Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

binaem skrev:Nu är jag klar med lilla nyfödda kusinens filt ..
Bild
Måste börja fundera på vad jag ska göra för filt till bebisen i min mage? Förslag någon? (de tre äldsta har en vågfilt, en spetsfilt i vitt respektive en i mormorsrutor)
Åh så fin! Letar själv efter filt att sticka till bebis i magen, vad är det här för mönster?
Ketronya skrev:
Bild
Måste börja fundera på vad jag ska göra för filt till bebisen i min mage? Förslag någon? (de tre äldsta har en vågfilt, en spetsfilt i vitt respektive en i mormorsrutor)
Åh så fin! Letar själv efter filt att sticka till bebis i magen, vad är det här för mönster?
Ravley - Baby Chalice blanket. Fast jag gjorde den 2 x 10 maskor bredare än mönstret
zandrama skrev:
Trulsamin skrev:
binaem skrev:
binaem skrev:Ok då skall jag också göra en Aviatrix men jag förstår inte denna del

Wrap and turn .. skall den göras på de sista fem maskorna?
Och en fråga till ... jag har ett nystan Zuberball 420 m = 100 g stickor 2-3 .. vilken av instruktionerna skall jag lämpligast använda då? ... Sportweight?

Eller är det för tunnt garn?
Skulle snarare gissa på Worsted weight instructions på zauberball
zauberball är fingering, så ngt tunnare än sport weight.
Det blev ett annat melerat sockgarn - den var ju hur kul som helst att göra och så snabbt den gick, en eftermiddag bara :siishah:
Knyttet & K skrev:Äsch, jag ska nog sticka mig en ny mössa istället. Jag gillar Johanne Ländins mönster, frågan är ju bara vilken jag gillar bäst?

...eller Maja?
Bild
Hur svårt är det att sticka en sådan .. omöjligt eller möjligt för en ganska novis stickare som aldrig stickat med 2 färger?
Användarens profilbild
Av Moson
Bild
Jag tycker pickles modeller är fina
http://www.pickles.no/tepper-kos/

Eller en i entrelac av ett regnbågsfärgat garn :D
binaem skrev:
Knyttet & K skrev:Äsch, jag ska nog sticka mig en ny mössa istället. Jag gillar Johanne Ländins mönster, frågan är ju bara vilken jag gillar bäst?

...eller Maja?
Bild
Hur svårt är det att sticka en sådan .. omöjligt eller möjligt för en ganska novis stickare som aldrig stickat med 2 färger?
Tja... mitt första riktiga två-färgsprojekt var en sådan här:

Bild

(En sån med höstlöv)

Och det gick bra! :D Det är hyfsat enkelt att sticka med två färger när man stickar runt, värre om man stickar fram och tillbaka så man måste sticka avigt med färgbyte... *ryyys*
Användarens profilbild
Av Mosan
Bild
:love: åhh vad fin!
Mosan skrev:
Bild
:love: åhh vad fin!
:love: nu tror jag nog vilken filt jag skall göra
Användarens profilbild
Av Fryle
sofin skrev:En kompis till mig är gravid och jag blev helt nipprig :P Vad måste jag sticka i present till bebisen? Den kommer i juli :D
Jag röstar för filt, den växer de inte ur liksom. Just nu virkar jag en snäckskalsfilt i regnbågsfärgat ullgarn (Visjö ljus karamell) till en bebis.
hjälp! jag försöker sticka resårstickning 4 räta 4 aviga men resultatet blir inte resår, det ser ut som rätstickning alltihopa nån som kan tipsa om vad jag gör för fel?
Användarens profilbild
Av Fryle
SusannaK skrev:hjälp! jag försöker sticka resårstickning 4 räta 4 aviga men resultatet blir inte resår, det ser ut som rätstickning alltihopa nån som kan tipsa om vad jag gör för fel?
Stickar du räta över räta och aviga över aviga? Annars blir det rätstickning.

Alltså: Om du avslutar varvet med fyra aviga maskor börjar du nästa varv med fyra räta.
Fryle skrev:
SusannaK skrev:hjälp! jag försöker sticka resårstickning 4 räta 4 aviga men resultatet blir inte resår, det ser ut som rätstickning alltihopa nån som kan tipsa om vad jag gör för fel?
Stickar du räta över räta och aviga över aviga? Annars blir det rätstickning.

Alltså: Om du avslutar varvet med fyra aviga maskor börjar du nästa varv med fyra räta.

Du har rätt, nu vet jag va jag gjort för fel.tack! :D
Användarens profilbild
Av HPe
binaem skrev:

...eller Maja?
Bild
Fördelen att sticka en
Mössa är att även om man stickar färgväxlingarna för tight så drar det liksom ut sej när man använder den! :tumup:
Räddningen för sånna som mej som alltid lyckas sticka för hårt vid färgväxlingarna...
  • 1
  • 202
  • 203
  • 204
  • 205
  • 206
  • 291

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?