Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Wickz
melon skrev:
Wickz skrev:
Fjärilen skrev:
Wickz skrev:
jag får inte sockerbitsjärtarna att fungera. varför? :( jag ville verkligen göra dessa :evil:
Faller dom sönder när du ska ta ur dom ur formen? Isf så är massan för blöt. Jag gillade som det står i beskrivningen att massan ska vara lite torrare än våt sand asså den sanden man kör sandkakor av :)
de kom ju inte ens ut i ett stycke.. när jag hade i mer vätska kom de ut... men krashade....
får se om jag kan motivera mig att testa igen, tycker ni det var lätta? håller de bra sen?
Packar du sockret riktigt hårt? I vilken sorts form gör du dem?
kanske inte nog :hmm:
en liten hjärtformad pepparkaksform från panduro... hur psckar jag hårdare?
Användarens profilbild
Av melon
Wickz skrev:
melon skrev:
Wickz skrev:
Fjärilen skrev:
Wickz skrev:
jag får inte sockerbitsjärtarna att fungera. varför? :( jag ville verkligen göra dessa :evil:
Faller dom sönder när du ska ta ur dom ur formen? Isf så är massan för blöt. Jag gillade som det står i beskrivningen att massan ska vara lite torrare än våt sand asså den sanden man kör sandkakor av :)
de kom ju inte ens ut i ett stycke.. när jag hade i mer vätska kom de ut... men krashade....
får se om jag kan motivera mig att testa igen, tycker ni det var lätta? håller de bra sen?
Använder du en kartongbit som du trycker hårt ner i formen över sockret?
Användarens profilbild
Av Wickz
melon skrev:
Wickz skrev:
melon skrev:
Wickz skrev:
Fjärilen skrev:
Wickz skrev:
Använder du en kartongbit som du trycker hårt ner i formen över sockret?
jo men det hjälpte ingt, fngrarna verkade mer effektiva, det påvrkade int med kartongen...
Fryle skrev:
Smultronbarn skrev: Maken ska få en rolig fyrkantsmössa som han önskade sig typ förra året när jag gjorde en till ett pysselbyte. 8)
Bild och beskrivning, tack! :D
Mönstret var från Garn och Maskor av Arne Ubbe. Tror jag har en bild nånstans, och kan återkomma med beskrivning. Jag ändrade dock lite utseende på mössan och kortade av tofsar mm.
Har kortart av listan över hempysslade julklappar ordentligt!! :vågen:
Men kvar att göra och nu ska jag snart lägga i en högre växel! :wink:

Förkläde med inbyggda grytlappar
Julstrumpa i form av skridsko
2 st kontrastporträtttavlor
ev en receptbok
Julgodis i söta påsar
ev ljus
Håller på med en lila amigurumi-katt som sonen önskat, samt en råtta till ett grannbarn. Vad stoppar ni sånt med? :hmm:

Muttväskan var ju helt underbar! "Mycket naturtrogen" som det brukar heta... :wink: Måste tipsa en kompis om den, då hon ett år bakade "muttkakor" till julen (pepparkakor med typ samma utseende som väskan). :fnissa:
Fryle: Här kan du se bilder! :D (Från min s.k. "blogg" som typ aldrig används). :roll:

http://mmm-camy.blogspot.com/2011/12/to ... mossa.html

Kan lägga in stickbeskrivning här imorrn om du vill. Om man får göra sånt, men boken finns ju liksom inte i tryck längre så det borde vara ok. :wink:
Smultronbarn skrev:
Fryle skrev:
Smultronbarn skrev: Maken ska få en rolig fyrkantsmössa som han önskade sig typ förra året när jag gjorde en till ett pysselbyte. 8)
Mönstret var från Garn och Maskor av Arne Ubbe. Tror jag har en bild nånstans, och kan återkomma med beskrivning. Jag ändrade dock lite utseende på mössan och kortade av tofsar mm.
Bild
En sån! :tumup:
Användarens profilbild
Av Fryle
Smultronbarn skrev:Fryle: Här kan du se bilder! :D (Från min s.k. "blogg" som typ aldrig används). :roll:

http://mmm-camy.blogspot.com/2011/12/to ... mossa.html

Kan lägga in stickbeskrivning här imorrn om du vill. Om man får göra sånt, men boken finns ju liksom inte i tryck längre så det borde vara ok. :wink:
Ja, den var rolig! :D Beskrivning behövs nog inte till den, ser ut att kunna frihandas.
Ok, nu behöver jag lite råd här, har hela tiden sedan jag kom på att barnen skulle få måla muggar till farföräldrarna tänkt att "och så nånting mer som jag ska tänka ut sen". Nu är det nog sen, i allra högsta grad! :roll: Funderade på chokladdryckspulver men det fick de ju förrförra året också och hemgjort godis och annat ätbart känns konstigt då vi har knytis på julafton och vi står för bl a godisdelen. Sylt, bröd och dyl brukar jag och svärmor ofta göra tillsammans, eller iaf dela med oss av det vi gjort så det känns också för "vanligt".

