Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
MuuM skrev:
glis skrev:
MuuM skrev:
MuuM skrev: Eller, ni som vet, är det dumt att sticka med två trådar när man gör flätor? Blir det lätt fult?
Nån som vet?
Jag tycker inte att det borde göra något, i synnerhet inte om garnet är lite luddigt. Knappast annars heller.
:tumup: Dags att sticka provlapp!
Min svarta kofta, om du kommer ihåg? Den som är stickad ribb fast på tvären. Den är stickad i dubbel alpacka med en fläta tvärs över hela. Har använt den supermycket och det har inte släppt några trådar eller så.
Användarens profilbild
Av Mosan
Juliusdotter skrev:Så här kan man lösa förvaringen av stickningen Bild
Nu var ju stickningen inte så tung så detta funkade, men en ett större projekt kanske kan bli aningen urringat :wink:
:app:
Användarens profilbild
Av Fryle
Knyttet & K skrev:Jag vill ha dragkedja i overallen jag stickar, är det svårt att sy i stickat? Är det enklast att sy för hand eller på maskin?

Jag stickar ju i Eskimo, blir det snyggast med en grov dragkedja? Ja, snyggast blir det ju men borde jag ha en tunn ändå för att det blir mjukare?
Jag gör just nu en kofta till mig själv i ett Eskimo-liknande garn. Jag har tänkt mig en 6mm dragkedja i den. Tidigare har jag sett tips om att lägga bakplåtspapper ovanpå när man syr, så att pressarfoten inte trasslar in sig i maskorna. Efter sömnaden drar man bort pappret.
Användarens profilbild
Av HPe
Fryle skrev:
Knyttet & K skrev:Jag vill ha dragkedja i overallen jag stickar, är det svårt att sy i stickat? Är det enklast att sy för hand eller på maskin?

Jag stickar ju i Eskimo, blir det snyggast med en grov dragkedja? Ja, snyggast blir det ju men borde jag ha en tunn ändå för att det blir mjukare?
Jag gör just nu en kofta till mig själv i ett Eskimo-liknande garn. Jag har tänkt mig en 6mm dragkedja i den. Tidigare har jag sett tips om att lägga bakplåtspapper ovanpå när man syr, så att pressarfoten inte trasslar in sig i maskorna. Efter sömnaden drar man bort pappret.
Smart! Mamma stickade mycket när vi var små. Då stickade hon runt, klippte upp och sydde i dragkedja med maskin.
Jag har dock aldrig vågat prova.... :rodna:
Användarens profilbild
Av tweed
Kolla min nya garn och tygförvaring :vågen: Jag har inte fått in så mycket garn än, men nu är det väl dags att gå igenom alla hyllor och skåp där jag har nystan och pågående projekt :roll:
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Moson
Jag vill också ha sådana skåp :love:
  • 1
  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 209
  • 291

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?