Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jania
Jag har en liten som är snart 5 mån. Hon är runt 67cm lång och inte så värst tjockis, kanske liggen på 6kg nu.
Själv drar jag ungefär strl 38/40.
Jag vill ha något jag kan ta till för att kvickt bära på ryggen. Jag vill kunna använda bärdonet när jag gör saker i hemmet tex matlagning, städning mm. MEN samma ska helst funka lika bra att bära i på en långpromenad på ca 2 timmar.
Jag har nu en Looma Sino och en vävd sjal från Granit (bara provat ett par ggr). Känner dock att Sinon, som jag har använt för magbärande, kanske inte är perfekt längre eftersom Pyttis börjar väga lite mera nu.

Kul om någon har tips/erfarenheter att komma med :-)

Ps Skriv inte gärna en massa förkortningar eller "smeknamn" på sjalar o dylikt. Då kommer jag ju inte hitta dem sedan när jag letar på nätet eftersom jag inte lärt mig allt detta "sjalslang". Ds
Jag och maken älskar mei tai! :) enklare och snabbare än sjal men smidigare och mer flexibelt än sele, tycker jag. Vi har en Kozy, den är ganska hög i ryggen och har vadderade axelband, och en med utbredbara axelband och lite lägre rygg sydd av Knyttet & K här på forumet.

Kozyn är min mans favorit. Jag tycker inte den avlastar tillräckligt bra på magen när barnet börjar komma upp lite i vikt (men då har jag lite risig rygg), men vid ryggbärande föredrar jag den. Vi har använt den sedan bebis var 2-3 månader nånting, med fötterna innanför panelen i början. Den höga ryggen ger stöd åt huvudet, vill barnet se ut kan man vika ner kanten.

Den med utbredbara axelband har helt fantastisk avlastning och är min favorit vid magbärande. Eftersom den är kort i ryggen blir det inget stöd för huvudet om barnet somnar. Det finns ett avtagbart huvudstöd med jag har aldrig fått sådana att funka.
Av mulle_80
vi har sjalar selar och mei taier och mei tai tycker både maken och jag är bäst.
snabbare och enklare att få upp en sjal men mycket bättre avlastning en sele :tumup:
Användarens profilbild
Av Sanna81
Vi gillar också Meitai! Den första fick dottern när hon var omkring ett halvår, hemsydd av ett tyg som när hon blev tyngre visade sig vara för stretchigt. Nästa Mei-tai syddes med en gammal isärklippt hoppendiz-sjal som axelband och med ett vadderat midjebälte med spänne som på en sele i stället för knytband. Den fungerar fortfarande väldigt bra nu när dottern väger omkring 15 kg. I somras fjällvandrade vi med den och bar utan större problem drygt två timmar i sträck i samband med att hon sov. Båda har utbredbara axelband, och det är jag glad för. En stor fördel för mig som har lite sluttande axlar är att axelbanden aldrig glider ned som på selar (om man inte har en där man kan korsa axelbanden, men det går väl aldrig när man bär på ryggen)

Bild
Av HoyaBella
Jag trodde att en Mei Tai var det sämsta av två världar - Inte riktig sjal, men ändå en massa tyg som hamnar på marken...
Men det är ju tvärt om! Det bästa av två världar! Avlastar som sjal, och (nästan) lika lätt att ta på som en sele. Dessutom är de ganska billiga!
Så ja! köp en Mei Tai! (Och en ringsjal, en vävd sjal och en sele - alla har sina fördelar :wink: )
Användarens profilbild
Av namera
Klart ni ska ha en mei tai! Storebror har sovit i mei tai minst 2 ggr/dag hela sitt liv. Det är fantastisk avlastning, lätt att ta på och av och det är SNYGGT. :tumup: Vi köpte vår på Tradera för cirka 250:-, mycket billigt med tanke på hur ofta vi använder den.
Av Sarah79
Jag har en melkaj som jag är super nöjd över och har använt sen lilleman var ca tre månader (köpte den här på sb , men googla så hittar du) och har en bb- tai som han fortfarande är för liten för(gillade inte insatsen) Båda är ju en mei tai och jag bär på både rygg o mage, mest rygg faktiskt och då hemma i regel, men jag älskar min melkaj så mkt att när han växt ur denna lilla storleken ska jag definitivt ha en i större strl.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?