste böcker på fyra originalspråk. Hon pratade alltid om böcker och jag tror hon gjorde det för att hon inte kunde prata så bra om känslor och sånt, men genom att ge en viss bok så förmedlade hon ändå något på det emotionella planet. :heart: Den sista boken hon gav i födelsedagspresent var till min dotters treårsdag, hennes första barnbarnsbarn, var en nyöversättning med fina illustrationer av Cats av TS Eliot. Hon satte liksom den litterära ribban högt. :wink: :loving:

Och väggbonad med fickor på till hallen har jag faktiskt tänkt sy en, det är på min todo-lista. Vi har en men den svämmar över... Undrar dock om mönstret pasar där... :hmm:

Annars blir det nog en tygtavla.

Tack för alla förslag, nu gäller det bara att genomföra dem också!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?