Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

ellla skrev:
Kaffemoster skrev:I somras stickade jag en tröja till mig på 3,5 dag. Jag blev så förtjust i mönstret att jag började ganska snart på en till, den tog 3,5 månad att avsluta :Hahaa:

Men nu är sista tråden fäst, och det är dags att prova... :)
Bild bild bild!!!
Rätt nöjd, faktiskt:
Bild
Av Jinxan
Jinxan skrev:
sofin skrev:
ellla skrev:
kvarnvik skrev:
Jinxan skrev:Sån där norrskenssjal, revontuli. Finns det svenskt mönster på den?
Drops har iaf en som är väldigt lik :D Fast jag tror att det finns på svenska också :hmm:
Ja. Fast nu har jag ju bara telefonen... Men googla det!
Det finns på Ravelry :D
http://www.ravelry.com/patterns/library ... ern-lights
:duh:
Att jag inte tänkte tänkte på det.
Tack \o/

Sån ska jag nog göra av mina fina regnbågsgarner <3
eller nej, sån ska jag nog inte göra, såg på tok för svår ut för mig :(
Användarens profilbild
Av sofin
Jinxan skrev:
Jinxan skrev:
sofin skrev:
ellla skrev:
kvarnvik skrev:
Jinxan skrev:Sån där norrskenssjal, revontuli. Finns det svenskt mönster på den?
Drops har iaf en som är väldigt lik :D Fast jag tror att det finns på svenska också :hmm:
Tack \o/

Prova den här istället då :D Den är nog lite lättare, den ska i alla fall jag försöka mig på när alla julklappspyssel är klara!

http://www.ravelry.com/patterns/library/magrathea
Användarens profilbild
Av ellla
Jinxan skrev:
Jinxan skrev:
sofin skrev:
ellla skrev:
kvarnvik skrev:
Tack \o/

Jag har bytt alla ökningar åt höger och vänster till omslag, då behöver maan inte tänka så mycket :)
Användarens profilbild
Av ellla
Kaffemoster skrev:
ellla skrev:
Kaffemoster skrev:I somras stickade jag en tröja till mig på 3,5 dag. Jag blev så förtjust i mönstret att jag började ganska snart på en till, den tog 3,5 månad att avsluta :Hahaa:

Bild bild bild!!!
Rätt nöjd, faktiskt:
Bild
Snyggt!!!
Användarens profilbild
Av glis
För att fira att Tant-kofta-tröjan är klar har jag börjat på "aran-tröjan". Hittade et mönster på Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library ... am-sweater men den har så fula påsydda ärmar, jag vill göra raglanärmar. Jag vill sticka nerifrån och upp. Jag tänker mig att jag stickar upp till ärmhålorna och maskar av lite maskor, stickar ärmarna och maskar av lika många maskor i ärmhålen, och att jag sedan stickar alltihopa tillsammans. Några tips? Hur ofta skall jag minska? Lika många minskningar på båda sidorna av "raglansömmen"?
ellla skrev:
Jinxan skrev:
Jinxan skrev:
sofin skrev:
ellla skrev:
kvarnvik skrev:
Tack \o/

Jag har bytt alla ökningar åt höger och vänster till omslag, då behöver maan inte tänka så mycket :)
Den är inte så svår, lovar. Gjorde en sån som första spetssjal. Nästa blev en Haruni... :wink:
Användarens profilbild
Av ellla
glis skrev:För att fira att Tant-kofta-tröjan är klar har jag börjat på "aran-tröjan". Hittade et mönster på Ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library ... am-sweater men den har så fula påsydda ärmar, jag vill göra raglanärmar. Jag vill sticka nerifrån och upp. Jag tänker mig att jag stickar upp till ärmhålorna och maskar av lite maskor, stickar ärmarna och maskar av lika många maskor i ärmhålen, och att jag sedan stickar alltihopa tillsammans. Några tips? Hur ofta skall jag minska? Lika många minskningar på båda sidorna av "raglansömmen"?
Gör som en tant kofta fast uppåner!
Jag brukar maska av 8m vartannat varv som grundregel när jag stickar raglan :)
F'låt Kaffemoster att jag höll på att köra på dig och din väninna med vagnen i Solna centrum idag vid lunch. F'låt att jag härmed ger mig tillkänna men jag kopplade inte förrän det var försent att säga hej!

F'låt för helt OT ;)

Vill sticka men nu när julklappsstickningen är färdig så finns det annat som måste göras (sy färdigt julkläderna till mig och barnen)
Björklöv skrev:F'låt Kaffemoster att jag höll på att köra på dig och din väninna med vagnen i Solna centrum idag vid lunch. F'låt att jag härmed ger mig tillkänna men jag kopplade inte förrän det var försent att säga hej!

F'låt för helt OT ;)

Vill sticka men nu när julklappsstickningen är färdig så finns det annat som måste göras (sy färdigt julkläderna till mig och barnen)
Kolla! Du som sa att du bara kände igen mig på flätan, det var ju uppenbarligen helfel! :)

Trist att du kom på det för sent, jag kommer inte ens ihåg någon nästan-krock med någon barnvagt - så du hade nog tillräckliga säkerhetsmarginaler, hade vi varit nära att krocka hade jag kanske sett dig och kunnat hälsa :).

Jag har precis promenerat hem och pratat med syrran i telefon, och vi kom faktiskt fram till att jag skulle prioritera hemma-slö framför garninköp på min lediga torsdag! (för att krysta in något som är remotely OnT)
Användarens profilbild
Av Totte
Kaffemoster skrev:

Rätt nöjd, faktiskt:
*bild*
Himla fin form på halsringningen, och ränderna :loving:
Jag vill sticka pulsvärmare. Och om möjligt vill jag sticka båda två samtidigt.
Magic loop har jag sett folk som lovprisat. Har hittat en youtubefilm som kör 2 sockar samtidigt men det är ju på 2 rundstickor?! Jag trodde man hade bara en rundsticka vid magic loop. Vilket sätt är enklast?

På det sätt hon i videon gör så skulle man ju kunna använda 2 vanliga stickor med känns det som. Fast såna utan stopp i änden.
Användarens profilbild
Av tweed
zmurfan skrev:Jag vill sticka pulsvärmare. Och om möjligt vill jag sticka båda två samtidigt.
Magic loop har jag sett folk som lovprisat. Har hittat en youtubefilm som kör 2 sockar samtidigt men det är ju på 2 rundstickor?! Jag trodde man hade bara en rundsticka vid magic loop. Vilket sätt är enklast?

På det sätt hon i videon gör så skulle man ju kunna använda 2 vanliga stickor med känns det som. Fast såna utan stopp i änden.
En riktigt lång rundsticka behövs, sen lägger man upp med två nystan, först ena halvan av den första, sen hela den andra, vik vajern på mitten och dra ut så att mitten på vajern sticker ut i mitten på den andra värmaren, lägg sen upp andra halvan av den första, blev det begripligt? En bild kanske inte skulle skada :hmm:
  • 1
  • 193
  • 194
  • 195
  • 196
  • 197
  • 291

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?