Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu har jag avmaskat min Laminaria! :siishah:
Imorgon ska hon blockas. Färgerna känns mycket bättre nu när det är två hela färgrapporter. Lite vemodigt känns det också, ungefär som när man har läst en lång bokserie (eller tv-serie) och så är den... Slut?! Bara sådär. Nu då?
Juliusdotter skrev:
Björklöv skrev:Håller på med en mobiltelefonväska med en i-cord till rem och funderar om det går att sticka fast och avsluta samtidigt när jag är nöjd med längden på remmen :hmm:
Är det något liknande detta du gör Bild lånade bilden från hennes blogg (hedvighandarbetar).
Åh vad fint! Så vill jag också göra :app:
Av Ponyo
zandrama skrev:Nu har jag avmaskat min Laminaria! :siishah:
Imorgon ska hon blockas. Färgerna känns mycket bättre nu när det är två hela färgrapporter. Lite vemodigt känns det också, ungefär som när man har läst en lång bokserie (eller tv-serie) och så är den... Slut?! Bara sådär. Nu då?
:vågen:
Användarens profilbild
Av tweed
Knyttet & K skrev:
Juliusdotter skrev:
Björklöv skrev:Håller på med en mobiltelefonväska med en i-cord till rem och funderar om det går att sticka fast och avsluta samtidigt när jag är nöjd med längden på remmen :hmm:
Är det något liknande detta du gör Bild lånade bilden från hennes blogg (hedvighandarbetar).
Jag också, då kanske jag vill ha med mig mina hörlurar också, nu blir de aldrig använda :roll: Stickar man den runt direkt eller trär man på den efteråt?
Av Alllis
kvarnvik skrev:
Trulsamin skrev:
Alllis skrev:Vad ska jag önska mig?
Fyller snart år och tänkte önska mig lite rundstickor av sambon. Men vad ska jag satsa på? Knit Pro eller Addi Click. Finns här nån vis människa som kan ge mig lite tips :D
Och jag gillar mina addi click :vågen:
Jag gillar både mina knitpro och addi, men jag stör mig på att addi click inte verkar finnas i strl 3. Jag tycker nog att mina knitpro är skönare att sticka med, men det är väl för att jag gillar att sticka med trästickor, addi har jag i metall. Om man är lat som jag, och aldrig orkar plocka fram åtdragningspinnarna till knitpron, så ska man nog välja addi för minsta irritation :lol:

Jag har kommit på att jag behöver en rundsticka i strl 2,5 och då måste jag ju köpa en fast, vilken längd är mest användbar? Jag vill kunna sticka två småprojekt samtidigt med ML, få plats med en sjal, men samtidigt är det ju smidigt om den är lagom till kroppen på en tröja :roll: 80cm? 100?
Tack! För era goda råd. Har nu lämnat önskemål till sambon. Får se om det blir nåt :D
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
Knyttet & K skrev:
Juliusdotter skrev:
Jag också, då kanske jag vill ha med mig mina hörlurar också, nu blir de aldrig använda :roll: Stickar man den runt direkt eller trär man på den efteråt?
Stickar in tror jag, det ser ut så här:

Bild
melon skrev:
kvarnvik skrev:
Knyttet & K skrev:
Juliusdotter skrev:

Bild
Jag har gjort så med mina hörlurar (fast mina är rosarestgarn...) Jag påtdockepåtade och trädde på efteråt. Superbra, slipper allt sladdtrassel.
Användarens profilbild
Av tweed
Sjalette skrev:
kvarnvik skrev:
Sjalette skrev:Finns det något gratismönster till en näversjal? Blir det bra att sticka en sån av en zauberball? :hmm: Räcker ett nystan till en sjal eller behövs det två?
Jag har stickat efter ett mönster som heter "tips up tutorial" som finns på Ravelry. ett nystan räcker inte till en trekantssjal, jag har stickat av ca 1,5 och hade gärna haft den större, men beräknade att nystanet inte skulle räckt till ett varv + avmaskningsvarvet.
Oh, toppen tack! :tumup: Vad hade du för stickstorlek till den? Hur blev sjalen?
Jag hade 3 eller 3,5, kommer inte ihåg.
Sjalen blev så här:
Bild
Jag stickade varje ruta på 10 maskor istället för 8 som det står i mönstret.
Användarens profilbild
Av Moson
Vad glad jag är att ni är några som vill provsticka :D
Lite :rodna: och aningen prestationsångest också. :wink:

Jag stickar på för fullt själv men är lite osäker på valet av garn, ska sticka en bit till och då lär jag märka om det kommer funka eller om jag behöver börja om.
Användarens profilbild
Av MuuM
zandrama skrev:Laminarian är på blockning :vågen:

Bild
Wow! Visa den för frufant, hon vill sticka sjal med melerat garn och kan inte välja.
melon skrev:
kvarnvik skrev:
Knyttet & K skrev:
Juliusdotter skrev:

Bild
Så fattade jag det som hon har gjort det. Kolla hennes blogg och fråga där vett ja.
Jag skall sticka en av de fina mössorna frå tidigare i tråden (kurbits) och behöver en BRA beskriving av hur man stickar med två färger
  • 1
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 291

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?