Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag köpte en Beco 4th generation på Tradera härom veckan men har lite problem med den. Säljaren hade köpt den begagnad och knappt använt den (och hade såklart inte kvar bruksanvisningen) så jag hoppas någon här kan hjälpa mig.

För det första, när jag knäpper den på mig hamnar spännet man knäpper ihop axelbanden med (mitt på bröstet eller ryggen beroende på om man bär på ryggen eller magen) väldigt långt ner, så att viktfördelningen blir väldigt konstig och tyngden liksom hamnar under armarna istället för fördelad över axlar och rygg. Svårt att förklara men om man tänker sig att spännet (om man bär på magen) ska sitta högt upp på ryggen så sitter det nästan mitt på ryggen på mig. Bär jag på ryggen hamnar spännet över brösten (mjölkstockningsvarning!) istället för mellan nyckelbenen och brösten. Detta skulle kunna lösas genom att skjuta spännets fäste högre upp på axelremmarna - men det går inte. Spännet fäster i ett band som i sin tur sitter i ett annat band som är sytt runt axelbanden, och det är sytt för trångt för att gå att skjuta högre upp längs vadderingen. Ska det verkligen se ut så? Eller kan selen har blivit omsydd?

För det andra, är det någon som vet om det går att bära med korsade axelband på 4th generation? Hur fäster man i så fall axelbanden?
Användarens profilbild
Av Summer
På mina beco 4th kan man dra upp banden på den vadderade delen av axelbandet, eller alltså det är meningen att de ska vara på den vadderade delen och jag har inte haft några problem med det.

Ska se om jag kan ta fram en och detaljstudera...
Användarens profilbild
Av Summer
Banden med "fram/bak"-knäppet är reglerbara på min, det går med andra ord att ändra storleken på det så det passar var man vill ha det. Det är ett band på vardera sidan, inget band fastsytt i ett annat band. MEN på detta bandet sitter ett litet band på den delen som man har på axelbanden. Detta lilla band har en D-ring som man fäster huvudstödet i. Är det detta lilla bandet som dina axelband sitter i?

För att korsa borde det bara vara att knäppa loss axelbanden och knäppa i på andra sidan.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Du menar alltså att bandet med spännet sitter direkt fast runt axelbanden på din? Eller missförstår jag nu? :hmm: Det lilla bandet du talar om (det där D-ringen sitter) sitter fast runt axelbandet, och bandet med bröstspännet sitter också fast i detta lilla band. Längde på bandet med bröstspännet går att justera lite grann, men inte bandet det sitter fast i och som fäster det vid axelbanden.

D-ringen funderar jag också lite över, finns det huvudstöd till 4th generation? Det föjde inte med någon med min...

Om jag knäpper loss axelbanden, korsar och knäpper ihop på andra sidan blir avlastningen också jättekonstigt, tyngden hamnar liksom under armarna och axelbanden lättar nästan från axlarna. Jag hade velat knäppa fast dem i höftbältet - men det kanske helt enkelt är så att bära i Beco med korsade axelband inte passar min kropp.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
fjällrävsmamma skrev:4th har löstagbart huvudstöd som sitter dold i en ficka som stängs med kardborre vid barnets nacka, typ.
Den fickan är tom. Så antingen har säljaren missat att skicka med huvudstödet då, eller så har det kommit bort tidigare. Bra, jag får maila henne och fråga!

Det kan ju hända att det är så tråkigt att Beco helt enkelt inte passar på mig. :( Jag är 164 cm lång och typ normalviktig - å andra sidan har jag ju haft kompisar som använt Beco (dock inte denna modellen) och som är ungefär lika långa som jag, någon smalare, någon kraftigare.

Jag hade en Ergo en gång för flera år sedan, men den gillade jag aldrig riktigt, den var så tjock och klumpig tyckte jag. Becon känns tunnare och smidigare. Vill gilla!
Jag tycker det är svårt med selar. De kan verka så lika varandra i måtten men ändå upplevas så olika. Vi hade en beco 4Th gen boende hos oss ett kort tag, men varken jag eller frun gillade den alls, tyvärr då de är så fina... Kan inte riktigt sätta ord på vad det var, kanske vadderingen på axelbanden som var väl tunn eller att bröstspännet trillade ner alt. gled ned? Men som sagt, synd när man vill gilla något! ( Boban är hittills favoriten av selar hos oss.)
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Hahaha, jag tror jag dör så dum jag är! :rofl:

Nu fattade jag plötsligt vad som hänt. Förra ägaren har väl tagit av alla spännen när hon tvättade selen och helt enkelt trätt dem fel. Var ju bara att knäppa isär axelremmarna, dra av bröstremmen och trä i den igen men genom den större remmen istället för den lilla som D-ringen sitter i. Nu funkar selen utmärkt, provkör den just på ryggen! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?