Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elsa
Är det någon som har beskrivningen på Susies reading mitts? Jag håller på med ett gammalt UFO och har PDF:en på datorn som är inlämnad på service. :roll:
Användarens profilbild
Av MuuM
MuuM skrev: Eller, ni som vet, är det dumt att sticka med två trådar när man gör flätor? Blir det lätt fult?
Nån som vet?
Användarens profilbild
Av glis
MuuM skrev:
MuuM skrev: Eller, ni som vet, är det dumt att sticka med två trådar när man gör flätor? Blir det lätt fult?
Nån som vet?
Jag tycker inte att det borde göra något, i synnerhet inte om garnet är lite luddigt. Knappast annars heller.
Användarens profilbild
Av MuuM
glis skrev:
MuuM skrev:
Nån som vet?
Jag tycker inte att det borde göra något, i synnerhet inte om garnet är lite luddigt. Knappast annars heller.
:tumup: Dags att sticka provlapp!
Av Ponyo
glis skrev:
MuuM skrev:
Nån som vet?
:iagree:
Vs gråa mössa (den R hade en likadan av) var stickad med dubbel alpacka.
Jag vill ha dragkedja i overallen jag stickar, är det svårt att sy i stickat? Är det enklast att sy för hand eller på maskin?

Jag stickar ju i Eskimo, blir det snyggast med en grov dragkedja? Ja, snyggast blir det ju men borde jag ha en tunn ändå för att det blir mjukare?
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:Jag vill ha dragkedja i overallen jag stickar, är det svårt att sy i stickat? Är det enklast att sy för hand eller på maskin?

Jag stickar ju i Eskimo, blir det snyggast med en grov dragkedja? Ja, snyggast blir det ju men borde jag ha en tunn ändå för att det blir mjukare?
Jag sydde in en i en kofta till V nyss. På maskin. Och det blev inte bra. Men jag tror på att sy för hand.
Ponyo skrev:
Juliusdotter skrev:Nu har vännen ännu fler frågor som jag inte förstår
Row 1: (k1, yo)2X, sl-k2tog-psso, k3, k3tog, (yo, k1)2X.
Row 2 and all even: purl
Row 3: k1, yo, k3, yo, skp, k1, k2tog, yo, k3, yo, k1 (2 sts increased)

sl? psso?
skp -är det lyft en avigt?
Slip one (lyft av en maska), kt2og, släpp över den lyfta maskan över de två hopstickade.
Tack, betyder då skp förkortning av sl-ktog-psso?
Av Ponyo
Juliusdotter skrev:
Ponyo skrev:

sl? psso?
Slip one (lyft av en maska), kt2og, släpp över den lyfta maskan över de två hopstickade.
Nej, det betyder nog slip knit pass (Slip One, Knit One, Pass the Slipped Stitch Over)
Jag sitter och funderar på avmaskningen på min Laminaria nu (det är ju bara fem varv kvar! :app:) och den avmaskas i dubbelt garn. Hur får man enklast ut två trådar ur ett sånt där handnystat klotrunt nystan? Hur stor skillnad blir det att avmaska i enkelt garn?
Ponyo skrev:
Juliusdotter skrev:
Ponyo skrev:

sl? psso?
Nej, det betyder nog slip knit pass (Slip One, Knit One, Pass the Slipped Stitch Over)
Tack återigen.
Användarens profilbild
Av MuuM
Ponyo skrev:
glis skrev:
MuuM skrev:
Nån som vet?
Mm, det minns jag. Men den hade inga flätor. ;-)
Av Ponyo
MuuM skrev:
Ponyo skrev:
glis skrev:
MuuM skrev:
Nån som vet?
Mm, det minns jag. Men den hade inga flätor. ;-)
Näh, men jag ser inte varför det skulle bli ngn skillnad. :D
  • 1
  • 204
  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 291

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?