Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ashe
iamaria skrev:Hur gör du badbomberna?
Jag har provat lite olika sätt. Men i grunden har jag gjort en blandning av crearomes recept.

Badbrus 
Ge dig själv en bad upplevelse.
Receptet ger 2 stora och 3 små brus. 
Följande ingredienser behöver du:

317 g natriumbikarbonat
185 g citronsyra
1,5 g cellulosa
19 ml turkisk rödolja
ca 10 badbrusfärglösning
ca 15 dr eterisk olja

Gör så här:
Sikta samman natriumbikarbonat, citronsyra och cellulosa. Blanda i resterand ingredienser och knåda ordentligt med händerna( använd plasthandskar). Fyll varje halva av badbrusformen överfull och pressa samman delarna med en vridande rörelse. Formen kan avlägsnas direkt.

Men jag ville ha sheasmör och kakaosmör i så jag har exprimenterat lite.
Och haft i torkad lavendel och rosenblad i några.
Bissa skrev:
Grönöga skrev:Inte överdrivet stressad, men visst börjar det kännas en aning att inte all tid i världen finns längre.. :roll:
Jag har skjutit på en del saker ett par dagar för länge nu känner jag :whut:

Jag är klar med det jag ska göra men jag fick för mej att göra julstrumpor till Saga, Johan och mej... Vet inte riktigt hur jag tänkte då.. men det går inte så bra.. skyller på att jag måste tvätta :)
Bissa skrev:Vetevärmare - ska det vara ett lager tyg eller två? :think:

Godis ska röras och rullas ihop. örngott ska sys och en till kasse. Det är goooot om tid :lol:
Grönöga skrev:Inte överdrivet stressad, men visst börjar det kännas en aning att inte all tid i världen finns längre.. :roll:
Jag har skjutit på en del saker ett par dagar för länge nu känner jag :whut:
Brukar sy vetevärmare med ett lager, och så ett "örngott" som kan tas av och tvättas vid behov! :tumup:
Av Sia
Nej hörrni, nu måste jag faktiskt ta tag i det här och sy den där nessesären till pappa,
ge mig en spark, en knuff och ett hejja så att jag kommer igång!!
Sia skrev:Nej hörrni, nu måste jag faktiskt ta tag i det här och sy den där nessesären till pappa,
hejahejahejaheja :app:
Av Sia
toffslan skrev:
Sia skrev:Nej hörrni, nu måste jag faktiskt ta tag i det här och sy den där nessesären till pappa,
hejahejahejaheja :app:
Tack!
Grönöga skrev:
little_me skrev:Jag har sytt klart världens finaste förkläde med insydda grytlappar till min farmor!! :vågen: Tack Sia för lånet av symaskin och stöttning! :heart:
:vågen: Bild! :app:
Det kommer! :vågen:
Heja heja heja!! Den kommer bli sååå fin!! :vågen:
filijox skrev:
Smultronbarn skrev:Håller på med en lila amigurumi-katt som sonen önskat, samt en råtta till ett grannbarn. Vad stoppar ni sånt med? :hmm:

Muttväskan var ju helt underbar! "Mycket naturtrogen" som det brukar heta... :wink: Måste tipsa en kompis om den, då hon ett år bakade "muttkakor" till julen (pepparkakor med typ samma utseende som väskan). :fnissa:
Mina första små försök stoppade jag med (försök att inte skratta nu) upprivna t-shirtar, dvs jag har suttit och dragit loss trådarna tyget är vävt med, fanns nog även från strumpor. :wink:
Nu har jag införskaffat (offantligt mycket för mycket) stoppningsvadd. Jag köpte stora påsar på tygaffären här i Haninge, en kompis köpte på Panduro (mindre påse och jag slår vad om att hon betalade mer för påsen).

På påsen står det:
Kristinedals Fabriker
Allergitestat Kuddstopp av de finaste hålfiber

Finns i olika storlekar för det är olika alternativ längst ner och ikryssat 500g på min (köpte tre st :Hahaa: )
200g, 250g, 300g, 500g, 1 kg

Hoppas du hittar! Troligtvis behöver du inte så mkt så någon i närheten kanske har lite över? Eller en billig kudde på Ikea som innehåll?
Tack så mycket för tips! :D Jag har lite fluff i en påse som är precis lagom till en nalle jag håller på med, så vill inte "nalla" av det. Men kanske ska ta en sväng förbi Panduro (är liite närmare än att åka till Ikea), eller så får det bli t-shirt-tricket. :wink:
Grönöga skrev:
puppan skrev:
Grönöga skrev:Smultronbarn: Tänker precis som filijox på att slakta en kudde om det inte finns något annat, just nu kanske ni inte behöver alla soffkuddarna t ex? :wink:
Jag tog en kudde och öppnade lite på sidan, tog ut fyllningen jag behövde och sydde igen. :tumup:
:tumup: så brukar jag också göra! :lol:
Hihi, om jag läst hela tråden innan jag svarade. :lol: Men tack allihop, ska nog göra så! Kan nog offra en liten blå Ikeakudde i alla fall när jag tänker efter. :tumup: Har varken tid eller ork att åka på stan innan jul.
Grönöga skrev:
melon skrev:Bild
Till systerdottern

Bild
Och så en till sonen
:app: :love: Helt underbara melon!
:iagree:
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?