Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Moson
emmy_ackevik skrev:
Moson skrev:Jag testar att sticka mitt hopkok till mönster på en sjal igen. Den här gången i förgarn, verkligen experiment.
Om någon annan vill testa så säg till :D
Så här såg den förra ut
Bild
vad fin, har du alltså konstruerat mönstret själv?
Jag har pusslat lite :)
Användarens profilbild
Av Moson
emmy_ackevik skrev:Helt underbar! Ville du ha provstickerskor? :floet2:
Gärna :D
Än så länge ingen fancy beskrivning men det vore schysst att veta om texten är begriplig :wink:
Jag inbillar mig att den är rätt så lättstickad.
PM:a din mail om du vill att jag ska skicka beskrivning :tumup:
Av Alllis
Vad ska jag önska mig?
Fyller snart år och tänkte önska mig lite rundstickor av sambon. Men vad ska jag satsa på? Knit Pro eller Addi Click. Finns här nån vis människa som kan ge mig lite tips :D
Nu håller jag på och maskar av Laminarian! :vågen: :app:

anka: Lycka till!

Moson: Vad nyfiken jag blir på resultatet.

Allis: jag tror att addi click är mest "inne" nu, själv är jag supernöjd med mina knit pro.
Alllis skrev:Vad ska jag önska mig?
Fyller snart år och tänkte önska mig lite rundstickor av sambon. Men vad ska jag satsa på? Knit Pro eller Addi Click. Finns här nån vis människa som kan ge mig lite tips :D
Och jag gillar mina addi click :vågen:
Användarens profilbild
Av tweed
Trulsamin skrev:
Alllis skrev:Vad ska jag önska mig?
Och jag gillar mina addi click :vågen:
Jag gillar både mina knitpro och addi, men jag stör mig på att addi click inte verkar finnas i strl 3. Jag tycker nog att mina knitpro är skönare att sticka med, men det är väl för att jag gillar att sticka med trästickor, addi har jag i metall. Om man är lat som jag, och aldrig orkar plocka fram åtdragningspinnarna till knitpron, så ska man nog välja addi för minsta irritation :lol:

Jag har kommit på att jag behöver en rundsticka i strl 2,5 och då måste jag ju köpa en fast, vilken längd är mest användbar? Jag vill kunna sticka två småprojekt samtidigt med ML, få plats med en sjal, men samtidigt är det ju smidigt om den är lagom till kroppen på en tröja :roll: 80cm? 100?
Av mly
Moson skrev:
emmy_ackevik skrev:Helt underbar! Ville du ha provstickerskor? :floet2:
Gärna :D
Än så länge ingen fancy beskrivning men det vore schysst att veta om texten är begriplig :wink:
Jag inbillar mig att den är rätt så lättstickad.
PM:a din mail om du vill att jag ska skicka beskrivning :tumup:
Nu har mönstret kommit, nu ska jag bara välja garn, rosa, blågrön melerat eller orange melerat? Hjälp mig!!
Av corona
sticka 2 rm i 1 m
sticka 2 rm tills
Det andra begreppet vet jag hur man göra.
Men hur gör jag det första? Vad är skillnaden?

Skall jag först sticka en rät maska utan att "släppa" maskan från vänsterstickan,
sen sticka ytterligare en rät maska och se släppa maskan från vänsterstickan?

Förstår ni hur jag menar?
Juliusdotter skrev:
Björklöv skrev:Håller på med en mobiltelefonväska med en i-cord till rem och funderar om det går att sticka fast och avsluta samtidigt när jag är nöjd med längden på remmen :hmm:
Är det något liknande detta du gör Bild lånade bilden från hennes blogg (hedvighandarbetar).
Nä, men det var en väldigt rolig idé! Kanske så att jag snor den :app:
corona skrev:
sticka 2 rm i 1 m
sticka 2 rm tills

Skall jag först sticka en rät maska utan att "släppa" maskan från vänsterstickan,

Den första stickar du precis som du skrev. Först en rätmaska i maskan och sen en till rätmaska i samma maska så det blir en ökning.

Den andra stoppar du stickan genom två räta maskor och stickar en rät maska så det blir en minskning.
corona skrev:
sticka 2 rm i 1 m
sticka 2 rm tills

Precis så ja! Skillnaden är att i första ökar du, i andra minskar du antalet maskor
Användarens profilbild
Av tweed
Sjalette skrev:Finns det något gratismönster till en näversjal? Blir det bra att sticka en sån av en zauberball? :hmm: Räcker ett nystan till en sjal eller behövs det två?
Jag har stickat efter ett mönster som heter "tips up tutorial" som finns på Ravelry. ett nystan räcker inte till en trekantssjal, jag har stickat av ca 1,5 och hade gärna haft den större, men beräknade att nystanet inte skulle räckt till ett varv + avmaskningsvarvet.
zandrama skrev:
corona skrev:
sticka 2 rm i 1 m
sticka 2 rm tills

Den första stickar du precis som du skrev. Först en rätmaska i maskan och sen en till rätmaska i samma maska så det blir en ökning.

Den andra stoppar du stickan genom två räta maskor och stickar en rät maska så det blir en minskning.
Precis. Men om du inte vill ha ett hål där ökningen blir, så sticka första maskan i främre maskbågen och den andra i bakre.
  • 1
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 291

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?