Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Men alltså konsumentverkets sida om bärselar, missar den inte många viktiga aspekter? Hur tar de fram sina råd?

Jag vet inte hur mycket jag tolkar in, men fokuserar de inte väldigt mycket på att det skulle vara bra att barnen bärs raka med smala benhål (som i en baby björn). De har en bild på en sjal med barn i vagga och varnar för kvävning och en bild på meitai och varnar för att barnet kan glida ur.

Det hade dock varit intressant om de testat t.ex. olika mei tai eller olika ergonomiska selar och jämfört, men nu upplevs det ganska kategoriskt.
Håller helt med dig. Hur bekvämt kan det vara med sådana benhål , undrar om barnet kan röra på benen fritt? Hur kan barnet trilla ut ur en MT te.x? De hålen är inte speciellt stora.... Man borde mejla dem typ med info!
HannaGerda skrev:Inga av typ ergo, manduca osv har ju benhål. Menar de att dessa selar skulle vara riskabla att använda då?
"Det finns en europastandard för mjuka bärselar (EN 13209-2). I standarden finns bland annat krav på att bärselens benhål inte får vara så stora att barnet kan glida ur selen. Tyvärr finns det bärselar på marknaden som anges uppfylla standardens krav trots att benhålens storlek inte testats. Det gäller nya typer av bärselar där barnet bärs med båda benen åt samma sida eller som saknar egentliga benhål när selen inte är fastsatt på en bärares kropp. Var därför uppmärksam på att barnet inte ska kunna glida ur bärselen även om det anges att den uppfyller europastandarden."

Jag tolkar inte texten som att detta skulle dem göra riskabla att använda om man använder dem rätt (används saker på fel sätt kan allt, inkl. bärdon, vara fullständigt livsfarliga ;) ) Däremot verkar ju inte den där europastandarden överensstämma med utbudet av bärdon riktigt om det är så att en mjuk bärsele måste ha benhål som går att mätas för att öht kunna bli godkänd enligt europastandarden?

Att man ska vara uppmärksam på att barnet inte ska kunna glida ur bärselen känns fö som ett helt korrekt råd om du frågar mig! :D
nettelbarn skrev:Men alltså konsumentverkets sida om bärselar, missar den inte många viktiga aspekter? Hur tar de fram sina råd?

Jag vet inte hur mycket jag tolkar in, men fokuserar de inte väldigt mycket på att det skulle vara bra att barnen bärs raka med smala benhål (som i en baby björn). De har en bild på en sjal med barn i vagga och varnar för kvävning och en bild på meitai och varnar för att barnet kan glida ur.

Det hade dock varit intressant om de testat t.ex. olika mei tai eller olika ergonomiska selar och jämfört, men nu upplevs det ganska kategoriskt.
Vists har det där med kvävning att göra med varningar i USA (där allt måste varnas för av ekonomiska skäl) och ngn sorts lite märklig variant av "färdig vagga" med höga kanter? :hmm: Någon här kan nog länka in och förklara bätter än jag :lol:
zink skrev:
nettelbarn skrev:Men alltså konsumentverkets sida om bärselar, missar den inte många viktiga aspekter? Hur tar de fram sina råd?

Vists har det där med kvävning att göra med varningar i USA (där allt måste varnas för av ekonomiska skäl) och ngn sorts lite märklig variant av "färdig vagga" med höga kanter? :hmm: Någon här kan nog länka in och förklara bätter än jag :lol:
Ah, det stod ju längre ner...

"En produkt har tidigare återkallats i Sverige på grund av kvävningsrisk, se länk här till höger. Produkten som kallas Slingrider har återkallats eftersom flera barn i Nordamerika har kvävts i den. På marknaden finns idag olika märken som har liknande design som den återkallade produkten. Konsumentverket vill därför göra konsumenter uppmärksamma på den kvävningsrisk som kan finnas med denna typ av design."

Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?