Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Jag har visst drabbats av det allmänna mei-tai begäret. :lol:
Fast det finns absolut inte en enda anledning för mig att köpa något mer bärverktyg. :cry:
Jag borde väl snarare köpa en vagn.

Hur är det med sittdelen. Hur bred är den på Babyhawk t ex? Är alla mei-tai lika breda? Och hur är det med Kozyn, är den bredare än en mei-tai?
Om man har ett stort barn, är det då bra med en sittdel som är så bred som möjligt, eller spelar det ingen roll?
Användarens profilbild
Av Anso
www.meitaibarn.se så står det mått på Baby Hawk vet jag men inte på den andra de har men den verkar större.
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
Det finns olika typ av mei tais mest med skillnaden på sittdelen eller sk body.

short bodied - längden i inte så lång. regular babyhawks faller i dessa kategori. de flesta mei tai märke är under den här kategori. (BH är 46 cm) och är bra när man har barn som vill sitta med armarna ute eller till de som vill titta runt...barnet försvinner inte i sittdelen heller.

long bodied - längden är längre än vanligt. BH har XT (extra tall)...kroppen är lång men inte bredd...(bredden är 41 cm lång)...man kan göra den kort genom att vika nedre delen av tyget när barnet vill ha armarna ute.

large bodied- både lång och bredd. Kozy faller i denna katagori (kozy är namnet på märken, och är också en meitai. ColibriBaby passar också här med undantag att huvudstödet kan fällas upp eller ner.Både Kozy och ColibriBaby är ca 45 cm i bredd.

jag har inte provat att använda meitais för större barn som 1 1/2-2 år men på de här bilder kan man se att de är lite äldre. (sitter på BH)
Bild Bild

Jag tror att om det är äldre barn påverkas inte så mycket om sittdelen är bredd eller ej :roll: ...det är mest för yngre bebisar som skillnade är tydligt. min dotter t.ex sitter antingen med ett ben ute och ett ben inne alternative, i grodposition när hon sitter i colibribaby eller kozyn.
Användarens profilbild
Av Helena
Tack för svaret! På bilderna ovan är det en vanlig mei tai, den normala storleken? Barnen ser ju ut att få plats bra i dem.

Kozyn är väl inte så lätt att få tag på eller hur? Är det inte lång väntetid på att skaffa en sådan? Har fått för mig att jag läst det på någon amerikansk webbsida.
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
nja, kozy är inte lätt att få tag på...fast nu har de gjort om sidan, fast det fortfarande finns låånngg väntetid...och de har också höjt priserna...

jag tror att hon har regular BH..(återkommer om detta, måste fråga för att hon är från usa)...man kan få barnet längre ner i sittdelen om man gör ett "hop" eller att man inte knyter midjebältet för tight så att barnet sitter djupare.... :) :)
Av Petra
Daniellas mamma skrev:Jag tror att om det är äldre barn påverkas inte så mycket om sittdelen är bredd eller ej :roll: ...det är mest för yngre bebisar som skillnade är tydligt. min dotter t.ex sitter antingen med ett ben ute och ett ben inne alternative, i grodposition när hon sitter i colibribaby eller kozyn.
Sitter hon bekvämt en längre stund så?
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
min dotter är ganska tydligt att säga om hon inte tycker om att sitta i något position eller när hon är obekväm med någonting...men än så länge har hon inte klagat med att sitte ett ben in och ett ben ut...

och när jag vet att vi ska ut för lång tid, typ i barnvagnsbio, då tar jag med mig en short/small bodied MT. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?