Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ni som har stickat Revontuli, kan man göra den hur stor eller liten som man vill? Jag har nämligen två nystan Delight i regnbågsrandigt som jag tror skulle bli superfint, men det är ju bara typ 350 meter, och ska man då dessutom lyckas fortsätta i färgrapporten kan det försvinna lite mer garn, så jag räknar med att jag har 300 meter garn som jag kan använda. Det blir ju en pyttesjal, men jag tror att det skulle bli så fint. :love:
Användarens profilbild
Av Moson
zandrama skrev:Ni som har stickat Revontuli, kan man göra den hur stor eller liten som man vill? Jag har nämligen två nystan Delight i regnbågsrandigt som jag tror skulle bli superfint, men det är ju bara typ 350 meter, och ska man då dessutom lyckas fortsätta i färgrapporten kan det försvinna lite mer garn, så jag räknar med att jag har 300 meter garn som jag kan använda. Det blir ju en pyttesjal, men jag tror att det skulle bli så fint. :love:
En bebissjal :loving:
Användarens profilbild
Av ellla
emmy_ackevik skrev:
ellla skrev:
emmy_ackevik skrev:
ellla skrev:
emmy_ackevik skrev:Det tycker jag är jätte svårt... Och jag tror nog att jag har stickat 300 par strumpor eller nått... Strumpor är min favorit stickning...
Oj! Jag tycker inte om att göra samma sak...
Det gör egentligen inte jag heller, men jag gillar ändå att sticka strumpor. Nu har jag bestämmt att jag inte ska köpa en massa garn och då får jag sticka av det som finns hemma=en massa raggsocksgarn så först ut blir ett gäng raggsockar till pappas fru...
Därför tänker jag mig att variation skulle förnöja! Jag har köpt nya strumpmönster till att börja med :)

Fast här beror det på att jag fryser om fötterna :)
Det gör jag för det mesta med, men jag har redan så många strumpor. Vad är det för mönster du har köpt? Något roligt? Stickar du tunna strumpor eller raggsockar?
Art and sole heter det, det var lite olika fina strumpor i den. Annars blir det mest sockor :) tunna strumpor tar sån faslig tid!!! Stor eloge till dig som orkar!
kvarnvik skrev::gaah: Vad seg garnstudios sida är!
Eller hur!? Den är alltid seg, det måste vara något fel på den!
Användarens profilbild
Av tweed
Ketronya skrev:
nu ligger den nere helt, och jag som tänkte planera lite inköp nu när det är alpackarea :evil:
Användarens profilbild
Av Fryle
Ketronya skrev:
Instämmer, jag har försökt leta koftmönster med 12m/10cm nu i två dagar och har varit nära ett sammanbrott!
Moson skrev:
zandrama skrev:Ni som har stickat Revontuli, kan man göra den hur stor eller liten som man vill? Jag har nämligen två nystan Delight i regnbågsrandigt som jag tror skulle bli superfint, men det är ju bara typ 350 meter, och ska man då dessutom lyckas fortsätta i färgrapporten kan det försvinna lite mer garn, så jag räknar med att jag har 300 meter garn som jag kan använda. Det blir ju en pyttesjal, men jag tror att det skulle bli så fint. :love:
En bebissjal :loving:
Jag har stickat revontuli i både smått och stort. På ett nystan Delight blev det en lagom sjal/halsduk till M. Och stumpen som blev över blev en virkad blomma/sjalnål.

Mönstret är ju detsamma hela vägen, förutom hålvarven, så det spelar ju egentligen ingen större roll var man slutar.
I somras stickade jag en tröja till mig på 3,5 dag. Jag blev så förtjust i mönstret att jag började ganska snart på en till, den tog 3,5 månad att avsluta :Hahaa:

Men nu är sista tråden fäst, och det är dags att prova... :)
Användarens profilbild
Av ellla
Kaffemoster skrev:I somras stickade jag en tröja till mig på 3,5 dag. Jag blev så förtjust i mönstret att jag började ganska snart på en till, den tog 3,5 månad att avsluta :Hahaa:

Men nu är sista tråden fäst, och det är dags att prova... :)
Bild bild bild!!!
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnvik skrev:
Jinxan skrev:Sån där norrskenssjal, revontuli. Finns det svenskt mönster på den?
Drops har iaf en som är väldigt lik :D Fast jag tror att det finns på svenska också :hmm:
Ja. Fast nu har jag ju bara telefonen... Men googla det!
Användarens profilbild
Av sofin
ellla skrev:
kvarnvik skrev:
Jinxan skrev:Sån där norrskenssjal, revontuli. Finns det svenskt mönster på den?
Drops har iaf en som är väldigt lik :D Fast jag tror att det finns på svenska också :hmm:
Det finns på Ravelry :D
http://www.ravelry.com/patterns/library ... ern-lights
Av Jinxan
sofin skrev:
ellla skrev:
kvarnvik skrev:
Det finns på Ravelry :D
http://www.ravelry.com/patterns/library ... ern-lights
:duh:
Att jag inte tänkte tänkte på det.
Tack \o/

Sån ska jag nog göra av mina fina regnbågsgarner <3
  • 1
  • 192
  • 193
  • 194
  • 195
  • 196
  • 291

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?