Men vad tror ni om chokladpulver och någon alkohol? :hmm: Alltså lite irish coffee inspirerat eller något? Vad kan man ha för alkohol ihop med varm choklad? vad är gott? Rom? Om man t ex skulle göra chokladpulvret med polkagrissmak?

:help:
solängel skrev:
Smultronbarn skrev:
Fryle skrev:
Bild
En sån! :tumup:
Vilken söt modell som provar mössan! :D
Grönöga skrev:Ok, nu behöver jag lite råd här, har hela tiden sedan jag kom på att barnen skulle få måla muggar till farföräldrarna tänkt att "och så nånting mer som jag ska tänka ut sen". Nu är det nog sen, i allra högsta grad! :roll: Funderade på chokladdryckspulver men det fick de ju förrförra året också och hemgjort godis och annat ätbart känns konstigt då vi har knytis på julafton och vi står för bl a godisdelen. Sylt, bröd och dyl brukar jag och svärmor ofta göra tillsammans, eller iaf dela med oss av det vi gjort så det känns också för "vanligt".

Men vad tror ni om chokladpulver och någon alkohol? :hmm: Alltså lite irish coffee inspirerat eller något? Vad kan man ha för alkohol ihop med varm choklad? vad är gott? Rom? Om man t ex skulle göra chokladpulvret med polkagrissmak?

Tror Leila Lindholm hade några bra chokladdrycksrecept både med och utan alkohol. De finns kanske på den där receptsidan... recept.nu tror jag den heter, och sen har hon en hemsida också leila.se

Tycker absolut det funkar med chokladpulver när du ger bort muggar. Chokladen de fick för några år sedan hoppas man ju är slut nu så de längtar efter mer. :wink:
Smultronbarn skrev:
Grönöga skrev:Ok, nu behöver jag lite råd här, har hela tiden sedan jag kom på att barnen skulle få måla muggar till farföräldrarna tänkt att "och så nånting mer som jag ska tänka ut sen". Nu är det nog sen, i allra högsta grad! :roll: Funderade på chokladdryckspulver men det fick de ju förrförra året också och hemgjort godis och annat ätbart känns konstigt då vi har knytis på julafton och vi står för bl a godisdelen. Sylt, bröd och dyl brukar jag och svärmor ofta göra tillsammans, eller iaf dela med oss av det vi gjort så det känns också för "vanligt".

Tror Leila Lindholm hade några bra chokladdrycksrecept både med och utan alkohol. De finns kanske på den där receptsidan... recept.nu tror jag den heter, och sen har hon en hemsida också leila.se

Tycker absolut det funkar med chokladpulver när du ger bort muggar. Chokladen de fick för några år sedan hoppas man ju är slut nu så de längtar efter mer. :wink:
Tack! Har kollat lite, det verkar mest vara rom man tillsätter till varmchoklad. Jag vill bara inte ge bort ngt som inte är gott, och provsmaka kan jag ju inte heller. Får tvinga maken. :tumup: Burkarna med chokladblandningarna är slut för längesedan men det känns lite tråkigt att ge samma igen... kanske ska lura ut en egen special? T ex med både polkagrisar och marshmallows i? (förra gången fick de en med marshmallows och en med polkagrisar) Eller krydda med ingefära och kanel :hmm: Den delen kan jag ju också provsmaka.. :gravid: :mums:

(http://www.myrecipes.com/recipe/pepperm ... 001011199/)
FrokenG skrev:Jag behöver sista-minuten-tips på något sonen på snart 2,5 år kan pyssla till gammelmorföräldrar!
Rita på disktrasor eller måla på kaffemuggar med porslinsfärg.
Eller gör kott-tomtar: en kotte, limma fast en träkula. Gör luvor av filt eller virka + röd halsduk eller skägg av bomull. Rita ögon och fäst en tråd i luvan som man kan hänga upp tomten med. :tumup:
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 20
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?