Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Hell Cat
Jag bar Edvin i triksåsjal från första början, redan på BB alltså. Har ingen erfarenhet av att bära en alldeles nyfödd i vävd sjal men jag tror inte snittet är något hinder, man knyter ju bebisen högt upp när den är så liten.
Användarens profilbild
Av fabriksmoln
Det går bra att bära efter snitt, man går ju bära Max bebisens vikt och sjalar du fördelas det ju bra. Vi hade dock trikåsjal, om inte annat så är det smidigt att inte behöva knyta om så mycket, jag hade iaf rätt ont vid snittet ett tag. Du kanske kan få låna en trikåsjal av någon en månad?
Jag bar så fort jag kunde stå på benen efter operationen :)
Av Isadora
Det går självklart även utmärkt att bära med vävd sjal också, om du föredrar det? Bär, och undvik vagnen så mycket du kan. Den väger mer än du ska bära, och ibland måste du lyfta den lite. Jag har burit på bb, så fort jag klarat att stå på benen. Det har gjort minst ont så, och det är ju så mysigt. :loving:

Lycka till! :heart:
Användarens profilbild
Av Sarai
Om man inte vill knyta om hela tiden kan man knyta med bältet ut även med en vävd sjal. Efter några hänger lär man sig hur hårt det ska vara för att bebisen ska få plats.
Av Isadora
Sarai skrev:Om man inte vill knyta om hela tiden kan man knyta med bältet ut även med en vävd sjal. Efter några hänger lär man sig hur hårt det ska vara för att bebisen ska få plats.
Så gör jag nästan jämt, för att även kunna ha en vävd fördigknuten på mig. Avlastar skönt.
Av lynx
Jag gjorde snitt och funderade på hur det skulle gå att bära. Men det var hur lugnt som helst, bar redan på sjukhuset i min trikåsjal. Bebisar är ju så himla små att de hamnar väldigt högt upp.

Den enda gång jag kände av snittet var när vi låg i sängen och ammade. Han sparkade han gärna i magen och då blev det precis i snitthöjd... Lade en handduk över snittet som dämpning till slut, men där kanske jag hade kunnat ha användning av sjalen också! :P
Användarens profilbild
Av Siania
Jag hade heller inga problem att bära i sjal efter mitt snitt. Satte igång med det redan på BB, mycket skönare för magen än att gå och putta på en sådan där balja (tyckte det gjorde mer ont att gå med armarna utsräckta sådär). Använde trikå. Myyyys. :loving:
Av Slagathoria
Blev också snittat i oktober och började bära bebisen samma kväll på BB. Använde en Sino från början och det gick hur bra som helst. När jag kom hem provade jag med en Mysak också som jag fick låna av en kompis och det var lika skönt. Så om du vill ha en billigare trikåsjal efter snittet så kan jag rekommendera att köpa en Mysak begagnat. Då går den oftast på runt 150.
Av Kyltsi
Jag klarade inte av att bära i varken vävdsjal eller i trikåsjal för än 2månader efter snittet. Innan dess kändes det riktigt obehagligt. Så jag bar bara i ringsjal till en början.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?