Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Två mössor färdiga
BildBild
K hade på sig sin mössa i morse, länge. Den är mjuk och gosig men för varm att ha på sig inomhus lyder hennes recension :loving: Sonen är inte lika övertygad om sin mössa, fast det spelar ju ingen roll vilken mössa vi tar på, av ska den, fortare än kvickt :mrgreen:
Björklöv skrev:Två mössor färdiga
BildBild
K hade på sig sin mössa i morse, länge. Den är mjuk och gosig men för varm att ha på sig inomhus lyder hennes recension :loving: Sonen är inte lika övertygad om sin mössa, fast det spelar ju ingen roll vilken mössa vi tar på, av ska den, fortare än kvickt :mrgreen:

Super snygga mössor! :D Vad har du använt för mönster på den rosa?
MiaMaria skrev:
Björklöv skrev:Två mössor färdiga
BildBild

Super snygga mössor! :D Vad har du använt för mönster på den rosa?
Tack :) Eget mönster men fick inspirationen av en mössa som fanns på bild tidigare i tråden ...
Vad vill jag sticka nu då ... lintrasor eller strumpor till sonen av garnet som blev över från mössorna. :hmm: Eller kanske nått helt annat, fast då måste jag köpa garn och det tillåter inte ekonomin.
Användarens profilbild
Av MuuM
Trulsamin skrev:Har ni sett vilket snygg Bild

VILL HA!!!

http://www.ravelry.com/patterns/library ... belle-romy
Oj! Den var cool. Undrar om mitt alpackagarn skulle bli denna tjocklek taget dubbelt.

Eller, ni som vet, är det dumt att sticka med två trådar när man gör flätor? Blir det lätt fult?
Av Ponyo
Juliusdotter skrev:Nu har vännen ännu fler frågor som jag inte förstår
Row 1: (k1, yo)2X, sl-k2tog-psso, k3, k3tog, (yo, k1)2X.
Row 2 and all even: purl
Row 3: k1, yo, k3, yo, skp, k1, k2tog, yo, k3, yo, k1 (2 sts increased)

sl? psso?
skp -är det lyft en avigt?
Slip one (lyft av en maska), kt2og, släpp över den lyfta maskan över de två hopstickade.
Användarens profilbild
Av tweed
Juliusdotter skrev:Nu har vännen ännu fler frågor som jag inte förstår
Row 1: (k1, yo)2X, sl-k2tog-psso, k3, k3tog, (yo, k1)2X.
Row 2 and all even: purl
Row 3: k1, yo, k3, yo, skp, k1, k2tog, yo, k3, yo, k1 (2 sts increased)

sl? psso?
skp -är det lyft en avigt?
Här finns jättebra videoinstruktioner på det mesta när det gäller stickning på engelska http://www.knittinghelp.com/videos/decreases Jag länkade till minskningar nu, men det är bara att kolla i högerspalten och välja om man ska göra ökningar eller annat :tumup:
  • 1
  • 203
  • 204
  • 205
  • 206
  • 207
  • 291

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?